MS Windows
briani 27239
Installere lovlig XP på ulovlig XP
Fra : Jens Kr. Andersen

Dato : 03-07-04 07:14

Det har vist sig, at der er en ulovlig XP Pro på min maskine. Det
ønsker jeg ikke, og har derfor købt en lovlig XP Pro.
Hvordan installerer jeg uden, at skulle formattere harddisken ?

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 03-07-04 07:26

"Jens Kr. Andersen" skriver:

> Det har vist sig, at der er en ulovlig XP Pro på min maskine. Det
> ønsker jeg ikke, og har derfor købt en lovlig XP Pro.
> Hvordan installerer jeg uden, at skulle formattere harddisken ?

Ved at skifte registreringsnølglen til den lovlige. Jeg kan evt maile et
lille porgram til dig der kan gøre det.

Klaus
http://home6.inet.tele.dk/moppe

Fra : Torben Greve Otzen

Dato : 03-07-04 09:49

Jens Kr. Andersen skrev i en meddelelse...
> Det har vist sig, at der er en ulovlig XP Pro på min maskine. Det
> ønsker jeg ikke, og har derfor købt en lovlig XP Pro.
> Hvordan installerer jeg uden, at skulle formattere harddisken ?

Der findes mange små programmer på nettet som kan gøre dette. Her er et
af dem[1].
Alternativt kan du bruge Microsofts egen guide til det, men den er noget
mere knoldet[2].

[1] http://www.michaelstevenstech.com/xpfaq.html#need2
[2] http://support.microsoft.com/default.aspx?scid=KB;EN-US;q328874&
--
Hilsen Torben Greve Otzen

Træt af Outlook Express' måde at citere på?
Hent OE-QuoteFix: http://flash.to/oe-quotefix/

Fra : Muldeberg

Dato : 03-07-04 22:33

Hvorfor så besværlig en vej Klaus og Torben ?
Min orig XP disk spørger om jeg ønsker at fjerne den XP der
allerede er på maskinen eller blot at overskrive.
Vælger man at fjerne går den igang med at fjerne ALT der har
med den allerede instalerede XP at gøre, for så at erstatte
det med de filer som findes på disken.
Jeg valgte bare at fjerne ALT der havde med den allerede instalerede
XP at gøre pga den var ret ustabil, den gik så igang med at slette hele
pivtøjet og gik dernæst igang med at instalere disken.
Mere besværligt var det ikke hos mig.

--
Muldeberg aka "Mulde"
muldemail@[DELETE-THIS]yahoo.dk

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 03-07-04 22:39

Muldeberg skriver:

> Hvorfor så besværlig en vej Klaus og Torben ?

Besværlig ?

Du aner ikke, hvor nemt det er med den metode jeg har !
Torbens er endnu lettere kan jeg se....

> Min orig XP disk spørger om jeg ønsker at fjerne den XP der
> allerede er på maskinen eller blot at overskrive.

Hvor lang tid tager det ?

> [...]

> XP at gøre pga den var ret ustabil, den gik så igang med at slette hele
> pivtøjet og gik dernæst igang med at instalere disken.

Hvor lang tid tog det ?

> Mere besværligt var det ikke hos mig.

Det kalder jeg besværligt !

Fra : Lasse Kristiansen

Dato : 03-07-04 23:28

"Klaus D. Mikkelsen" <Er.du.saa.klog@du.kan.finde.den> wrote in message

> Det kalder jeg besværligt !

Ja, men næsten fuldstændig idiotsikret.

No offence meant, Muldeberg, men din løsning var nu langt mere tidskrævende.
Det tager vel ca. 30-60 sekunder at skifte ID'en ud, hvor det tager 20-60
minutter at geninstallere.

--
Mvh, Lasse K

Fra : Muldeberg

Dato : 04-07-04 21:09

"Lasse Kristiansen" <lasseheindorff@hotmail.invalid> wrote in

> [...]
> tidskrævende. Det tager vel ca. 30-60 sekunder at skifte ID'en ud,
> hvor det tager 20-60 minutter at geninstallere.

Det idiot sikrede er i 99% af tilfældende den bedste vej.
Spørg blot et par af mine venner der troede at de kunne hoppe over
hvor at gærdet var lavest.
De fik nogle skide ustabile maskiner ud af det, det var også en af
dem der gjorde at min blev så pisse ustabil.
Jeg gjorde så den "idiot sikrede" som du kalder den, og har nu en
maskine der er langt mere stabil end deres.
So what hvis det tager det længere tid, men får ihvertfald noget
ordentligt ud af det, det tog 35 min at få en pisse stabil maskine
ud af det.
Jeg vil til en hver tid vælge "den idiot sikrede".

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 04-07-04 21:37

Muldeberg skriver:

> Spørg blot et par af mine venner der troede at de kunne hoppe over
> hvor at gærdet var lavest.
> De fik nogle skide ustabile maskiner ud af det, det var også en af
> dem der gjorde at min blev så pisse ustabil.

Ved at skifte produktnøglen ?

Fra : Muldeberg

Dato : 05-07-04 13:26

> Muldeberg skriver:

> Ved at skifte produktnøglen ?
>

> Klaus

Ikke lige just, men ved at fingerere ved noget inde "bag ved" i i XP,
hvor at køre orig. cd´en faktisk havde været det mest sikre valg.
Nå ja om det tager lidt længere tid, men det er ihvertfald en meget
sikker medtode at gøre det på.

Fra : Edmund

Dato : 04-07-04 00:03

Muldeberg skrev:

> [...]
> allerede er på maskinen eller blot at overskrive.
> Vælger man at fjerne går den igang med at fjerne ALT der har

Det er kun i windows mappen den fjerner alt
I Documents and Settings
og programmer kan der godt ligge ting og flyde som kan forvirre hvis man
skal ind og kigge der.

--
Mvh Edmund