IP adresse
Fra : mv

Dato : 03-08-04 10:15

Hvordan får jeg folks IP adresse?
Jeg bruger dette script:
<%
Dim objHitConn, strHitSQL, objHitRs, intHits, strHitFile
Set objHitConn = Server.CreateObject("ADODB.Connection")
objHitConn.Provider = "Microsoft.Jet.OLEDB.4.0"
objHitConn.Open Server.MapPath("counter.mdb")
strHitFile = Request.ServerVariables("url")
strHitSQL = "SELECT Page, Hits From Main Where Page='" &
strHitFile & "'"
Set objHitRs = Server.CreateObject("ADODB.Recordset")
objHitRs.Open strHitSQL, objHitConn, 1, 2
if objHitRs.EOF Then
objHitRs.AddNew
intHits = 0
objHitRs.Fields("Page").Value = strHitFile
Else
intHits = objHitRs.Fields("Hits").Value
End if
intHits = CInt(intHits) + 1
objHitRs.Fields("Hits").Value = CStr(intHits)
objHitRs.Update
objHitRs.Close
objHitConn.Close
Set objHitRs = nothing
Set objHitConn = nothing
Call DisplayImg(intHits)
function DisplayImg(intNum)
Dim itmCur, tmpCur
Response.write ""
For itmCur = 1 To Len(intNum)
tmpCur = Mid(cStr(intNum), itmCur, 1)
Response.write ""
Next
Response.write ""
End function
%>

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : Mark Jespersen

Dato : 03-08-04 12:01

mv wrote in dk.edb.internet.webdesign.serverside.asp:
> Hvordan får jeg folks IP adresse?

Brugerens IP-adresse findes i
Request.ServerVariables("REMOTE_ADDR")

Mvh. Mark.

Fra : mv

Dato : 03-08-04 12:41

Hej Mark
Jeg kan ikke få det til, at virke, Hvor præcist skal jeg sætte
linjen ind?
Mvh. Marie

Fra : Christian M. Nielsen

Dato : 03-08-04 20:56

"mv" <marieviby@ofir.dk> wrote in message
> Hej Mark
> Jeg kan ikke få det til, at virke, Hvor præcist skal jeg sætte
> linjen ind?

Hej Marie.

DU kan bruge nedenstående eksempel.

<%
dim strIp
strIp =Request.Servervariables("REMOTE_ADDR")

Response.Write strIp

%>

--

Mvh / Regards
-=< Christian >=-

Fra : mv

Dato : 04-08-04 10:30

Det virke også hvis jeg sætter denne i stedet for
url'enRequest.ServerVariables("REMOTE_ADDR"), men den kan ikke klare, at
tage begge dele med, selvom jeg udvider databasen, hvad gør jeg ?
Mvh. Marie

Fra : Jens Gyldenkærne Cla~

Dato : 04-08-04 10:49

mv skrev:

> Det virke også hvis jeg sætter denne i stedet for
> url'enRequest.ServerVariables("REMOTE_ADDR"), men den kan ikke
> klare, at tage begge dele med, selvom jeg udvider databasen,

Hvem svarer du og hvad svarer du på? Det er svært at se når du ikke
citerer noget.

Læs gerne min signatur eller siden her:
<http://html.dk/nyhedsgrupper/usenet.asp>
--