MS Windows
briani 27239
Virtuel hukommelse.
Fra : Jimmy

Dato : 30-06-04 17:17

Kære eksperter m. fl.
Jeg håber, at dette er den rette NG, jeg henvender mig til.
Jeg synes at have noget bøvl med den virtuelle hukommelse på min PC.
Det sker jævnligt, at jeg får en besked om, at systemet har ændret
størrelsen på min virtuelle hukommelse.
Den er i skrivende stund på 1024, som nærmest udnyttes 100% i en sidefil.
Hvis nogen kan forklare, hvordan jeg indstiller min PC til at køre optimalt,
ville jeg være glad.

Min PC-konfiguration:
Bundkort: Gigabyte GA-8S648 FX
CPU: Intel 2.8 GHz HT Northwood
Grafikkort: Sapphire Radeon 9600 256Mb ram
Ram: 2 x 256 Mb Kingston
OS: XP-home.

Og alligevel synes jeg, at grafiken hakker i det.

Hvad kan der være galt?

Mvh. /J.

Fra : John

Dato : 01-07-04 00:20

"Jimmy" skrev i en meddelelse

> Det sker jævnligt, at jeg får en besked om, at systemet har ændret
> størrelsen på min virtuelle hukommelse.

Systemet finder selv den faste størrelse, der normalt er brug for, men
justerer hvis der er behov for mere, f. eks. ved billeder eller spil.

Du ka' også ha' fået virus. Kør evt en scanning.

Mvh John

Fra : Jimmy

Dato : 01-07-04 14:25

> Systemet finder selv den faste størrelse, der normalt er brug for, men
> justerer hvis der er behov for mere, f. eks. ved billeder eller spil.
>
> Du ka' også ha' fået virus. Kør evt en scanning.

Jeg har Norton kørende på overvågning, og har kørt scanning.
Jeg har været plaget af noget Spyware på det seneste, men har nu inst. Spy
Sweeper.
Men det må simpelthen være fordi, jeg kører med mange vinduer åbent.
Sært nok, falder forbruget af sidefilen ikke tilsvarende, når jeg lukker
div. programmer og vinduer.
Kan min OE optage en meget stor del af sidefilen?

Mvh. Jimmy.

Fra : John

Dato : 01-07-04 15:15

"Jimmy" skrev i en meddelelse

> Jeg har været plaget af noget Spyware på det seneste, men har nu inst. Spy
Sweeper.

Hehe.. du kan have mange 'spændende besøgende' uden at vide det:
http://www.download.com/spyware-center/2001-2023-0.html?tag=dir

To gode og gratis, passivt forebyggende programmer er SpywareBlaster og
IE-Spyad.

Bruger du firewall og/eller router kan du jo 'se' om der er trafik, når der
ikke burde være det. Bruger du ikke firewall, kan du gå i
kontrolpanel/netværk, aktivere tray icon (ved uret), og dermed let overvåge
trafikken.

> Kan min OE optage en meget stor del af sidefilen?

Næppe

> Hvis nogen kan forklare, hvordan jeg indstiller min PC til at køre
optimalt, ville jeg være glad.

Her er en nærmest overvældende bunke af gode tips:
http://tweakxp.com/performance_tweaks.aspx

Scroll f. eks. ned til 'Disable Indexing Services'

Mvh John

Fra : Jimmy

Dato : 01-07-04 15:45

> [...]
> http://www.download.com/spyware-center/2001-2023-0.html?tag=dir
>
> To gode og gratis, passivt forebyggende programmer er SpywareBlaster og

Må jeg lige kigge lidt på.

> [...]
> ikke burde være det. Bruger du ikke firewall, kan du gå i
> kontrolpanel/netværk, aktivere tray icon (ved uret), og dermed let

Firewall er aktiveret, plus at jeg ligger online med NAT-Router.

> optimalt, ville jeg være glad.
>
> Her er en nærmest overvældende bunke af gode tips:
> http://tweakxp.com/performance_tweaks.aspx
>
> Scroll f. eks. ned til 'Disable Indexing Services'

Har jeg kigget på, men fatter ikke en kvadratmeter.
Jeg tog et kig på den, da en anden havde for lang lukketid af XP og fik det
råd at kigge nærmere på den, så ville jeg lige snuse, hvad det nu var for
noget.
Nu kører jeg et stykke tid med det jeg har, og så må jeg vende tilbage, hvis
det går helt galt.

Thanx anyway.

Mvh. /J.

Fra : Henrik Dissing

Dato : 01-07-04 17:07

On Thu, 1 Jul 2004 15:25:00 +0200, Jimmy wrote:

>Sært nok, falder forbruget af sidefilen ikke tilsvarende, når jeg lukker
>div. programmer og vinduer.

Det er helt normalt.

XP er så god til at administrere pagefilen at det normalt er omsonst at
prøve at hjælpe den. Jeg ville i stedet koncentrere mig om at finde ud af
hvad det er som æder din hukommelse. Ja, altså din computers hukommelse
--
Venlig hilsen
Henrik Dissing

(e-mail: hendis AT post DOT tele DOT dk)