Problemer med inline-liste
Fra : Frederik Sigurd

Dato : 28-06-04 22:48

Hej!

jeg er ved at lave en menu vha. af en inline-liste. På alle links i menuen
har jeg lavet en hover-effekt, der får kanten til at skifte farve.

Se testside: http://www.nrg.to/fms/menu.htm

Mit problem er at jeg gerne vil have den røde kant eller menuen til at fylde
hele bredden af skærmen, således at der ikke kommer et "hul" uden den røde
kant mellem det sidste menupunkt og printerikonet.

Hvis jeg bare laver en kant på <li>-elementet kommer der en dobbelt kant på
menupunkterne og det ser ikke så godt ud. Idet IE6 ikke understøtter :hover
på andet end links kan jeg ikke lave en hover-effekt på <li>-elementet,
eller hvad?

Forslag til hvordan dette problem kan løses?

mvh.
Frederik

Fra : Erik Ginnerskov

Dato : 28-06-04 23:14

Frederik Sigurd wrote:

> [...]
> at fylde hele bredden af skærmen, således at der ikke kommer et "hul"
> uden den røde kant mellem det sidste menupunkt og printerikonet.

Prøv at tilføje border:8px solid #c00; på #navlist (første gruppe i dit
stylesheet).

Erik Ginnerskov
http://hjem.get2net.dk/egin

Fra : Frederik Sigurd

Dato : 28-06-04 23:36

"Erik Ginnerskov" skrev:

> Prøv at tilføje border:8px solid #c00; på #navlist (første gruppe i dit
> stylesheet).

Hej Erik,

desværre så virker dette ikke, da der så kommer en ekstra kant på
menupunkterne.

Jeg har inkluderet et link med dit forslag: http://www.nrg.to/fms/menu1.htm

Er der måske en måde, hvorpå man kan sætte bredden på et <li>-element til
til automatisk at fylde hele bredden af browservinduet.

/Frederik