/ Forside / Teknologi / Udvikling / HTML / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
HTML
#NavnPoint
molokyle 11184
Klaudi 5506
bentjuul 3377
severino 2040
smorch 1950
strarup 1525
natmaden 1396
scootergr.. 1320
e.c 1150
10  miritdk 1110
Fuld skærm (F11) ... hvordan?
Fra : Simon B. Hansen


Dato : 10-08-04 08:31

Hej

Håber nogen kan hjælpe med dette:

Jeg skal have lavet en html/php side, hvor der automatisk er Fuld skærm,
ligesom når man i IE trykker F11. Jeg har så også brug for at komme tilbage
på den efterfølgende side.

Kan man kontrollere dette, og hvordan ??



Mvh
Simon



 
 
Jens Gyldenkærne Cla~ (10-08-2004)
Kommentar
Fra : Jens Gyldenkærne Cla~


Dato : 10-08-04 09:10

Simon B. Hansen skrev:

> Jeg skal have lavet en html/php side, hvor der automatisk er
> Fuld skærm, ligesom når man i IE trykker F11.

Oh ve, oh skræk - hvorfor vil du bestemme størrelsen på brugerens
browser?

> Kan man kontrollere dette, og hvordan ??

Det er - så vidt jeg husker - muligt at gøre med IE. Det kan
heldigvis ikke gøres med den browser jeg benytter. Jeg ved ikke
hvordan det gøres i IE, og jeg har ikke tænkt mig at bruge tid på
at finde ud af det.
--
Jens Gyldenkærne Clausen
Svar venligst under det du citerer, og citer kun det der er
nødvendigt for at forstå dit svar i sammenhængen. Se hvorfor og
hvordan på http://usenet.dk/netikette/citatteknik.html

Simon B. Hansen (10-08-2004)
Kommentar
Fra : Simon B. Hansen


Dato : 10-08-04 09:48

> Oh ve, oh skræk - hvorfor vil du bestemme størrelsen på brugerens
> browser?

Fordi jeg er i tidsnød, og ham der har lavet noget grafik til siden (ham jeg
laver siden til), har trykket F11 inden han designede den.

/Simon



Per Rasmussen (10-08-2004)
Kommentar
Fra : Per Rasmussen


Dato : 10-08-04 11:18

Simon B. Hansen wrote in dk.edb.internet.webdesign.html:
> > Oh ve, oh skræk - hvorfor vil du bestemme størrelsen på brugerens
> > browser?
>
> Fordi jeg er i tidsnød, og ham der har lavet noget grafik til siden (ham jeg
> laver siden til), har trykket F11 inden han designede den.
>
> /Simon
>
>
Nå han har designet siden i IE

Egentlig godt klaret.

PerR

--
Vil du lære at kode HTML, XHTML, CSS, SSI eller ASP?
- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne
KLIK HER! => http://www.html.dk/tutorials

Simon B. Hansen (10-08-2004)
Kommentar
Fra : Simon B. Hansen


Dato : 10-08-04 11:49

> Nå han har designet siden i IE
>
> Egentlig godt klaret.
>
> PerR

Nej, han har trykket F11 i IE, og så har han målt på skærmen med en lineal
og har derved fået nogle mål, der ikke passer særligt godt.

En stor tak skal lyde til PerR, som nu har lavet hele 2 indlæg, som ikke
kunne bruges til noget som helst.......ja det skulle da lige være den med:
Første, Eneste og Sidste


Simon



Christian Bohr-Halli~ (10-08-2004)
Kommentar
Fra : Christian Bohr-Halli~


Dato : 10-08-04 12:08

"Simon B. Hansen" <simon.hansen@get2net.dk> posting:

>Nej, han har trykket F11 i IE, og så har han målt på skærmen med en lineal
>og har derved fået nogle mål, der ikke passer særligt godt.

Han har designet siden til Opera og dens zoomfunktionalitet.
Løsningen er naturligvis så blot at lave et lille ikon, hvorpå der
står "Designed for Opera" samt teksten "zoom selv siden til netop
Deres skræm".

--
What is life, except excuse for death,
or death, but an escape from life.
--Unknown

Ukendt (11-08-2004)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 11-08-04 10:12


"Simon B. Hansen" <simon.hansen@get2net.dk> skrev i en meddelelse
news:4118a816$0$223$edfadb0f@dread16.news.tele.dk...
> Nej, han har trykket F11 i IE, og så har han målt på skærmen med en
lineal
> og har derved fået nogle mål, der ikke passer særligt godt.

Hmm.. hvad med folk der ikke bruger samme opløsning som siden er designet
til?


--
Med venlig hilsen
Carsten Sørensen

http://www.forshus.dk
>


Simon B. Hansen (11-08-2004)
Kommentar
Fra : Simon B. Hansen


Dato : 11-08-04 23:43

det er synd for dem.

Der står Siden ses bedst i .....

Simon


"CS" <askmeforanaddress> skrev i en meddelelse
news:4119e2f0$0$184$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...
>
> "Simon B. Hansen" <simon.hansen@get2net.dk> skrev i en meddelelse
> news:4118a816$0$223$edfadb0f@dread16.news.tele.dk...
> > Nej, han har trykket F11 i IE, og så har han målt på skærmen med en
> lineal
> > og har derved fået nogle mål, der ikke passer særligt godt.
>
> Hmm.. hvad med folk der ikke bruger samme opløsning som siden er designet
> til?
>
>
> --
> Med venlig hilsen
> Carsten Sørensen
>
> http://www.forshus.dk
> >
>



Martin Johansen [600~ (12-08-2004)
Kommentar
Fra : Martin Johansen [600~


Dato : 12-08-04 12:13

Simon B. Hansen skrev:

> det er synd for dem.

Ja synd for dem som har hjemmesiden.. de mister jo besøgende.

> Der står Siden ses bedst i .....

Hvilket ikke er god design-etik.

--
Martin Johansen [6000]
http://tuxx.dk - "Carpe Aptenodytes!"
Mandrake Linux 9.2 med Fluxbox 0.9.6devel
Registered Linux User # 301406 (http://counter.li.org)


Ryan Kristensen (13-08-2004)
Kommentar
Fra : Ryan Kristensen


Dato : 13-08-04 02:25

On Thu, 12 Aug 2004 00:42:33 +0200, Simon B. Hansen
<simon.hansen@get2net.dk> wrote:

> det er synd for dem.
>
> Der står Siden ses bedst i .....

Den lette løsning ville så være at ændre f.eks.
"Siden ses bedst i 1024x768" til "Siden ses bedst i 1280x960".

Ellers kunne du ændre størrelsen på grafikken, så den passede i 800x600
(hvilket der stadig er 36%, der benytter ifølge
<http://www.thecounter.com/stats/2004/July/res.php>).
Det kunne du f.eks. gøre med <http://www.irfanview.com/>.

Du kan selvfølgelig også bare regne med, at folk gider ændre opløsningen
(hvis de kan) på deres computer for at se din side.

--
Ryan Kristensen

Jens Peter Karlsen (11-08-2004)
Kommentar
Fra : Jens Peter Karlsen


Dato : 11-08-04 00:31

Kan ikke gøres i XP SP2.

Regards Jens Peter Karlsen. Microsoft MVP - Frontpage.

On Tue, 10 Aug 2004 10:10:19 +0200, Jens Gyldenkærne Clausen
<jens@gyros.invalid> wrote:

>Det er - så vidt jeg husker - muligt at gøre med IE. Det kan
>heldigvis ikke gøres med den browser jeg benytter. Jeg ved ikke
>hvordan det gøres i IE, og jeg har ikke tænkt mig at bruge tid på
>at finde ud af det.


Peter Lykkegaard (11-08-2004)
Kommentar
Fra : Peter Lykkegaard


Dato : 11-08-04 06:54

"Jens Peter Karlsen" wrote

> Kan ikke gøres i XP SP2.
>
Uddyb venligst, hvad er det der forsvinder?

Jeg er ved at lave en intranetnet applikation der skal køre i fuld skærm,
det er dog op til brugeren at manuelt skifte til fuldskærm

- Peter



Jens Gyldenkærne Cla~ (11-08-2004)
Kommentar
Fra : Jens Gyldenkærne Cla~


Dato : 11-08-04 09:51

Peter Lykkegaard skrev:

> Uddyb venligst, hvad er det der forsvinder?

Tag et kig på IE Blog:
<http://blogs.msdn.com/ie/archive/2004/08/10/212008.aspx>

De specifikke ændringer er gennemgået her:
<http://www.microsoft.com/technet/prodtechnol/winxppro/maintain/sp2brows.mspx>
--
Jens Gyldenkærne Clausen
Svar venligst under det du citerer, og citer kun det der er
nødvendigt for at forstå dit svar i sammenhængen. Se hvorfor og
hvordan på http://usenet.dk/netikette/citatteknik.html

Per Rasmussen (10-08-2004)
Kommentar
Fra : Per Rasmussen


Dato : 10-08-04 11:16

Simon B. Hansen wrote in dk.edb.internet.webdesign.html:
> Hej
>
> Håber nogen kan hjælpe med dette:
>
> Jeg skal have lavet en html/php side, hvor der automatisk er Fuld skærm,
> ligesom når man i IE trykker F11. Jeg har så også brug for at komme tilbage
> på den efterfølgende side.
>
> Kan man kontrollere dette, og hvordan ??
>
>
>
> Mvh
> Simon
>
>

Meget dårlig ide, at forsøge at bestemme at folk ser websiderne i fuld skærm.
Personligt besøger jeg kun sådan en side 3 gange= første, eneste og sidste.

PerR


--
Vil du lære at kode HTML, XHTML, CSS, SSI eller ASP?
- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne
KLIK HER! => http://www.html.dk/tutorials

Tommy Ipsen (10-08-2004)
Kommentar
Fra : Tommy Ipsen


Dato : 10-08-04 11:23

Per Rasmussen wrote:

> Meget dårlig ide, at forsøge at bestemme at folk ser websiderne i fuld skærm.
> Personligt besøger jeg kun sådan en side 3 gange= første, eneste og sidste.

Hehe - sød kommentar - dén må jeg huske

Simon B. Hansen (10-08-2004)
Kommentar
Fra : Simon B. Hansen


Dato : 10-08-04 11:50

> Meget dårlig ide, at forsøge at bestemme at folk ser websiderne i fuld
skærm.

Ja, og det er en meget dårlig ide at køre 180 km/t i sin bil, men hvis man
har meget travlt kan det være eneste måde at nå frem i tide

Simon



Miss007 (10-08-2004)
Kommentar
Fra : Miss007


Dato : 10-08-04 12:37

"Simon B. Hansen" <simon.hansen@get2net.dk> skrev i en meddelelse
news:4118a86f$0$311$edfadb0f@dread16.news.tele.dk...
> > Meget dårlig ide, at forsøge at bestemme at folk ser websiderne i fuld
> skærm.
>
> Ja, og det er en meget dårlig ide at køre 180 km/t i sin bil, men hvis man
> har meget travlt kan det være eneste måde at nå frem i tide
>
> Simon

Det var dog vildt, at en grafisk webdesigner kunne finde på at måle en skærm
for at designe grafikken til et website. Fuldstændig amatøragtigt lyder det
i mine ører. Lige så amatøragtigt, som den gode gamle kendte "PRESS ANY
KEY..." hvor nogle klagede over, at det var svært at trykke alle tasterne
ned på tastaturet på én gang.

Jeg ved ikke hvad du har af aftaler med designeren. Men normalt, hvis ikke
andet er aftalt, designer man da i standard mål, så alle opløsninger (og
IKKE fuld skærm) kan se siden. Hvis jeg var dig, og havde fanget sådan en
designer der, og hvis jeg havde betalt ham/hende, ville jeg forlange at
han/hun lavede det om, så det kan sættes op til at kunne ses i alle
opløsninger og i alle browsere.

--
Miss007 - Trine
8500 Grenå

:.: Mobil: Nokia 7610 (hvid)
:.: Teleselskab: TDC
:.: Ved E-mail kontakt: miss@abcdefghijklmnopq.dk
(Der skal kun være et C efter @)



Simon B. Hansen (11-08-2004)
Kommentar
Fra : Simon B. Hansen


Dato : 11-08-04 23:52

> Det var dog vildt, at en grafisk webdesigner kunne finde på at måle en
skærm
> for at designe grafikken til et website.
<SNIP>

Det er ikke en grafisk webdesigner, men derimod den
tandlæge-udstyrs-producent, som jeg laver siden for. Hvis ellers jeg fik
penge for det, ville han være min arbejdsgiver, og sådan nogen ved ofte ikke
en dadel om computere.

/Simon



*XxX* (10-08-2004)
Kommentar
Fra : *XxX*


Dato : 10-08-04 22:37


"Simon B. Hansen" <simon.hansen@get2net.dk> wrote in message
news:41187999$0$244$edfadb0f@dread16.news.tele.dk...
> Hej
>
> Håber nogen kan hjælpe med dette:
>
> Jeg skal have lavet en html/php side, hvor der automatisk er Fuld skærm,
> ligesom når man i IE trykker F11. Jeg har så også brug for at komme
tilbage
> på den efterfølgende side.
>
> Kan man kontrollere dette, og hvordan ??

Du åbner siden i et nyt vindue og sæter kiosk mode til 1

<script language="JavaScript">
window.open('', '', 'fullscreen,')
</script>

Ved godt det ikke over holder nogel standarter med language og an masse
andet men det var det nemmeste da mit prog selv generere den sådan.


>
>
>
> Mvh
> Simon
>
>



Jens Gyldenkærne Cla~ (10-08-2004)
Kommentar
Fra : Jens Gyldenkærne Cla~


Dato : 10-08-04 20:01

*XxX* skrev:

> Du åbner siden i et nyt vindue og sæter kiosk mode til 1

Kan du lokkes til at anvende en korrekt tidszone på din computer?
Det er irriterende at dine indlæg er fremdaterede.
--
Jens Gyldenkærne Clausen
Svar venligst under det du citerer, og citer kun det der er
nødvendigt for at forstå dit svar i sammenhængen. Se hvorfor og
hvordan på http://usenet.dk/netikette/citatteknik.html

*XxX* (11-08-2004)
Kommentar
Fra : *XxX*


Dato : 11-08-04 21:47


"Jens Gyldenkærne Clausen" <jens@gyros.invalid> wrote in message
news:Xns9541D5DCBC1D8jcdmfdk@gyrosmod.cybercity.dk...
> *XxX* skrev:
>
> > Du åbner siden i et nyt vindue og sæter kiosk mode til 1
>
> Kan du lokkes til at anvende en korrekt tidszone på din computer?
> Det er irriterende at dine indlæg er fremdaterede.

Så var det sgu nok derfor alle postede om natten. Jeg har lige formateret
min comp en 2-3 gange så jeg når ikke altid at indstille det hele.

Men tak for oplysningen

> --
> Jens Gyldenkærne Clausen
> Svar venligst under det du citerer, og citer kun det der er
> nødvendigt for at forstå dit svar i sammenhængen. Se hvorfor og
> hvordan på http://usenet.dk/netikette/citatteknik.html



Jens Gyldenkærne Cla~ (11-08-2004)
Kommentar
Fra : Jens Gyldenkærne Cla~


Dato : 11-08-04 09:49

*XxX* skrev:

>> Kan du lokkes til at anvende en korrekt tidszone på din
>> computer? Det er irriterende at dine indlæg er fremdaterede.
>
> Så var det sgu nok derfor alle postede om natten. Jeg har lige
> formateret min comp en 2-3 gange så jeg når ikke altid at
> indstille det hele.

Hm - nu er tidszonen korrekt, men dit ur er foran. Jeg gætter på at
du er 24 timer foran os andre (hvis du skrev kl. 22:46 i går).

Det ville også være rart hvis du fulgte usenetstandarden mht.
citater - dvs. (beskårede) citatblokke før svar/kommentar-blokke.
--
Jens Gyldenkærne Clausen
Svar venligst under det du citerer, og citer kun det der er
nødvendigt for at forstå dit svar i sammenhængen. Se hvorfor og
hvordan på http://usenet.dk/netikette/citatteknik.html

*XxX* (11-08-2004)
Kommentar
Fra : *XxX*


Dato : 11-08-04 13:12


"Jens Gyldenkærne Clausen" <jens@gyros.invalid> wrote in message
news:Xns95426E07A1926jcdmfdk@gyrosmod.dtext.news.tele.dk...
> *XxX* skrev:
>
> >> Kan du lokkes til at anvende en korrekt tidszone på din
> >> computer? Det er irriterende at dine indlæg er fremdaterede.
> >
> > Så var det sgu nok derfor alle postede om natten. Jeg har lige
> > formateret min comp en 2-3 gange så jeg når ikke altid at
> > indstille det hele.
>
> Hm - nu er tidszonen korrekt, men dit ur er foran. Jeg gætter på at
> du er 24 timer foran os andre (hvis du skrev kl. 22:46 i går).

Så skulle det være på plads

>
> Det ville også være rart hvis du fulgte usenetstandarden mht.
> citater - dvs. (beskårede) citatblokke før svar/kommentar-blokke.

Prøver skam også men er ikke så hård til det.

> --
> Jens Gyldenkærne Clausen
> Svar venligst under det du citerer, og citer kun det der er
> nødvendigt for at forstå dit svar i sammenhængen. Se hvorfor og
> hvordan på http://usenet.dk/netikette/citatteknik.html



Jens Gyldenkærne Cla~ (11-08-2004)
Kommentar
Fra : Jens Gyldenkærne Cla~


Dato : 11-08-04 13:35

*XxX* skrev i dk.edb.internet.webdesign.html:

>> Hm - nu er tidszonen korrekt, men dit ur er foran.

> Så skulle det være på plads

Nydeligt - takker.


>> Det ville også være rart hvis du fulgte usenetstandarden mht.
>> citater

> Prøver skam også men er ikke så hård til det.

O.k. - du har fanget det primære: svar/kommentarer placeres neden
under det de besvarer/kommenterer. Der er to ting derudover - der
egentlig er to sider af samme sag:

a) Skær overskydende citater i bunden af et indlæg helt væk.
b) Beskær de citatblokke du svarer på, således at det tydeligt
fremgår hvad dine kommentarer lægger sig til.

Punkt a er ret let at følge. Hvis der er citatlinjer neden under
slutningen af ens eget indlæg, skal de bare væk.

Punkt b er lidt sværere - fordi det er svært at sige præcis hvor
meget man kan skære væk af et citat uden at meningen forsvinder. En
tommelfingerregel er at et par linjers citat i hver blok som regel
er passende.

Jeg vil foreslå at flytte tråden over i dk.velkommen, da debatten
om citatteknik ikke hører til i html-gruppen (og fint kan tages op
i dk.velkommen). Jeg sætter XFUT til den gruppe - det vil sige at
dette indlæg kan ses i begge grupper mens svar på indlægget alene
havner i dk.velkommen medmindre man aktivt forhindrer det.

Krydspostet til 2 grupper, opfølgning (FUT) til:
<news:dk.velkommen>
Om FUT og X-FUT: <http://www.usenet.dk/ord/lokal.html#fut>

--
Jens Gyldenkærne Clausen
Svar venligst under det du citerer, og citer kun det der er
nødvendigt for at forstå dit svar i sammenhængen. Se hvorfor og
hvordan på http://usenet.dk/netikette/citatteknik.html

Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177560
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408946
Brugere : 218888

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste