MS Windows
briani 27239
QuickTime/RealPlayer - uden programmerne?
Fra : Lasse Hedegaard

Dato : 21-07-04 23:54

Hej!

Er det muligt at afspille QuickTime/RealPlayer-filer - uden at have
disse programmer installeret?

Det lyder måske lidt tosset, men kan det lade sig gøre - ved fx blot
at installere nogle codecs? Jeg vil helst bruge Winamp, men hvis
Windows Media Player kan komme til at klare opgave, så er det også
fint med mig.

Venligst,
Lasse Hedegaard

--
http://www.simlock.dk/ - låsesmeden til din simlock!

Ring gratis fra din fastnet-telefon: http://www.simlock.dk/link/uvtc/

Fra : Thomas G. Madsen

Dato : 22-07-04 01:14

Lasse Hedegaard skrev:

> Er det muligt at afspille QuickTime/RealPlayer-filer - uden at
> have disse programmer installeret?

Med MediaPlayer Classic kan du afspille RealPlayer-filer, hvis
du installerer et codec, som f.eks. Real Alternative.
<http://www.free-codecs.com/download/Real_Alternative.htm>

Et tilsvarende codec til QuickTime kan findes her:
<http://www.free-codecs.com/download/QuickTime_Alternative.htm>.

PS. Jeg har ikke prøvet QuickTime Alternative, men på min WinXP
Pro SP1-installation, har jeg Real Alternative og Media Player
Classic installeret. Det virker udmærket.

--
Hilsen
Madsen

Fra : Ukendt

Dato : 22-07-04 09:59

Lasse Hedegaard skrev den 22-07-2004 00:53:

> Er det muligt at afspille QuickTime/RealPlayer-filer - uden at have
> disse programmer installeret? <

Jeg bruger Tara´s Winamp plugin til .ram filer

http://www.musiclivesonline.com/software/watara.html

Det kræver dog stadig en basis ver. af Realplayer installeret.
Der er et d-load link til sådan en på ovenstående link.
Men du kan også nøjes med Real Alternative som T.G.M. skriver om.

-virker fint her..blev selv træt af Realplayer

Et plugin til at afspille Quicktime (MOV)i Winamp:

http://www.winamp.com/plugins/details.php?id=134889

-har dog ikke egne erfaringer med .MOV

Vh Jast

Fra : emj

Dato : 22-07-04 10:01

On Thu, 22 Jul 2004 10:58:34 +0200, Jast <" <-> wrote:

>-har dog ikke egne erfaringer med .MOV

Hvis man har behov for at redigere sine *.mov filer, kommer man mig
bekendt ikke udenom Quicktime, som til gengæld er let at redigere i.
Hilsen emj

Fra : Ukendt

Dato : 22-07-04 10:12

emj skrev den 22-07-2004 11:01:

> Hvis man har behov for at redigere sine *.mov filer, kommer man mig
> bekendt ikke udenom Quicktime, som til gengæld er let at redigere i.
> Hilsen emj <

OK, det har du nok ret i - den slags har jeg ikke rodet så meget med.
Lasse efterlyste vist også bare en player til sine .mov

Forresten, en bug jeg har hvis jeg udelukkende benytter Real
Alternative, den kan (hos mig) ikke afspille streamed .ram der er sat i
kø > går kold efter første .ram fil er afspillet.
Men er altså ikke problemet i Winamp med Tara p. selvom Real Alternative
er "basis playeren"

vh Jast
xp uk sp1

Fra : emj

Dato : 22-07-04 10:48

On Thu, 22 Jul 2004 11:11:50 +0200, Jast <" <-> wrote:

>Lasse efterlyste vist også bare en player til sine .mov

Det kunne så være *.mov han selv har optaget med et digicamera og så
er det ofte smart at kunne slære sekvenser fra. Derfor min kommentar.
Hilsen emj

Fra : Ole C

Dato : 22-07-04 13:36

Jast" < skrev blandt andet:

> Forresten, en bug jeg har hvis jeg udelukkende benytter Real
> Alternative, den kan (hos mig) ikke afspille streamed .ram der er sat
> i kø > går kold efter første .ram fil er afspillet.

- og hos mig kan jeg slet ikke få Real Alternative til at fungere, hvorimod
Quick Time Alternative virker fortrinligt sammen med media Player Classic -
???

--
vh
Ole C