Absolut placering med tekstombrydning
Fra : Martin Andersen

Dato : 29-06-04 14:02

Jeg har postet et par indæg i et forsøg på at løse et problem med
tekstombrydning, nu er det lykkedes mig at formuleret mit problem
-Er der nogen der kan svare på hvordan man indsætter et billede,
der har defineret absolut placering (øverst højre hjørne ) og som
samtidig bryder teksten således at teksten automatisk "lægger"
sig omkring billedet?

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : Martin Hintzmann And~

Dato : 29-06-04 14:30

Martin Andersen wrote:
> [...]
> der har defineret absolut placering (øverst højre hjørne ) og som
> samtidig bryder teksten således at teksten automatisk "lægger"

Umiddelbart nej, for når du bruger absolute positionering river du
elementet ud af sidens normale flow, så det ikke har indvirkning på
andre elementer.

Men det kan jo være at det du ønsker kan gøres på en anden måde.

Hvis du giver et link til et online eksempel og forklare hvordan du vil
have det til at se ud, så kan man jo kigge på sagen

--
Martin Hintzmann Andersen
http://www.hintzmann.dk/

Fra : Martin

Dato : 29-06-04 14:42

Tak for svaret! Jeg kan ikke give linket idet det skal anvendes som
brevpapir til Outlook hvor et logo skal være placeret øverst i højre
hjørne. Placeringen skal være absolut fordi når en ny mail åbnes vil
teksten elleres "skubbe" loget ned. Jeg har forsøgt med at indsættet
billedet som baggrund, dette fungerer, men det betyder imidlertid at
teskten beværger sig henover loget. For at opnå automatisk tekstombrydning
har jeg indsat en boks med float, men også denne boks skubbes ned af
teksten. Hvordan kan jeg opnå en fast placering, som samtidig giver
tekstombrydning??? Kan det overhovedet lade sig gøre?

Her er hvad jeg har forsøgt:

BODY, p {
font-family : Arial;
font-size : 10pt;
color : #000000;
background-color : White;
background-image : url("www.link.dk/billede.gif");
background-attachment : fixed;
background-position : top right;
background-repeat : no-repeat;
margin-left : 0pt;
margin-right : 0t;
margin-top : 10pt;
margin-bottom : 10pt;
width : 100%;
}
indhold {
width : 100%
}

div.boks {
width: 100px;
height: 100px;
border: 1px solid black;
background: White;
float:right;
}

Fra : Martin Hintzmann And~

Dato : 29-06-04 15:07

Martin wrote:

> Kan det overhovedet lade sig gøre?

Jeg tvivler på det med hvad med følgende?
http://www.hintzmann.dk/testcenter/css/outlook_brev/

--
Martin Hintzmann Andersen
http://www.hintzmann.dk/

Fra : Martin

Dato : 29-06-04 15:21

> Jeg tvivler på det med hvad med følgende?
> http://www.hintzmann.dk/testcenter/css/outlook_brev/

Tak for svaret, desværre opstår problemet igen, idet teksten
"skubber" loget ned mens der skrives

Fra : Ryan Kristensen

Dato : 04-07-04 23:03

On 29 Jun 2004 14:20:37 GMT, Martin <sa@c.dk> wrote:

> Tak for svaret, desværre opstår problemet igen, idet teksten
> "skubber" loget ned mens der skrives

Hvis du - inden du begynder at skrive - trykker en gang på delete, så
virker det.
Det bliver lidt bøvlet, hvis du bruger en signatur, da du først skal
slette den, inden du kan komme "ned under" logoet.

--
Ryan Kristensen

Fra : Martin

Dato : 25-01-06 09:48

Hvor er resten af trådene på dette indlæg?

Fra : Jørn Andersen

Dato : 25-01-06 10:33

On 25 Jan 2006 08:48:24 GMT, Martin <sa@c.dk> wrote:

>Hvor er resten af trådene på dette indlæg?

Du mener sikkert "indlæggene i denne tråd".
Hos mig ligger den på min newsserver

Tråden er fra 2004, og jeg kan se, at du tilgår nyhedsgrupperne fra
html.dk - som måske ikke har news så langt tilbage?

En anden måde at tilgå nyhedsgrupper (også kaldet news eller usenet)
på er via en egentlig newsreader (jeg bruger fx Agent, men Outlook
Express kan også bruges).

Men det hjælper dig nok heller ikke, da de fleste nyhedsservere hos
internetudbydere ikke gemmer news så længe.

Men Google gemmer ret længe, så du kan finde tråden her:
<url:
http://groups.google.dk/group/dk.edb.internet.webdesign.html/browse_thread/thread/5c5fcd64809e86af/75b20c51cd90cebc?q=Absolut+placering+med+tekstombrydning&rnum=1#75b20c51cd90cebc>

Og du kan se denne nyhedsgruppe hos Google via:
<url: http://groups.google.dk/group/dk.edb.internet.webdesign.html/>

Og du kan se allle nyhedsgrupperne hos Google via:
<url: http://groups.google.dk/>

Good luck!

--
Jørn Andersen,