MS Windows
Manse9933 45149
briani 27239
NTLDR mangler
Fra : Lars Ninn

Dato : 18-07-04 11:35

Hej Gruppe
Jeg har geninstalleret XP home og får nu besked om at NTLDR mangler når jeg
starter op (jeg har prøvet at kopiere NTLDR samt NTDETECT til mit c-drev men
dette afhjælper ikke fejlen) hvordan løser jeg dette problem?

VH
Lars

Fra : Edmund

Dato : 18-07-04 12:49

Lars Ninn skrev:

> [...]
> når jeg starter op (jeg har prøvet at kopiere NTLDR samt NTDETECT til
> mit c-drev men dette afhjælper ikke fejlen) hvordan løser jeg dette

Hvordan ser din boot.ini ud.

Har du flere harddiske/ parttioner, flere OS´er måske
Har du installeret XP på C

Hvis XP på c så er boot.ini =
[boot loader]
timeout=0
default=multi(0)disk(0)rdisk(0)partition(1)\WINDOWS
[operating systems]
multi(0)disk(0)rdisk(0)partition(1)\WINDOWS="XP Home" /fastdetect
--
Mvh Edmund

Fra : Lars Ninn

Dato : 18-07-04 12:30

> Hvordan ser din boot.ini ud.

Sådan her:
> [...]
multi(0)disk(0)rdisk(0)partition(1)\WINDOWS="XP Home" /fastdetect

> Har du flere harddiske/ parttioner, flere OS´er måske

Der er 2 HD med hver 1 partition

> Har du installeret XP på C

Ja

Mvh