Hvad går galt
Fra : *XxX*

Dato : 25-07-04 14:06

Hej NG

Jeg har lavet en tabel 1x3 som jeg gerne vil have en ramme omkring, men
rammen mangler nogle px i venstre side. Hvorfor??

Her er koden, ellers kan i se siden på
http://frip.dk/ke/prøve.htm

<head>
<title></title>
td.bottomline {
border-width: 1px;
border-bottom-color: #005599;
border-left-color: #005599;
border-right-color: #005599;
border-top-color: #ffffff;
border-style: solid;
}
td.topline {
border-width: 1px;
border-bottom-color: #ffffff;
border-left-color: #005599;
border-right-color: #005599;
border-top-color: #005599;
border-style: solid;
}
td.middleline {
border-width: 1px;
border-bottom-color: #ffffff;
border-left-color: #005599;
border-right-color: #005599;
border-top-color: #ffffff;
border-style: solid;
}
</head>

Fra : Lasse Reichstein Nie~

Dato : 25-07-04 14:22

"*XxX*" <fatman00hot@hotmail.com> writes:

> Jeg har lavet en tabel 1x3 som jeg gerne vil have en ramme omkring, men
> rammen mangler nogle px i venstre side. Hvorfor??

De er der skam. De er bare hvide (nemt at se for mig, fordi min
baggrundsfarve ikke er hvid :). Det skyldes jo nok dine
border-bottom-color:#ffffff
(og ditto top). Hvis du retter dem til
border-bottom-style: none;
så regner jeg med at det forsvinder.

Prøv at sætte en anden baggrundsfarver end hvid og se det selv :)

Jeg antager at du bruger Internet Explorer.
I fx Opera kan man se de hvide prikker i både venstre og højre side.

Husk en DOCTYPE der sætter browseren i standards-tilstand. Ellers kan
du ikke stole på CSS :)
(og så er DOCTYPE påkrævet ifølge HTML-specifikationen)

/L

Fra : *XxX*

Dato : 25-07-04 16:13

Mange tak nu virker det

"Lasse Reichstein Nielsen" <lrn@hotpop.com> skrev i en meddelelse

> Prøv at sætte en anden baggrundsfarver end hvid og se det selv :)

Det gjorde det hele lidt tydeligere.

> Jeg antager at du bruger Internet Explorer.

Ja

> Husk en DOCTYPE der sætter browseren i standards-tilstand.

Hvad standard er, kende det ik.

> Ellers kan du ikke stole på CSS :)
> (og så er DOCTYPE påkrævet ifølge HTML-specifikationen)

Nu var det bare noget kode sat på en side og så uploadet for at vise det så
det er taget ud fra en størrere sammenhæng, men der er heller ingen DOCTYPE.
Hvad er det og hvor kan jeg finde noget om det

<URL:http://www.infimum.dk/HTML/rasterTriangleDOM.html>

Fra : Jens Gyldenkærne Cla~

Dato : 25-07-04 17:40

*XxX* skrev:

> Hvad standard er, kende det ik.

Et par links om doctype:

<http://www.hintzmann.dk/articles/doctype/> (Udkast til en artikel,
men uanset at den ikke er helt færdig er det noget af den bedste
information på dansk vedr. doctype)

Nogle sider om doctype switching:
<http://www.html.dk/artikler/00036/>
<http://gutfeldt.ch/matthias/articles/doctypeswitch.html>