nyheds email how?
Fra : anders

Dato : 04-08-04 09:13

Hej Html guys
Jeg skal lave et nyhedsbrev(not spam)som skal mailes ud til en gruppe
lovligt indsamlede modtagere. Mailen har jeg lavet i Dreamweaver og alle
billeder har absolutte adresser (så jeg ikke sender dem med i
mailen)Modtageren af mailen ser altså et miniwebsite i sin mail ganske som
sædvanelig.
Problem:
hvordan hulen får man sin html ind i en mail? Jeg antager at den skal stå i
html Mode, men man kan jo ikke bare paste sin kode ind i mail vinduet.
Somebody plz help - deadline nærmer sig... mvh AndyAnd

Fra : anders

Dato : 04-08-04 09:16

Beklager hvis det er forkert gruppe
Anders

Fra : Jens Gyldenkærne Cla~

Dato : 04-08-04 09:24

anders skrev:

> Problem:
> hvordan hulen får man sin html ind i en mail?

Det afhænger fuldstændig af det program du bruger til at udsende
nyhedsmailen med.
--
Jens Gyldenkærne Clausen

Fra : anders

Dato : 04-08-04 09:31

Outlook express

Fra : Per Christoffersen

Dato : 04-08-04 09:45

"anders" <anders@plinio.dk> skrev i en meddelelse
> Outlook express

Når du har lavet din HTML-side er det meget simpelt.
Menuen Meddelse/Ny meddelelse ved hjælp af/Vælg brevpapir.

Her kan du navigere dig frem til din egen HTML-side (hvis du ikke vil bruge
en af standardsiderne...).
Du kan også gemme HTML-siden som en skabelon (altså uden indhold), og lægge
indholdet på i Outlook Express.

OE kan i øvrigt medtage billeder/grafik indkodet i mailen. Det betyder, at
du ikke behøver absolutte stier, og at mailen kan læses med al grafik på
plads, selvom man ikke er på nettet.
For at gøre det, skal du i menuen Funktioner/Indstillinger/Fanebladet Send,
klikke på Indstillinger for HTML og sætte mærke i Send billeder med
meddelelser.
Mailen kommer selvfølgelig til at fylde noget mere af det.

SVJH så inkluderer OE selv en tekstversion af mailen, når den sender, så
folk der ikke kan læse HTML mails også har en chance.

/Per

Fra : anders

Dato : 04-08-04 09:47

Mange tak jeg går strax i krig
mvh Anders

Fra : anders

Dato : 04-08-04 09:40

> Det afhænger fuldstændig af det program du bruger til at udsende
> nyhedsmailen med.

Outlook express..

mvh Anders

Fra : Tommy Ipsen

Dato : 05-08-04 11:21

anders wrote:

> Mailen har jeg lavet i Dreamweaver og alle
> billeder har absolutte adresser (så jeg ikke sender dem med i mailen)

Mange email-klienter viser ikke "objekter" (deriblandt billeder) som
hentes fra eksterne kilder - bl.a. fordi dette kan misbruges til
webbugs, der eks. kan afsløre om en email-adresse er aktiv, hvilket er
brugbart for spammere.

> Modtageren af mailen ser altså et miniwebsite i sin mail ganske som
> sædvanelig.

Det afhænger helt og holdent af email-klientens understøttelse af html
samt brugerens præferencer mht. plain-text mails og html mails - jeg
tilhører den gruppe af mennesker der ikke gider spilde tid på
html-mails, så hvis et nyhedsbrev eks. kun udkommer i html-format gider
jeg ikke læse det.

Det kan godt være det er en gammeldags forstokket holdning fra én som
har brugt emails i 10+ år og har den kedelige holdning at et en
nyhedsmail er beregnet til at informere om et emne og ikke demonstrere
afsenders talenter indenfor html/design.

Mvh Tommy Ipsen

Fra : Per Christoffersen

Dato : 05-08-04 11:50

"Tommy Ipsen" <tipsen@imada.sdu.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> nyhedsmail er beregnet til at informere om et emne og ikke demonstrere
> afsenders talenter indenfor html/design.

Det er ren forstokkelse.
Det er hævet over enhver tvivl, at et godt design kan øge informationsflowet
fra mediet til modtageren.

/Per

Fra : Tommy Ipsen

Dato : 05-08-04 14:03

Per Christoffersen wrote:

> Det er ren forstokkelse.
> Det er hævet over enhver tvivl, at et godt design kan øge informationsflowet
> fra mediet til modtageren.

Det er mulig at den forstokkelse er affødt af virkeligheden - nemlig at
der yderst sjældent sendes korrekt udformede html-mails der overholder
standarderne og kan forventes at fungere i andet end Outlook Express,
som er for brugervenligt til undertegnede.

Jeg vil give dig ret i at godt design bidrager til overbringe budskabet,
men det er bare sjældent at det er tilfældet i praksis... Det skal dog
også siges, at jeg går op i standarder og ikke er tilfreds med en "IE/OE
only" løsning - det skal være standardiseret og fungere i andet end MS
software for at jeg betragter det som vellykket - når dét så er opfyldt,
skal det desuden være godt designet, overskueligt og nemt læseligt.

Mvh Tommy Ipsen

Fra : Per Christoffersen

Dato : 06-08-04 09:44

> Jeg vil give dig ret i at godt design bidrager til overbringe budskabet,
> men det er bare sjældent at det er tilfældet i praksis...

Det er jeg enig i.
Generelt er der for lidt godt design på nettet og relaterede områder.

/Per