slette i database
Fra : psycholemming

Dato : 31-07-04 11:40

hej. jeg har et lill problem med at slette fra en database...

Fejltype:
ADODB.Recordset (0x800A0CC1)
Elementet kan ikke findes i den samling, der svarer til det
anmodede
navn eller ordenstal.
/rediger.asp, line 20

Linie 20:

data.Fields("nyheder")%></a>

forbindelse1.asp:
<%
Set database = Server.CreateObject ("ADODB.Connection")
database.open ("Provider=Microsoft.Jet.OLEDB.4.0; Data
Source=h:\inetpub\wwwroot\_private\data.mdb")
%>

Mvh
Thomas

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : Torben Brandt

Dato : 31-07-04 14:41

psycholemming wrote in dk.edb.internet.webdesign.serverside.asp:
> [...]
>
> Fejltype:
> ADODB.Recordset (0x800A0CC1)
> Elementet kan ikke findes i den samling, der svarer til det

&gt; data.Fields("nyheder")%></a>

Hvordan ser den sql-sætning ud, hvor du genererer
data-recordsettet?
Fejlen siger, at i den sql-sætning trækker du ikke felterne 'id'
og 'nyheder' ud (så derfor findes de ikke i 'data').

/Torben

Fra : psycholemming

Dato : 01-08-04 01:10

Torben Brandt wrote in dk.edb.internet.webdesign.serverside.asp:
> [...]

'id'
> og 'nyheder' ud (så derfor findes de ikke i 'data').

sql sætningen:
<%
Dim Data
Set data = Server.CreateObject("ADODB.Recordset")
data.Open "SELECT * FROM nyheder", database

%>

Fra : Jakob Møbjerg Nielse~

Dato : 01-08-04 18:54

psycholemming wrote:
> <%
> Dim Data
> Set data = Server.CreateObject("ADODB.Recordset")
> data.Open "SELECT * FROM nyheder", database
> %>

Hvad sker der hvis du prøver med "SELECT nyheder, id FROM nyheder"?

--
Jakob Møbjerg Nielsen | Nordvestjysk Brass Band - http://nvbb.dk
jakob@dataloger.dk | Vinder af 1. division