MS Windows
briani 27239
Genkender kun CD hver anden gang
Fra : Rasmus Nielsen

Dato : 04-07-04 21:07

Hej.

Jeg har et problem med min Win. XP:

CD-rom drevet genkender kun formatet på en CD (eks. Audio CD) hver anden
gang, dvs., hvis jeg vil have den til at spille en CD, skal jeg først sætte
den i, derefter vælge "Skub ud", og derefter skubbe den ind igen... Jeg tror
det er generelt mht. at læse indholdet - en alm. data-cd er jeg også nødt
til at skubbe ind to gange...

Jeg har tidligere haft et problem med at den ikke ville læse fra CD'en
overhovedet, men det blev løst ved at slette nogle værdier i Reg.-databasen
(med hjælp fra gruppen her).

Hvad kan jeg gøre for at løse mit nuværende problem?

Venlig hilsen, Rasmus Nielsen.

Fra : Michael Rasmussen

Dato : 04-07-04 21:19

"Rasmus Nielsen" <postmaster@rasmusn.dk> wrote:

> [...]
>det er generelt mht. at læse indholdet - en alm. data-cd er jeg også nødt

Lyder mest som et hardware problem - Prøv at boot'e DOS (kan f.eks hentes på www.bootdisk.com).

Laver den samme numre under DOS må du i byen efter et nyt drev.

<mlr>

Fra : Rasmus Nielsen

Dato : 05-07-04 06:05

> Lyder mest som et hardware problem

Det er det ikke - jeg kan sagtens boote op fra en cd i første forsøg...

Vh. Rasmus Nielsen.

Fra : SonnyBoy

Dato : 05-07-04 12:27

On Mon, 5 Jul 2004 07:05:11 +0200, "Rasmus Nielsen"

>Det er det ikke - jeg kan sagtens boote op fra en cd i første forsøg...

Ok, så er det windows opsætningen der er ged i....

Prøv om der er opdaterede drivere til bundkort og ide controller.

Afinstaller og geninstaller evt dit brændeprogram.

Afinstaller eventuelle andre programmer der roder med drevene - F.eks
kan SoundBlaster / Creative lydkort installere en hulens masse
unyttige programmer.

Hvis intet andet hjælper må du vel geninstallere windows....

<mlr>