Problem med placering af tekst ift. billed~
Fra : Frederik Sigurd

Dato : 01-07-04 21:45

Hej,
jeg har et billede float'et til venstre og en tekst, der "smyger" sig
omkring billedet. Jeg vil gerne have overskriften på teksten er plan med den
øverste kan på billedet, men kan ikke helt hitte ud af, hvordan dette gøres.

Nogle forslag?

link til testside:
http://www.nrg.to/fms/test.htm

mvh.
Frederik

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 01-07-04 22:14

Frederik Sigurd skrev:

> [...]
>øverste kan på billedet, men kan ikke helt hitte ud af, hvordan dette gøres.

Jeg kan ikke helt se problemet, er det fordi du mener, at der
mangler et par pixels i at det flugter?

Det kan du klare med en margin-top på 3px, så vidt jeg kan se.

img {
   border: 1px solid #333333;
   margin: 3px 5px 5px 0px;
   clear: both;
   float: left;
   padding: 0px
}

Hvis jeg har misforstået, så forklar det lidt tyderligere, så en
tungnem person som mig, også fatter det.
--
Knud

Fra : Frederik Sigurd

Dato : 01-07-04 22:20

"Knud Gert Ellentoft" skrev:
> Jeg kan ikke helt se problemet, er det fordi du mener, at der
> mangler et par pixels i at det flugter?

Det var præcis hvad jeg mente!

> Det kan du klare med en margin-top på 3px, så vidt jeg kan se.

det virker, havde ikke luret jeg bare skulle sætte billedet længere ned
istedet for at sætte teksten længere op.

> Hvis jeg har misforstået, så forklar det lidt tyderligere, så en
> tungnem person som mig, også fatter det.

Helt tungnem kan du nu ikke være, du forstod det helt fint :)

Tak for hjælpen!

/Frederik