CSS: Fjerne vandret scrollbar!
Fra : Sverri M Olsen

Dato : 29-06-04 21:29

Jeg har søgt i databasen om det her, men kan ikke finde noget jeg
kan bruge!

Mit problem er at løsningen skal være kompatibel med M$IE, Opera,
Firefox og så mange andre som muligt.

Da jeg søgte, fandt jeg noget lignende det her:

eksempel{
overflow-X|Y: scroll;
}

Det virker dog (så vidt jeg ved) kun i IE. Er der nogen der har
en løsning? Og husk at den skal være så kompatibel som muligt!

På forhånd tak!

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : Erik Ginnerskov

Dato : 30-06-04 00:00

Sverri M Olsen wrote:

> [...]
> Firefox og så mange andre som muligt.
>
> Da jeg søgte, fandt jeg noget lignende det her:

Hvis du vil undgå vandret scroll, skal du bare undlade at sætte nogen fast
bredde på sidens indhold.

Derved vil tekst automatisk tilpasse sig den til rådighed værende plads. Kun
lodret scroll vil komme, hvis der er for meget tekst til det aktuelle
vindue.

Erik Ginnerskov
http://hjem.get2net.dk/egin

Fra : Jens Gyldenkærne Cla~

Dato : 30-06-04 00:30

Sverri M Olsen skrev:

> Jeg har søgt i databasen om det her,

Hvilken database?

> Mit problem er at løsningen skal være kompatibel med M$IE, Opera,
> Firefox og så mange andre som muligt.

Den bedste løsning er at fjerne årsagen til scrollbaren. Det er
svært at sige hvordan det gøres uden at se din side.
--
Jens Gyldenkærne Clausen

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 30-06-04 00:37

Sverri M Olsen skrev:

>Det virker dog (så vidt jeg ved) kun i IE. Er der nogen der har
>en løsning? Og husk at den skal være så kompatibel som muligt!

Korrekt og er ikke valid css - fjern årsagen til den vandrette
scrollbar, hvis den ikke er nødvendig.

Det er bedre at helbrede end at skjule årsagen.

Kom evt. med et link til siden, måske kan vi finde årsagen til
den vandrette scroll, hvis du ikke selv kan.
--
Knud