"\n" hvad betyder det?
Fra : Rasmus Kjær

Dato : 17-06-04 11:33

Jeg er ved at lære at kode PHP og i bogen er der nogle eksempler,
hvor der indsættes HTML-kode.
Nu har jeg flere gange set \n
i variationerne
og
Jeg har kodet HTML i over et år, men har aldrig set det før. Hvad
er funktionen af det?
Rasmus

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : Anders Lund

Dato : 17-06-04 11:52

Rasmus Kjær wrote:

> [...]
> i variationerne
> og
> Jeg har kodet HTML i over et år, men har aldrig set det før. Hvad

Det er "koden" for linieskift. Hvis du ikke sætter \n ind, vil outputtet

--
Anders Lund - spam2004@andersonline.dk

Fra : Jesper Brunholm

Dato : 17-06-04 11:54

Rasmus Kjær skrev:

> [...]
> hvor der indsættes HTML-kode.
> Nu har jeg flere gange set \n

> Jeg har kodet HTML i over et år, men har aldrig set det før. Hvad

\n = newline, altså linieskift i _koden_ når den er parset af serveren
(ikke på skærmen). I en ""-streng virker det, i en ''-streng vil det
bare blive printet ud, dér virker et almindeligt linieskift:
(altså bare et linieskift i php-koden) til gengæld til at skifte linie.

Da det kun virker når serveren får lov til at lege med det, vil lignende
spørgsmål være bedre stillet i d.e.i.w.serverside. Det kunne du ikke
vide, men bare til næste gang

mvh

Jesper Brunholm

--
Phønix - dansk folk-musik i front - <http://www.phonixfolk.dk/>
H.C. Andersen-Centret: <http://www.andersen.sdu.dk/>

Fra : Johan Holst Nielsen

Dato : 17-06-04 11:55

Rasmus Kjær wrote:

> [...]
> i variationerne
> og
> Jeg har kodet HTML i over et år, men har aldrig set det før. Hvad

Well - den nemmeste måde at illusterere det på er...
Opret en fil med følgende indhold:

<pre>
<?php echo str_repeat("Dette er en test ",10); ?>
</pre>
<pre>
<?php echo str_repeat("Dette er en test\n",10); ?>
</pre>

Så kan du nemt se forskellen :)

mvh
Johan