MS Windows
briani 27239
virtuel memory
Fra : sniper_Nolight

Dato : 19-07-04 21:14

jeg har 3 hd
c: med windows var min 768 og max 1536
d: og e: var ikke tildelt noget (windows styrede det selv.. vistnok) og alt
i alt havde diskene tilsammen 917 mb til virtuel memory - det synes jeg lød
lavt og har nu sat alle tre manuelt til min 768 og max 1536

nu er det samlede antal mb til alle tre diske ændret til 2453mb - lyder det
fornuftigt eller bør jeg ændre det tilbage - d: er mest til programmer og
lager og e: er til spil - er indstillingerne ok eller bør jeg ændre dem
yderligere - jeg ved ikke helt hvad der er bedst.
--
sniper_Nolight

www.sitecenter.dk/sniper_nolight

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 19-07-04 21:44

sniper_Nolight skrev:

>c: med windows var min 768 og max 1536

Det er efter al sandsynlighed mere end rigeligt.

>nu er det samlede antal mb til alle tre diske ændret til 2453mb - lyder det
>fornuftigt eller bør jeg ændre det tilbage

Hvis du har plads nok på dine harddiske, er der ingen ulempe ved
at have så stor en virtuel hukommelse, men det er ikke klogt at
splitte den over flere drev. Du kan risikere at der skal skiftes
drev midt i en læsning.

Her kan du læse en engelsk artikel om virtuel hukommelse:

http://aumha.org/win5/a/xpvm.php

--
Bertel

Fra : Jesper G. Poulsen

Dato : 26-07-04 13:26

Bertel Lund Hansen wrote:

> at have så stor en virtuel hukommelse, men det er ikke klogt at
> splitte den over flere drev. Du kan risikere at der skal skiftes
> drev midt i en læsning.

Det er da fordelagtigt, hvis man ikke har mere end én disk pr. kabel.

Jesper G. Poulsen

Fra : Gevaldi

Dato : 19-07-04 21:49

sniper_Nolight skriblede:
> [...]
> spil - er indstillingerne ok eller bør jeg ændre dem
> yderligere - jeg ved ikke helt hvad der er bedst. --

Du behøver kun at have en Pagefile på et
drev. og det bør som regel også vøre den
hurtigste disk.

Du kan læse meget mere om det og meget
mere på:
http://www.wintip.dk/xp/config/sys_av.htm

--
/Gevaldi

Fra : sniper_Nolight

Dato : 19-07-04 22:11

> Du behøver kun at have en Pagefile på et
> drev. og det bør som regel også vøre den
> hurtigste disk.

ok - dvs. C: min scsi disk (og med windows på) sætter jeg til de 768 min og
1536 max og så vælger jeg No paging file på de to andre drev... eller skal
jeg sætte dem på System managed size?

Fra : Jesper G. Poulsen

Dato : 26-07-04 13:27

sniper_Nolight wrote:

> min og 1536 max og så vælger jeg No paging file på de to andre

No Paging - ellers placerer systemet en fil på disken...

Jesper G. Poulsen

Fra : sniper_Nolight

Dato : 26-07-04 13:47

> No Paging - ellers placerer systemet en fil på disken...

done!
tak