MS Windows
briani 27239
Windows XP og partitioner - kan Win køre p~
Fra : Janus Sandsgaard

Dato : 12-07-04 22:21

Jeg skal til at installere Windows XP Pro ved siden af Linux (dual boot). I
forbindels med partitionering vil jeg gerne vide:

- Opretter WinXP altid primary partitioner, når man opretter partitioner fra
installations-programmer?

- Kan WinXP køre på extended partitions med logiske partitioner under?

Janus

--
Roskilde University, Denmark.
Department of Technology and Social Science.

Fra : Edmund

Dato : 15-07-04 19:16

Janus Sandsgaard skrev:

> - Opretter WinXP altid primary partitioner, når man opretter
> partitioner fra installations-programmer?

Ved ikke lige hvad du tænker på med installations-programmer, men under
diskmanegement i XP kan du selv vælge om det skal være primær eller
extended partitions.

> - Kan WinXP køre på extended partitions med logiske partitioner under?

XP kører fint på en extended partition, jeg har aldrig selv prøvet hvor
ander partition var primær.

Hvornår man skal vælge primær eller extended ved jeg ikke, det gjorde de
heller ikke i dk.edb.hardware.drev da jeg spurgte der.
De skrev at der kun kunne være 4 primære partitioner på en disk,
hvorimod der kan være mange flere partitioner hvis man vælger extended.

--
Mvh Edmund