MS Windows
briani 27239
Partition Magic og WinXP
Fra : Peter Holm

Dato : 30-06-04 09:33

Hejsa

Jeg har HD der er delt i 2 partitioner.
Den ene partitioner indeholder styresystem WinXP,
den anden partition indeholder billeder og andet data.

Kan jeg med Partition Magic samle de 2 partitioner til 1, uden at lave et
større forarbejde eller miste nogen data, eller kan man kun arbejde med
tomme partitioner?

Mvh
Peter

Fra : Janner

Dato : 30-06-04 10:07

"Peter Holm" <phc@stofanet*REMOVE*.dk> wrote in message
> [...]
>
> Kan jeg med Partition Magic samle de 2 partitioner til 1, uden at lave et
> større forarbejde eller miste nogen data, eller kan man kun arbejde med

Der findes en funktion i partition magic der hedder "merge" ... med denne
funktion kan du gøre hvad du efterlyser. Dog foreslår programmet at du skal
oprette en "rescue disk" gør for guds skyld det hvis noget skulle gå galt.

Jeg har brugt ovensåtende metode flere gange uden bøvl ..... men back up på
en cd /dvd er nu ikke nogen dårlig ide trods alt

Hygge

Jan

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 30-06-04 18:48

Peter Holm skriver:

> Kan jeg med Partition Magic samle de 2 partitioner til 1, uden at lave et
> større forarbejde eller miste nogen data, eller kan man kun arbejde med
> tomme partitioner?

Det kan du godt, det burde ikek giver problemer. Men mit råd: Lad være,
du har en fornuftigt delt harddisk lige nu, hvor du kan jongelere rundt
med styresystemer og reinstallationer heraf, uden at bekymre dig om
dpersonlige dokumenter.

Faktisk opsætter jeg de computere, jeg reinstallerer for andre, på den
måde....

Klaus
http://home6.inet.tele.dk/moppe

Fra : Peter Holm

Dato : 01-07-04 10:14

Klaus D. Mikkelsen wrote:
> [...]
> dig om dpersonlige dokumenter.
>
> Faktisk opsætter jeg de computere, jeg reinstallerer for andre, på den

jeg skal montere en ny extra hd, og gider derfor ikke længere have
styresystem-disken delt i styresystem/dokumenter.
Den SKAL samles til en - sprøgsmålet er blot hvordan.
Mvh
Peter

Fra : Janner

Dato : 01-07-04 10:54

> Den SKAL samles til en - sprøgsmålet er blot hvordan.
> Mvh
> Peter

Det har jeg jo allerede svaret på

Fra : Peter Holm

Dato : 01-07-04 11:37

Janner wrote:

> Det har jeg jo allerede svaret på

yep, og det prøver jeg.
peter

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 01-07-04 17:32

Peter Holm skriver:

> jeg skal montere en ny extra hd, og gider derfor ikke længere have
> styresystem-disken delt i styresystem/dokumenter.

Okay, men vil du have dokumenter over på styresystemdisken ?

Fra : Peter Holm

Dato : 01-07-04 21:41

Klaus D. Mikkelsen wrote:
> Peter Holm skriver:

> Okay, men vil du have dokumenter over på styresystemdisken ?

nej, al anden data kopierer jeg til den nye extra hd inden jeg forsøger at
merge de to partitioner på styresystemdisken

Peter

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 01-07-04 22:39

Peter Holm skriver:

> nej, al anden data kopierer jeg til den nye extra hd inden jeg forsøger at
> merge de to partitioner på styresystemdisken

Okay, så er jeg mere rolig. Tøm D: drevet for data, så tager det ikke
særligt længe at lave "sammensmeltningen". Vil du have data med over på
C: drevet, skal den flytte og regne og regere, uden data går det nemt

Klaus (der har prøvet det et par gange)
http://home6.inet.tele.dk/moppe

Fra : Peter Holm

Dato : 02-07-04 06:51

> Okay, så er jeg mere rolig. Tøm D: drevet for data, så tager det ikke
> særligt længe at lave "sammensmeltningen".

yep, sådan vil jeg prøve at gøre det.
Mvh
Peter