MSI Installation af Access
Fra : Allan Schuster Bach

Dato : 27-07-04 10:56

Jeg sidder her og laver en MSI installation af Access, og benytter også en
MST file. Installationen forløber planmæssige, men jeg er nu løbet ind i det
problem (viste godt at det ville komme), at access på maskinen spørger efter
licenskode (fra vores selectaftale). Spørgsmålet er så. hvor i ¤%%&, skal de
licenskode skrives. Umiddelbart kunne jeg forstillemig, at det skulle være i
MST filen, men jeg har intet begreb om hvor.

I øvrigt bliver access installeret vi AD og en OU

Håber på hjælp

Allan Bach

Ved en fejl, sendt til ASP gruppen. Så mit indlæg er blevet slette, og sendt
igen

Fra : Ronni Pedersen

Dato : 27-07-04 14:03

lav et administrativt installationspunkt ved at køre setup.exe /a

/Ronni

Fra : Jesper Kjeldsen

Dato : 27-07-04 14:40

"Allan Schuster Bach" <newskonto@schuster.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> licenskode skrives. Umiddelbart kunne jeg forstillemig, at det skulle være
> MST filen, men jeg har intet begreb om hvor.

Du skal lave en administrativ installation af Access til filserveren. I den
administrative installation angiver man produktkoden som så bliver
"hardcoded" ned i MSI-filen.
Du laver den administrative installation med setupacc.exe /a (mener
Access' setup-fil hedder det - ellers ret det

Jesper

Fra : Michael Grønbech Lar~

Dato : 27-07-04 14:52

> [...]
>
> Håber på hjælp
>
> Allan Bach
>
> Ved en fejl, sendt til ASP gruppen. Så mit indlæg er blevet slette, og

Hvad har du lavet .mst-filen med? Hvis du benytter Ressource kittet bliver
du prompted for alle de settings du har brug for...

/Grønbech

Fra : Lars Kim Lund

Dato : 27-07-04 16:10

> [...]

>licenskode skrives. Umiddelbart kunne jeg forstillemig, at det skulle være i
>MST filen, men jeg har intet begreb om hvor.

Nej, jeg mener faktisk ikke du kan gøre det i MST'en. Tricket med MSI
pakker er at man kan sætte alle properties som command-line switches.
Det du ønsker hedder PIDKEY og kaldet vil være noget i retningen af:

install.exe transforms="sti til mst-fil" pidkey="licens uden -'er" /qn

eller

msiexec transforms="foo" pidkey="bar" /qn /i "sti til MSI"

P.S.
Jeg ser at du har FUT'et til en gruppe jeg ikke læser. Så jeg læser
ikke evt. svar.

--
Lars Kim Lund
http://www.net-faq.dk/

Fra : Allan Schuster Bach

Dato : 27-07-04 16:28

Tak for de forskellige foreslag. Dem vil jeg straks afprøve i morgen, når
jeg kommer på arbejde

Allan Bach