Centrere en DIV
Fra : Nederbasse

Dato : 28-07-04 11:09

Hejsa

Jeg vil gerne have centreret en div og samtidig have en style på med width
og border, nu har jeg prøvet næste alt og kan ikke få det til at virke
Hvordan gør man det ?

Lars

Fra : Martin Hintzmann And~

Dato : 28-07-04 11:33

Nederbasse wrote:
> Hejsa
>
> Jeg vil gerne have centreret en div og samtidig have en style på med width
> og border, nu har jeg prøvet næste alt og kan ikke få det til at virke

Må vi se hvad du har prøvet?

> Hvordan gør man det ?

#test {width:150px; margin:0 auto; border:1px solid red; }

--
Martin Hintzmann Andersen
http://www.hintzmann.dk/

Fra : Nederbasse

Dato : 28-07-04 13:14

| Må vi se hvad du har prøvet?

#FFDEAD; border: #FFDEAD 1px solid;">

#FFDEAD; border: #FFDEAD 1px solid;">

#FFDEAD; border: #FFDEAD 1px solid;">

Jeg kan sagtens få den centreret med:
indtil jeg sætter en style på.

Lars

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 28-07-04 13:35

Nederbasse skrev:

>#FFDEAD; border: #FFDEAD 1px solid;">

I CSS hedder det "text-align".

--
Bertel

Fra : Jens Gyldenkærne Cla~

Dato : 28-07-04 13:32

Nederbasse skrev:

> background-color: #FFDEAD; border: #FFDEAD 1px solid;">

Align center (uanset om du angiver den med css eller som html-
attribut) påvirker _indholdet_ i div'en - ikke visningen af div'en.

For at centrere med css skal du sætte margen til auto (jf. Martins
eksempel tidligere i tråden). Desværre forstår tidligere versioner
af IE ikke denne centreringsmetode, derfor kan det være en ide at
anvende den metode der er vist her: <http://html-faq.dk/2007.asp>.

> background-color: #FFDEAD; border: #FFDEAD 1px solid;">

Center er ikke en gyldig værdi for position.
--
Jens Gyldenkærne Clausen