lave et automatisk link
Fra : Thomas Korsgaard

Dato : 21-07-04 20:57

Hej NG

Hvordan laver man et automatisk link således at man bliver sendt videre
til en anden side når man går ind på siden. Sådan som når en side er
flyttet, men bare uden forsinkelse.

Er der nogen der har noget godt kode?

Mvh
/Thomas Korsgaard

Fra : Julius Madsen

Dato : 21-07-04 21:10

Thomas Korsgaard wrote:
> [...]
>
> Hvordan laver man et automatisk link således at man bliver sendt videre
> til en anden side når man går ind på siden. Sådan som når en side er

hej...på den side man skal "redirectes" fra, som det så fint hedder, kan
du bare putte denne javascript-kode ind:

<script language="javascript" type="text/javascript">
window.location='link_til_den_nye_side.htm';
</script>

det skulle klare tricket :)

mvh. Julius Madsen

Fra : Stig Sørensen

Dato : 21-07-04 21:18

On Wed, 21 Jul 2004 22:10:03 +0200, Julius Madsen wrote:

> <script language="javascript" type="text/javascript">
> window.location='link_til_den_nye_side.htm';
> </script>
>
> det skulle klare tricket :)

Vel ikke hvis man har javascript slået fra. Så får man en tom side.
Jeg forslår at bruge meta refresh istedet:
http://www.seologic.com/faq/meta-refresh-tag.php

Husk at skrive, at man bliver skiftet til en ny side og skriv linket.
Altså;

<head>
<din meta refresh />
</head>
href="ny-side.dk">Ny-Side.dk</a>

Meta refreshen virker vist ikke hvis ens browser ikke sender headers.
Derfor er det jo vigtigt at man med tekst og link henviser til den nye
side..

Mvh
Stig Sørensen

Fra : Sverri M Olsen

Dato : 21-07-04 22:31

> Meta refreshen virker vist ikke hvis ens browser ikke sender headers.
> Derfor er det jo vigtigt at man med tekst og link henviser til den nye
> [...]

Jamen, ville det så ikke være ret smart at bruge alle tre måder på én
gang?

fx:
--
1. Javascript der sender dig videre efter 1sek.

- Hvis brugeren har slået java fra, så er der 2 alternativer:

2. Meta koden sender dig videre efter 2sek (1 sekund efter java koden
skulle været taget i brug).

3. Hvis det ikke virker, så kan man bruge linket...

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : Lasse Reichstein Nie~

Dato : 22-07-04 18:35

Sverri M Olsen <sverri_olsen@dripz.dk> writes:

> [...]
>
> 1. Javascript der sender dig videre efter 1sek.
> 2. Meta koden sender dig videre efter 2sek
> 3. Hvis det ikke virker, så kan man bruge linket...

Hvis brugeren har slaaet meta-refresh fra, så er det temmeligt sikkert
at han ikke vil sendes videre automatisk. I det tilfælde vil jeg ikke
forsøge at omgå det med Javascript, men bare give manden et link han
kan trykke på og en forklaring om at det ville være sket automatisk,
hvis han ikke havde slået det fra.

Altså, drop 1.

/l