Problemer med css
Fra : Martin Jørgensen

Dato : 25-07-04 19:42

Hej NG

Jeg er ved at lave hele min hjemmeside om, så den kommer til at
køre med css i stedet for tabeller.

I kan se det jeg har lavet indtil videre på:
www.darkskies.dk

Min css fil:
www.darkskies.dk/style.css

Men er jeg løbet ind i problemer

1. Som I kan se så er der teksten i midten, den står ude til
højre, selv om at jeg har sat den til at være center.

2. Der er luft mellem teksterne i midten og ude til højre, f.eks.
for hver linie som kommer i midten, kommer teksten ude til højre
længere og længere ned.

Håber at I kan se hvad jeg har lavet forkert.

Mvh
Martin Jørgensen

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : Erik Ginnerskov

Dato : 25-07-04 20:27

Martin Jørgensen wrote:
> [...]
> www.darkskies.dk/style.css
>
> Men er jeg løbet ind i problemer
>
> Håber at I kan se hvad jeg har lavet forkert.

Det første, du har gjort forkert er, at du ikke har defineret DTD. Du kan
læse her om, hvordan og hvorfor:

http://www.hintzmann.dk/articles/doctype/

Dernæst benytter du en forældet tag til at centrere sidens indhold. Når du
nu er gået i gang med css, kan du lige så godt bruge css til dette. Se her
hvordan:

http://www.hjemmesideskolen.dk/html/flyd.asp

Endelig har du lavet tre kasser, som du vil have til at stå ved siden af
hinanden. Du har defineret dem til at være tilsammen 100 % af vinduets
bredde. Det kan kun fungere, hvis du i css definerer dette:

html, body {
margin:0;
padding:0
}

Erik Ginnerskov
http://hjem.get2net.dk/egin

Fra : Jens Gyldenkærne Cla~

Dato : 25-07-04 22:54

Martin Jørgensen skrev:

> I kan se det jeg har lavet indtil videre på:
> www.darkskies.dk

Start med at validere din side. Der er nogle små, men muligvis
betydende fejl i såvel html som css (genbrug af id-værdi, forkerte
værdiangivelser i css).

Se hvordan man validerer her: <http://www.html-faq.dk/1005.asp> -
og hvorfor det er en god ide her:
<http://diveintomark.org/archives/2003/05/05/why_we_wont_help_you>.
--
Jens Gyldenkærne Clausen

Fra : Martin Jørgensen

Dato : 26-07-04 17:02

Hej med jer

Mange tak for hjælpen, jeg vil kigge på jeres link, og gode råd.

Igen, tak for hjælpen.