/ Forside / Teknologi / Udvikling / HTML / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
HTML
#NavnPoint
molokyle 11184
Klaudi 5506
bentjuul 3377
severino 2040
smorch 1950
strarup 1525
natmaden 1396
scootergr.. 1320
e.c 1150
10  miritdk 1110
required attribute "ALT" not specified
Fra : Thomas Juul


Dato : 16-07-04 11:19

Jeg har tjekke min hjemmeside, inde på http://validator.w3.org
den siger "Line 9, column 139: required attribute "ALT" not
specified

..." width="800" height="190" border="0"></a>

The attribute given above is required for an element that you've
used, but you have omitted it. For instance, in most HTML and
XHTML document types the "type" attribute is required on the
"script" element and the "alt" attribute is required for the
"img" element.

Typical values for type are type="text/css" for <style> and
type="text/javascript" for <script>.
"

Hvad skal jeg gøre? Og hvad er "ALT"?

--
Vil du lære at kode HTML, XHTML, CSS, SSI eller ASP?
- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne
KLIK HER! => http://www.html.dk/tutorials

 
 
Kasper Christensen (16-07-2004)
Kommentar
Fra : Kasper Christensen


Dato : 16-07-04 11:27

Thomas Juul wrote:
> Jeg har tjekke min hjemmeside, inde på http://validator.w3.org
> den siger "Line 9, column 139: required attribute "ALT" not
> specified
>
> .." width="800" height="190" border="0"></a>
>
> The attribute given above is required for an element that you've
> used, but you have omitted it. For instance, in most HTML and
> XHTML document types the "type" attribute is required on the
> "script" element and the "alt" attribute is required for the
> "img" element.
>
> Typical values for type are type="text/css" for <style> and
> type="text/javascript" for <script>.
> "
>
> Hvad skal jeg gøre? Og hvad er "ALT"?
>


Jeg går ud fra at det kommer fra et billede

..." width="800" height="190" border="0"></a>

Med ALT (Alternative tekst. Tekst når billedet ikke kan vises):

..." width="800" height="190" border="0" alt="Billede af en hest"></a>

Håber du forstår hvad jeg mener

Du kan også med fordel sætte en title på:

..." width="800" height="190" border="0" alt="Billede af en hest"
title="Billede af en hest"></a>

Så er der mouseovertekst både i IE og andre browsere.

--

Multimediedesigner
Kasper Christensen
http://www.kasperc.dk

jopa (16-07-2004)
Kommentar
Fra : jopa


Dato : 16-07-04 11:26

Thomas Juul <tjuul@tele2adsl.dk> skrev bla:
>
> Hvad skal jeg gøre? Og hvad er "ALT"?

<img src="billede.jpg" alt="beskrivelse_af _billede_her"/>

Altså alt en beskrivelse af billedet således at der fremkommer en tekst når
musen er over billedet
--
Mvh. John
www.jp-web.dk
www.johns-web.dk



Lasse Reichstein Nie~ (16-07-2004)
Kommentar
Fra : Lasse Reichstein Nie~


Dato : 16-07-04 11:36

"jopa" <j@web-templates.invalid> writes:

> <img src="billede.jpg" alt="beskrivelse_af _billede_her"/>
>
> Altså alt en beskrivelse af billedet således at der fremkommer en tekst når
> musen er over billedet

Nej, der er title-attributten der bliver vist som ekstra information
når man holder musen over billedet. Alt-attributten ("alt" er kort for
"alternativ") bliver brugt når billedet ikke kan vises, fx i en browser
med billeder slået fra. Alt-attributten skal altså være en *erstatning*
for billedet, mens title-attributten skal være *ekstra* information.

Der er nogle browsere der viser alt-attributten som tooltip, men det
gør det ikke rigtigt at bruge det sådan.

/L
--
Lasse Reichstein Nielsen - lrn@hotpop.com
DHTML Death Colors: <URL:http://www.infimum.dk/HTML/rasterTriangleDOM.html>
'Faith without judgement merely degrades the spirit divine.'

Kasper Christensen (16-07-2004)
Kommentar
Fra : Kasper Christensen


Dato : 16-07-04 12:07

Lasse Reichstein Nielsen wrote:

> Nej, der er title-attributten der bliver vist som ekstra information
> når man holder musen over billedet. Alt-attributten ("alt" er kort for
> "alternativ") bliver brugt når billedet ikke kan vises, fx i en browser
> med billeder slået fra. Alt-attributten skal altså være en *erstatning*
> for billedet, mens title-attributten skal være *ekstra* information.

Det ændrer ikke det faktum at IE viser ALTteksten ved mouse over og
andre browsere gør ikke.

Andre behøver Title for at vise den samme effekt.

--

Multimediedesigner
Kasper Christensen
http://www.kasperc.dk

Martin Hintzmann And~ (16-07-2004)
Kommentar
Fra : Martin Hintzmann And~


Dato : 16-07-04 12:12

Kasper Christensen wrote:
>
> Det ændrer ikke det faktum at IE viser ALTteksten ved mouse over og
> andre browsere gør ikke.
>
> Andre behøver Title for at vise den samme effekt.
>

Men hvis både alt og title attribut er angivet på img elementet, så
viser IE title ved mouseover.

Så man skal altså ikke regne med at IE viser alt-teksten.

--
Martin Hintzmann Andersen
http://www.hintzmann.dk/

Lasse Reichstein Nie~ (16-07-2004)
Kommentar
Fra : Lasse Reichstein Nie~


Dato : 16-07-04 12:14

Kasper Christensen <"news"@\"FJERN123\"kasperc.dk> writes:

> Det ændrer ikke det faktum at IE viser ALTteksten ved mouse over og
> andre browsere gør ikke.

Det er rigtigt.

> Andre behøver Title for at vise den samme effekt.

Der er noget ved formuleringen af det der skurrer. Det er ikke
effekten der er interessant, men hvorvidt HTML'en giver mening.
Den tekst man putter i alt-attributten skal træde i stedet for
billedet. Derfor er den dårlig som tool-tip når man allerede kan
se billedet. At vise alt-teksten er altså ikke den samme effekt
som at vise title-teksten, fordi det er forskellige tekster.

Man bør altid bruge "title" til det man vil have vist i tooltip. Det
virker *også* i IE.

Man bør aldrig bruge "alt" til det man vil have vist i tooltip, da det
ikke bør være den samme tekst som man vil have vist i browsere uden
billeder.

At IE viser alt-teksten som tooltip hvis der ingen title-attribut er,
er en gammel fejl der er bevaret. Den eneste grund til at huske det,
er for at man kan huske at sætte en title-attribut på for at forhindre
at IE viser alt-teksten.

/L
--
Lasse Reichstein Nielsen - lrn@hotpop.com
DHTML Death Colors: <URL:http://www.infimum.dk/HTML/rasterTriangleDOM.html>
'Faith without judgement merely degrades the spirit divine.'

Martin Jørgensen (16-07-2004)
Kommentar
Fra : Martin Jørgensen


Dato : 16-07-04 11:27

Hej Thomas

Thomas Juul wrote in dk.edb.internet.webdesign.html:
> Jeg har tjekke min hjemmeside, inde på http://validator.w3.org
> den siger "Line 9, column 139: required attribute "ALT" not
> specified
>
> ..." width="800" height="190" border="0"></a>
Du skal i følge W3C lave en "alt" i dine billeder.

f.eks din kode kan se sådan ud:
<img src="billed/mig.jpg" width="800" height="190" border="0"
alt="Her er jeg">

Alt bruges til når at du sætter din musemarkør over billedet, så
kommer der en tekst frem, og det er alt funktionen som gør det.

> The attribute given above is required for an element that
you've
> used, but you have omitted it. For instance, in most HTML and
> XHTML document types the "type" attribute is required on the
> "script" element and the "alt" attribute is required for the
> "img" element.
>
> Typical values for type are type="text/css" for <style> and
> type="text/javascript" for <script>.
> "
>
> Hvad skal jeg gøre? Og hvad er "ALT"?

Håber at du forstod det.

Mvh
Martin Jørgensen

--
Vil du lære at kode HTML, XHTML, CSS, SSI eller ASP?
- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne
KLIK HER! => http://www.html.dk/tutorials

Bertel Lund Hansen (16-07-2004)
Kommentar
Fra : Bertel Lund Hansen


Dato : 16-07-04 12:11

Martin Jørgensen skrev:

>Alt bruges til når at du sætter din musemarkør over billedet

Nej, som Lasse skriver, så er det forkert. Det virker i én
browser, men er ikke noget man kan stole på.

'Alt' er en erstatning for billedet - til f.eks. tekstbrowsere og
blinde.

'Title' er det element der skal vises ved mouseover.

--
Bertel
http://bertel.lundhansen.dk/   FIDUSO: http://fiduso.dk/

Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177560
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408946
Brugere : 218888

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste