/ Forside / Teknologi / Internet / Udbyder (ISP'er) / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Udbyder (ISP'er)
#NavnPoint
BjarneD 1540
EXTERMINA.. 750
stl_s 710
strarup 685
tedd 680
natmaden 660
emesen 581
dk 520
Kortoverv.. 510
10  arne.jako.. 510
dårlig oplevelse med Cybercity
Fra : Sandman


Dato : 04-08-04 09:37

Som fast mand på nettet siden januar 1997, har jeg prøvet et par
forskellige udbydere, og har indtil for nyligt skamrost Cybercity til
familie og venner, og IT-chefen i firmaet hvor jeg arbejder, overvejer
kraftigt at skifte alle vore hjemmearbejdspladser fra TDC til
Cybercity (jeg er den eneste, som har forbindelse via CC).

Jeg tog på et tidspunkt mod et af CC´s tilbud, hvor jeg opgraderede
fra 512/128 til 1028/128 og fik samtidigt et boostcard på 2048/xx i en
måned.

Jeg blev boosted, men fandt ud af, at forbindelsen/kobberet kun kunne
bære 1472 i download. Det blev så aftalt, at jeg fik 2 mdr. gratis
1028/128 i stedet - super fin service, når det nu ikke kunne være
anderledes.

Herefter har jeg haft 1024/128, men syntes fornyligt, at hastigheden
ikke helt var som den skulle være, og svartiden var lidt langsom. Jeg
loggede mig på routeren og fandt ud af, at jeg kun kørte 512/128, og
at max hastighed var under 1024 i download.

Efter at CC fejlmeldte min linie, talte jeg med teknikeren fra TDC som
oplyste, at der intet var galt på centralen, men at centralen ligger
forholdsvis langt væk fra min bopæl. Som en krølle fortalte han, at
TDC selv havde taget konsekvensen og har lavet et samlingspunkt
tættere på min bopæl.

Jeg måtte herefter igen tage kontakt med CC, som kun kunne oplyse, at
de ikke kunne levere hurtigere hastighed end 512 i download, så det
blev jeg så nedgraderet til. Kundeservice kunne i øvrigt ikke oplyse,
hvorfor jeg har kunnet køre med 1024 i en periode, og hvorfor
begrænsningen tidligere har på ca. 1,4 mbit, men nu kun det halve.

I bund og grund er jeg selvfølgelig træt af ikke at kunne få det
ønskede produkt af CC, når jeg hidtil har været utroligt tilfreds, men
jeg har selv muligheden for at vælge en anden udbyder, så skaden er
ikke så stor.

blot mine 25-øre....

mvh Leif

 
 
Klaus Ellegaard (04-08-2004)
Kommentar
Fra : Klaus Ellegaard


Dato : 04-08-04 09:40

Sandman <dksandman@hotmail.com> writes:

>Jeg måtte herefter igen tage kontakt med CC, som kun kunne oplyse, at
>de ikke kunne levere hurtigere hastighed end 512 i download, så det
>blev jeg så nedgraderet til. Kundeservice kunne i øvrigt ikke oplyse,
>hvorfor jeg har kunnet køre med 1024 i en periode, og hvorfor
>begrænsningen tidligere har på ca. 1,4 mbit, men nu kun det halve.

Det kan være vejr og vind (samledåser) - eller vandpåvirkning af
kablet.

Alternativt er et kabel blevet splejset, eller der er kommet en
del flere DSL'er i samme kabelbundt. De forstyrrer hinanden en
smule, og dem længst væk bliver påvirket af støj først.

Mvh.
   Klaus.

Jacob Andersen (04-08-2004)
Kommentar
Fra : Jacob Andersen


Dato : 04-08-04 13:00

Klaus Ellegaard wrote:
>
> Det kan være vejr og vind (samledåser) - eller vandpåvirkning af
> kablet.
>
> Alternativt er et kabel blevet splejset, eller der er kommet en
> del flere DSL'er i samme kabelbundt. De forstyrrer hinanden en
> smule, og dem længst væk bliver påvirket af støj først.
>

Det er formentlig at der er kommet flere brugere til, eller en splejsning.
En god mulighed for TDC at få nogle flere kunder på.

"Se vi har en forstærker box her, så vi vil ikke fixe de linier/kabler
som har kørt i måneder uden problemer. Hvad er problemet, konkurrenterne
kan jo bare videresælge vores udemærket produkt i stedet for selv at
sætte udstyr op på centralerne."

Sådan er det jo desværre med et monopol der sidder på kobberet.
Hvis nogen kender andre muligheder for, hvordan man løser problemet, er
de da velkommen til at rette mig.

--
Mvh
Jacob Andersen

Gevaldi (04-08-2004)
Kommentar
Fra : Gevaldi


Dato : 04-08-04 14:19


Jacob Andersen skriblede:

> Sådan er det jo desværre med et monopol der sidder på kobberet.
> Hvis nogen kender andre muligheder for, hvordan man løser problemet,
> er de da velkommen til at rette mig.

Og hvordan vill du opdele kobberet, hvis
ikke det kun skulle "ejes" af en ville det
nok blive meget sværere at håndtere.

(De kunne jo selvfølgelig dele det i tre:
CC Sjælland, Tele2 Fyn og TDC Jylland)
Det kunne blive sjovt

Det er det samme med gasledningen,
elledningen og vandledningen. Altså
hvis du ser bort fra de enkelte forsynings-
selskaber, så er det jo også et monopol.



--
/Gevaldi


Jacob Andersen (04-08-2004)
Kommentar
Fra : Jacob Andersen


Dato : 04-08-04 15:53

Gevaldi wrote:

>>Sådan er det jo desværre med et monopol der sidder på kobberet.
>>Hvis nogen kender andre muligheder for, hvordan man løser problemet,
>>er de da velkommen til at rette mig.
> Og hvordan vill du opdele kobberet, hvis
> ikke det kun skulle "ejes" af en ville det
> nok blive meget sværere at håndtere.

Ala banestyrelsen med en organisation og sådan at tdc også lejede sig
ind. Men det er jo for sent nu, påpeger bare en af problemerne.


> Det er det samme med gasledningen,
> elledningen og vandledningen. Altså
> hvis du ser bort fra de enkelte forsynings-
> selskaber, så er det jo også et monopol.
>

Men det kan håndteres på de danske jernbaner.

--
Mvh
Jacob Andersen

Gevaldi (04-08-2004)
Kommentar
Fra : Gevaldi


Dato : 04-08-04 16:05


Jacob Andersen skriblede:


> Ala banestyrelsen med en organisation og sådan at tdc også lejede sig
> ind. Men det er jo for sent nu, påpeger bare en af problemerne.


Så kald TDC for banestyrelsen og så er det CC
og de andre selskaber der lejer sig ind.
Resultatet er det samme.

> Men det kan håndteres på de danske jernbaner.

Nå, det ved jeg nu ikke, de problemer som Bane
Danmark har med skinnerne bla. den knækkede
på Fyn hvem er det lige det går ud over, det er
en af dem som lejer sig ind, nemlig DSB.
Havde de ikke splittet det op i disse underlige
enheder så kunne mange af de problemer De
Danske Statsbaner har i dag kunne være undgået.

Nå, det er jo ikke noget der skal "snakkes" her,
og mit indlæg var kun for at sammenligne de
problemer der ofte kommer når der snakkes
*Monopol*



--
/Gevaldi


Knud Gert Ellentoft (04-08-2004)
Kommentar
Fra : Knud Gert Ellentoft


Dato : 04-08-04 16:34

Gevaldi skrev:

>Så kald TDC for banestyrelsen og så er det CC
>og de andre selskaber der lejer sig ind.
>Resultatet er det samme.

Forskellen er at TDC samtidig konkurerer med firmaer, som de skal
leje kobber ud til og kan derfor ikke være fuldt
neutrale/uafhængige.

Banestyelsen leverer ikke nogen transportydelser, som konkurerer
med deres kunder.
--
Knud

Gevaldi (04-08-2004)
Kommentar
Fra : Gevaldi


Dato : 04-08-04 16:52


Knud Gert Ellentoft skriblede:

> Forskellen er at TDC samtidig konkurerer med firmaer, som de skal
> leje kobber ud til og kan derfor ikke være fuldt
> neutrale/uafhængige.

Ja, nok en lidt tynd sammenligming, men
jeg tror du forstod min pointe.


> Banestyelsen leverer ikke nogen transportydelser, som konkurerer
> med deres kunder.

De leverer slet ingen transportydelser, men
det ved du jo også.




--
/Gevaldi


Knud Gert Ellentoft (04-08-2004)
Kommentar
Fra : Knud Gert Ellentoft


Dato : 04-08-04 17:03

Gevaldi skrev:

>De leverer slet ingen transportydelser, men
>det ved du jo også.

Alt er relativt, de har jo deres interne transporter i
forbindelse med sporarbejde osv.
--
Knud

Ole Geisler (04-08-2004)
Kommentar
Fra : Ole Geisler


Dato : 04-08-04 17:14

On Wed, 04 Aug 2004 17:34:19 +0200, Knud Gert Ellentoft
<ellentoft@mail.tele.invalid> wrote:

>Forskellen er at TDC samtidig konkurerer med firmaer, som de skal
>leje kobber ud til og kan derfor ikke være fuldt
>neutrale/uafhængige.
>
Der er ingen der forhindrer CC i at lægge deres eget kobber. Der er
ingen der forhindrer CC i at montere deres eget udstyr/forstærkere.
--
Ole Geisler, fejlfinder af Guds naade
Aut. baatnakke, flueknepper og universalgeni
Mit motto: Let`s fix it!

Jacob Andersen (04-08-2004)
Kommentar
Fra : Jacob Andersen


Dato : 04-08-04 16:52

Gevaldi wrote:
> Jacob Andersen skriblede:
>
>
>
>>Ala banestyrelsen med en organisation og sådan at tdc også lejede sig
>>ind. Men det er jo for sent nu, påpeger bare en af problemerne.
>
>
>
> Så kald TDC for banestyrelsen og så er det CC
> og de andre selskaber der lejer sig ind.
> Resultatet er det samme.
>

Nej, TDC kan lave den forstærkning der skal til for at den Leif /
sandman, kan få den kapacitet han har brug for, CC kan ikke. Medmindre
de benytter en gensælgerløsning ved TDC. Dette ville ikke ske hvis CC og
TDC havde de samme vilkår for at tilgå kobbernettet.

--
Mvh
Jacob Andersen

Jesper Skriver (05-08-2004)
Kommentar
Fra : Jesper Skriver


Dato : 05-08-04 13:03

On Wed, 04 Aug 2004 17:52:14 +0200, Jacob Andersen wrote:
> Gevaldi wrote:
>> Jacob Andersen skriblede:
>>
>>
>>
>>>Ala banestyrelsen med en organisation og sådan at tdc også lejede sig
>>>ind. Men det er jo for sent nu, påpeger bare en af problemerne.
>>
>>
>>
>> Så kald TDC for banestyrelsen og så er det CC
>> og de andre selskaber der lejer sig ind.
>> Resultatet er det samme.
>>
>
> Nej, TDC kan lave den forstærkning

ADSL kan ikke forstaerkes - jeg vil tro at TDC har loest problemet
ved at saette en DSLAM om i et teknikhus taettere paa slut brugerne,
CyberCity har en lovbestemt ret til at goere det samme.

> der skal til for at den Leif / sandman, kan få den kapacitet han har
> brug for, CC kan ikke. Medmindre de benytter en gensælgerløsning ved
> TDC. Dette ville ikke ske hvis CC og TDC havde de samme vilkår for at
> tilgå kobbernettet.

Det har de, se ovenfor.

--
Jesper Skriver, CCIE #5456, FreeBSD committer

Jesper Nielsen (04-08-2004)
Kommentar
Fra : Jesper Nielsen


Dato : 04-08-04 21:20

> Og hvordan vill du opdele kobberet, hvis
> ikke det kun skulle "ejes" af en ville det
> nok blive meget sværere at håndtere.

Accessnettet skulle aldrig være solgt - staten burde stå for al
infrastruktur på dét område.

--
Mvh. Jesper



Thomas S. Iversen (04-08-2004)
Kommentar
Fra : Thomas S. Iversen


Dato : 04-08-04 21:32

On 2004-08-04, Jesper Nielsen <jn@nielsenit.invalid> wrote:
>> Og hvordan vill du opdele kobberet, hvis
>> ikke det kun skulle "ejes" af en ville det
>> nok blive meget sværere at håndtere.
>
> Accessnettet skulle aldrig være solgt - staten burde stå for al
> infrastruktur på dét område.

Jeg er enig. Problemet er dog, som altid, at der mangler poltikkere med is i
maven, som tør tage nogle store overordnede beslutninger istedet for at
sælge ud af arvesølvet for at vinde stemmer!

TDC kan ikke klantres for en skid. De fik et tilbud om et guldæg og lagde
kassen på bordet. Hvem ville ikke have gjort det hvis man havde kassen til
det?

Først telefonnettet, så jernbane nettet, så post. Vent og se, det næste
bliver vejene! Det koster at drive den forretning vi kalder staten, og det
er rigtigt at det er en lorteforretning at lave public service, og f.eks.
yde offentlig transport til tyndtbefolkdede områder, men sådan er det nu en
gang!

Nå, jeg hopper tilbage i min hule nu. Kald hvis I har brug for mere galde

Thomas

Klaus Ellegaard (04-08-2004)
Kommentar
Fra : Klaus Ellegaard


Dato : 04-08-04 21:32

"Jesper Nielsen" <jn@nielsenit.invalid> writes:

>Accessnettet skulle aldrig være solgt - staten burde stå for al
>infrastruktur på dét område.

Spørgsmålet er, hvad det ville gøre ved sagen.

For det første ville prissætningen blive mindre gennemsigtelig,
fordi den kunne fastsættes af staten uden skelen til vilkårene
i markedet. For det andet ville det betyde, at staten ville komme
i konkurrence med andre leverandører af infrastruktur.

For det tredje ville fejlmelding skulle igennem et statsligt
apparat uden økonomisk incitament til at yde en god service.
Tænk på de gamle teleselskaber, før det blev til Tele Danmark.

Er det egentlig ønskeligt?

Om noget ville ønskesituationen være, at der blev lagt et nyt,
parallelt net. Det ville skabe konkurrence på samme måde, som
det er set på carrier-siden. Bevares, nu er mange af de store
carriers gået konkurs, men i sidste ende har det faktisk bare
betydet endnu lavere priser.

Udsigten til et sådan net er imidlertid omkring nul.

Mvh.
   Klaus.

Thomas S. Iversen (04-08-2004)
Kommentar
Fra : Thomas S. Iversen


Dato : 04-08-04 21:47

On 2004-08-04, Klaus Ellegaard <klausellegaard@msn.com> wrote:
> For det første ville prissætningen blive mindre gennemsigtelig,
> fordi den kunne fastsættes af staten uden skelen til vilkårene

Staten er ikke nødvendigvis ensbetydende med ineffektivitet og økonomisk
ødsel! Målet kunne vel bare være (som for alm. firmaer) profitmaximering.
Det gode kunne jo f.eks. være lovkrav om konstant udbygning og
vedligeholdelse!

> i markedet. For det andet ville det betyde, at staten ville komme
> i konkurrence med andre leverandører af infrastruktur.

Som du selv skriver længere ned er der ikke mange der aspirer til den post.

> For det tredje ville fejlmelding skulle igennem et statsligt
> apparat uden økonomisk incitament til at yde en god service.

Hvis nu staten tjente penge på at leje infrastruktur ud til private
operatorer, så var der vel incitament til at få reperaret nettet, hvis det
går ned, ellers taber man jo penge.

Private firmaer har som mål at skabe overskud til aktionærene og det er fint.
Det har dog oftest den uheldige konskvens (set som samfund) at urentable
investeringer ikke bliver foretaget og så har man en skævvridning i
samfundet som jeg finder uheldig.

Mvh Thomas

Klaus Ellegaard (04-08-2004)
Kommentar
Fra : Klaus Ellegaard


Dato : 04-08-04 21:57

"Thomas S. Iversen" <zensonic@zensonic.dk> writes:

>Staten er ikke nødvendigvis ensbetydende med ineffektivitet og økonomisk
>ødsel! Målet kunne vel bare være (som for alm. firmaer) profitmaximering.
>Det gode kunne jo f.eks. være lovkrav om konstant udbygning og
>vedligeholdelse!

Det ser vi allerede i dag. TDC har forsyningspligt på visse produkter.
Det giver imidlertid ikke mening at lave forsyningspligt på ADSL og
den slags uanset om det er en statslig opgave eller ej. Det vil være
alt for dyrt for samfundet som helhed.

>> i markedet. For det andet ville det betyde, at staten ville komme
>> i konkurrence med andre leverandører af infrastruktur.

>Som du selv skriver længere ned er der ikke mange der aspirer til den post.

Det er der skam. Telia konkurrerer allerede i dag med TDC på hele
produktporteføljen. Blot ikke til private. I praksis ville det
betyde, at Telia får staten som konkurrent, og det vil være en
umulig opgave at konkurrere mod staten på markedsvilkår.

>> For det tredje ville fejlmelding skulle igennem et statsligt
>> apparat uden økonomisk incitament til at yde en god service.

>Hvis nu staten tjente penge på at leje infrastruktur ud til private
>operatorer, så var der vel incitament til at få reperaret nettet, hvis det
>går ned, ellers taber man jo penge.

Det kommer jo an på, hvordan aftalen skrues sammen. I sidste ende
vil øget fokus på reparationer blot betyde større omkostninger...
og dem vil man være nødt til at vælte over på slutbrugeren.

Det er jo samme situation som i dag: man kan betale sig fra at få
hurtigere service. Hvis man indfører hurtigere service til alle,
skal alle blot betale det ekstra (minus fortjenesten på aftalen,
men den er næppe særligt stor).

>Private firmaer har som mål at skabe overskud til aktionærene og det er fint.
>Det har dog oftest den uheldige konskvens (set som samfund) at urentable
>investeringer ikke bliver foretaget og så har man en skævvridning i
>samfundet som jeg finder uheldig.

Husk på at TDCs priser mod andre operatører er statsligt reguleret.

Mvh.
   Klaus.

Benny Amorsen (05-08-2004)
Kommentar
Fra : Benny Amorsen


Dato : 05-08-04 07:41

>>>>> "KE" == Klaus Ellegaard <klausellegaard@msn.com> writes:

KE> For det tredje ville fejlmelding skulle igennem et statsligt
KE> apparat uden økonomisk incitament til at yde en god service. Tænk
KE> på de gamle teleselskaber, før det blev til Tele Danmark.

Jeg har svært ved at se hvad TDC's økonomiske incitament er for at yde
god service til en anden udbyders ADSL-kunder.

Jeg synes mine egne erfaringer viser det manglende økonomiske
incitament, men jeg kan jo ikke bevise noget.


/Benny


KsNa (05-08-2004)
Kommentar
Fra : KsNa


Dato : 05-08-04 13:15


"Benny Amorsen" <amorsen@vega.amorsen.dk> skrev i en meddelelse
news:m33c32axzl.fsf@vega.amorsen.dk...
> >>>>> "KE" == Klaus Ellegaard <klausellegaard@msn.com> writes:
>
> KE> For det tredje ville fejlmelding skulle igennem et statsligt
> KE> apparat uden økonomisk incitament til at yde en god service. Tænk
> KE> på de gamle teleselskaber, før det blev til Tele Danmark.
>
> Jeg har svært ved at se hvad TDC's økonomiske incitament er for at yde
> god service til en anden udbyders ADSL-kunder.
>

Jeg vil tro, at de andre større udbydere er TDC´s største kunder og store
kunder plejer man at behandle pænt.
Alternativet er jo at de selv sætter udstyr op, hvorved TDC mister indtægt.

Mvh
Kim

> Jeg synes mine egne erfaringer viser det manglende økonomiske
> incitament, men jeg kan jo ikke bevise noget.
>
>
> /Benny
>



Benny Amorsen (05-08-2004)
Kommentar
Fra : Benny Amorsen


Dato : 05-08-04 14:23

>>>>> "KsNa" == KsNa <ksna@invalid.invalid> writes:

KsNa> Jeg vil tro, at de andre større udbydere er TDC´s største kunder
KsNa> og store kunder plejer man at behandle pænt. Alternativet er jo
KsNa> at de selv sætter udstyr op, hvorved TDC mister indtægt.

Det er dem der selv har sat udstyr op, jeg taler om. De skal stadig
bruge TDC's kabler, som der stadig kan opstå fejl på.


/Benny


KsNa (05-08-2004)
Kommentar
Fra : KsNa


Dato : 05-08-04 15:46


"Benny Amorsen" <amorsen@vega.amorsen.dk> skrev i en meddelelse
news:m3y8kt67nt.fsf@vega.amorsen.dk...
> >>>>> "KsNa" == KsNa <ksna@invalid.invalid> writes:
>
> KsNa> Jeg vil tro, at de andre større udbydere er TDC´s største kunder
> KsNa> og store kunder plejer man at behandle pænt. Alternativet er jo
> KsNa> at de selv sætter udstyr op, hvorved TDC mister indtægt.
>
> Det er dem der selv har sat udstyr op, jeg taler om. De skal stadig
> bruge TDC's kabler, som der stadig kan opstå fejl på.
>

Det gælder vel også hvis det kun er kablerne der er lejet ud, store kunder
behandles pænt.
Mon ikke fejlene bliver rettet så hurtigt som det er muligt.

Der er ingen der SKAL bruge TDC's kabel, alle kan grave deres eget kabel
ned.

Mvh.
Kim



Mark Lorenzen (05-08-2004)
Kommentar
Fra : Mark Lorenzen


Dato : 05-08-04 20:31

"Jesper Nielsen" <jn@nielsenit.invalid> writes:

> > Og hvordan vill du opdele kobberet, hvis
> > ikke det kun skulle "ejes" af en ville det
> > nok blive meget sværere at håndtere.
>
> Accessnettet skulle aldrig være solgt - staten burde stå for al
> infrastruktur på dét område.
>
> --
> Mvh. Jesper

Hvis det offentlige skal stå for det, er vi jo sikker på at der aldrig
sker en skid, bortset fra ansvarsforflygtigelse.

- Mark

KsNa (04-08-2004)
Kommentar
Fra : KsNa


Dato : 04-08-04 14:57


"Jacob Andersen" <mailinglist@gamerspalace.dk> skrev i en meddelelse
news:4110cfc1$0$249$bc7fd3c@news.sonofon.dk...
> Klaus Ellegaard wrote:
> >
> > Det kan være vejr og vind (samledåser) - eller vandpåvirkning af
> > kablet.
> >
> > Alternativt er et kabel blevet splejset, eller der er kommet en
> > del flere DSL'er i samme kabelbundt. De forstyrrer hinanden en
> > smule, og dem længst væk bliver påvirket af støj først.
> >
>
> Det er formentlig at der er kommet flere brugere til, eller en splejsning.
> En god mulighed for TDC at få nogle flere kunder på.
>
Det går vel også ud over TDCs kunder

> "Se vi har en forstærker box her, så vi vil ikke fixe de linier/kabler
> som har kørt i måneder uden problemer. Hvad er problemet, konkurrenterne
> kan jo bare videresælge vores udemærket produkt i stedet for selv at
> sætte udstyr op på centralerne."
>
TDC har nok valgt den billigste løsning, en forstærker.
Hvad skulle forhindre CC i at gøre det samme?

> Sådan er det jo desværre med et monopol der sidder på kobberet.
> Hvis nogen kender andre muligheder for, hvordan man løser problemet, er
> de da velkommen til at rette mig.

Da der er flere muligheder for, at vælge udbyder er der jo ikke noget
monopol, det er jo ikke et monopol bare fordi at kun én udbyder vil tilbyde
en linie.

Mvh.
Kim



Jacob Andersen (04-08-2004)
Kommentar
Fra : Jacob Andersen


Dato : 04-08-04 15:51

KsNa wrote:

>>Det er formentlig at der er kommet flere brugere til, eller en splejsning.
>>En god mulighed for TDC at få nogle flere kunder på.
>>
>
> Det går vel også ud over TDCs kunder

Nej TDC bygger jo deres lille teknikhus.

>>"Se vi har en forstærker box her, så vi vil ikke fixe de linier/kabler
>>som har kørt i måneder uden problemer. Hvad er problemet, konkurrenterne
>>kan jo bare videresælge vores udemærket produkt i stedet for selv at
>>sætte udstyr op på centralerne."
>>
>
> TDC har nok valgt den billigste løsning, en forstærker.
> Hvad skulle forhindre CC i at gøre det samme?
>

TDC måske? Du må da gerne rette mig hvis jeg tager fejl i at du ikke kan
smække udstyr op på forstærker centraler eller bygge en ved siden af.


--
Mvh
Jacob Andersen

KsNa (04-08-2004)
Kommentar
Fra : KsNa


Dato : 04-08-04 19:45


"Jacob Andersen" <mailinglist@gamerspalace.dk> skrev i en meddelelse
news:4110f7d6$0$246$bc7fd3c@news.sonofon.dk...
> KsNa wrote:
>
> >>Det er formentlig at der er kommet flere brugere til, eller en
splejsning.
> >>En god mulighed for TDC at få nogle flere kunder på.
> >>
> >
> > Det går vel også ud over TDCs kunder
>
> Nej TDC bygger jo deres lille teknikhus.

Det samme kunne CC jo gøre.

>
> >>"Se vi har en forstærker box her, så vi vil ikke fixe de linier/kabler
> >>som har kørt i måneder uden problemer. Hvad er problemet, konkurrenterne
> >>kan jo bare videresælge vores udemærket produkt i stedet for selv at
> >>sætte udstyr op på centralerne."
> >>
> >
> > TDC har nok valgt den billigste løsning, en forstærker.
> > Hvad skulle forhindre CC i at gøre det samme?
> >
>
> TDC måske? Du må da gerne rette mig hvis jeg tager fejl i at du ikke kan
> smække udstyr op på forstærker centraler eller bygge en ved siden af.

TDC er måske det private firma i landet, som er reguleret og kontroleret
mest, netop af hensyn til de andre udbydere.

Om man kan smække udstyr op på forstærkercentraler - øhh! Er det ikke netop
udstyr, der er sådan et sted?

Jeg er overbevist om at hvis andre udbydere var 100% sikre - eller mere, på
at de kunne tjene penge på at sætte udstyr op også, så gjorde de.

Mvh.
Kim





Bjarke Hansen (04-08-2004)
Kommentar
Fra : Bjarke Hansen


Dato : 04-08-04 15:45

"KsNa" <ksna@invalid.invalid> skrev i en meddelelse
news:4110eaf8$0$156$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...

> > "Se vi har en forstærker box her, så vi vil ikke fixe de linier/kabler
> > som har kørt i måneder uden problemer. Hvad er problemet, konkurrenterne
> > kan jo bare videresælge vores udemærket produkt i stedet for selv at
> > sætte udstyr op på centralerne."
> >
> TDC har nok valgt den billigste løsning, en forstærker.
> Hvad skulle forhindre CC i at gøre det samme?

Man kan ikke sætte forstærker udstyr på en DSL Linie.
De de sikkert har lavet er et teknikhus med DSL udstyr. og så lyder det da
sansynligt at forbindelsen er blevet dårligere hos de kunder som går fra
centralen, igennem oppathninger i teknikhuset og videre.

I teknikhuset er der jo så lavet en opsplitnign af kablet, monteret i LSA
rækker og pathet videre til anden LSA række ud til kunden. og så er der
sikkert 2 muffer i jorden også, for at kablerne kunne nå op i teknikhuset.
og ddet giver jo selvfølgelige ikke en bedre ydelse.



Jacob Andersen (04-08-2004)
Kommentar
Fra : Jacob Andersen


Dato : 04-08-04 16:54

Bjarke Hansen wrote:

> Man kan ikke sætte forstærker udstyr på en DSL Linie.
> De de sikkert har lavet er et teknikhus med DSL udstyr. og så lyder det da
> sansynligt at forbindelsen er blevet dårligere hos de kunder som går fra
> centralen, igennem oppathninger i teknikhuset og videre.
>
> I teknikhuset er der jo så lavet en opsplitnign af kablet, monteret i LSA
> rækker og pathet videre til anden LSA række ud til kunden. og så er der
> sikkert 2 muffer i jorden også, for at kablerne kunne nå op i teknikhuset.
> og ddet giver jo selvfølgelige ikke en bedre ydelse.
>
>

Tak for rettelserne af mine tekniske detaljer.

--
mvh
Jacob Andersen

KsNa (04-08-2004)
Kommentar
Fra : KsNa


Dato : 04-08-04 19:52


"Bjarke Hansen" <bjarke_hansen@*REMOVE.*spamfilter.dk> skrev i en meddelelse
news:pD6Qc.94$B51.77@news.get2net.dk...
> "KsNa" <ksna@invalid.invalid> skrev i en meddelelse
> news:4110eaf8$0$156$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
>
> > > "Se vi har en forstærker box her, så vi vil ikke fixe de linier/kabler
> > > som har kørt i måneder uden problemer. Hvad er problemet,
konkurrenterne
> > > kan jo bare videresælge vores udemærket produkt i stedet for selv at
> > > sætte udstyr op på centralerne."
> > >
> > TDC har nok valgt den billigste løsning, en forstærker.
> > Hvad skulle forhindre CC i at gøre det samme?
>
> Man kan ikke sætte forstærker udstyr på en DSL Linie.
> De de sikkert har lavet er et teknikhus med DSL udstyr. og så lyder det da
> sansynligt at forbindelsen er blevet dårligere hos de kunder som går fra
> centralen, igennem oppathninger i teknikhuset og videre.
>
> I teknikhuset er der jo så lavet en opsplitnign af kablet, monteret i LSA
> rækker og pathet videre til anden LSA række ud til kunden. og så er der
> sikkert 2 muffer i jorden også, for at kablerne kunne nå op i teknikhuset.
> og ddet giver jo selvfølgelige ikke en bedre ydelse.
>

Øhh! Hvis der er DSL fra centralen og igennem teknikhuset, hvad skulle
foremålet så være med teknikhuset.

Mvh
Kim



Simon Haugaard Peder~ (04-08-2004)
Kommentar
Fra : Simon Haugaard Peder~


Dato : 04-08-04 13:58

Sandman <dksandman@hotmail.com> wrote in
news:md61h0ts13bsrq9894r02ug59q1gl3scfh@4ax.com:


> Efter at CC fejlmeldte min linie, talte jeg med teknikeren fra TDC som
> oplyste, at der intet var galt på centralen, men at centralen ligger
> forholdsvis langt væk fra min bopæl. Som en krølle fortalte han, at
> TDC selv havde taget konsekvensen og har lavet et samlingspunkt
> tættere på min bopæl.

6400m ca. ADSL begynder at blive kedeligt over ca. 5000m.

> Jeg måtte herefter igen tage kontakt med CC, som kun kunne oplyse, at
> de ikke kunne levere hurtigere hastighed end 512 i download, så det
> blev jeg så nedgraderet til. Kundeservice kunne i øvrigt ikke oplyse,
> hvorfor jeg har kunnet køre med 1024 i en periode, og hvorfor
> begrænsningen tidligere har på ca. 1,4 mbit, men nu kun det halve.

Klaus har givet dig et par glimrende bud i et andet svar til dit indlæg.

> I bund og grund er jeg selvfølgelig træt af ikke at kunne få det
> ønskede produkt af CC, når jeg hidtil har været utroligt tilfreds, men
> jeg har selv muligheden for at vælge en anden udbyder, så skaden er
> ikke så stor.

Selvom du har været meget tilfreds, så ændrer det desværre ikke på de
fysiske præmisser hvorpå den ADSL-løsning skal leveres. Cybercity er lige
så ked af det som du er, for det er jo reelt en noget lavere indtægt den
mindre hastighed giver. Problemet er bare at fejlretning på linjer så
langt ude som regel aldrig er frugtbart og at linjen - hvis det lykkes at
få den lidt op i hastighed - igen vil ryge ned og kræve fejlretning igen
og igen.

--
Mvh. Simon Haugaard Pedersen

Sandman (04-08-2004)
Kommentar
Fra : Sandman


Dato : 04-08-04 17:45

On Wed, 4 Aug 2004 12:58:19 +0000 (UTC), Simon Haugaard Pedersen
<spam@email.dk> wrote:

>Sandman <dksandman@hotmail.com> wrote in
>news:md61h0ts13bsrq9894r02ug59q1gl3scfh@4ax.com:
>
>
>> Efter at CC fejlmeldte min linie, talte jeg med teknikeren fra TDC som
>> oplyste, at der intet var galt på centralen, men at centralen ligger
>> forholdsvis langt væk fra min bopæl. Som en krølle fortalte han, at
>> TDC selv havde taget konsekvensen og har lavet et samlingspunkt
>> tættere på min bopæl.
>
>6400m ca. ADSL begynder at blive kedeligt over ca. 5000m.

Jeg vil skyde på, at der er ca. 6.000 m i fugleflugt til centralen -
jeg bor i en "forstad" til/udkanten af Holstebro, hvor centralen
ligger i centrum af Holstebro.

>
>> Jeg måtte herefter igen tage kontakt med CC, som kun kunne oplyse, at
>> de ikke kunne levere hurtigere hastighed end 512 i download, så det
>> blev jeg så nedgraderet til. Kundeservice kunne i øvrigt ikke oplyse,
>> hvorfor jeg har kunnet køre med 1024 i en periode, og hvorfor
>> begrænsningen tidligere har på ca. 1,4 mbit, men nu kun det halve.
>
>Klaus har givet dig et par glimrende bud i et andet svar til dit indlæg.

Det undrer mig bare, at CC ikke tager konsekvensen af, at TDC
forringer forbindelsen ved at lave et teknikerhus i min by. Dermed
afskærer CC sig fra vores område - men det må jo ikke være rentabelt


Ved du hvor stort et kundegrundlag, der skal til for at det er
rentabelt?

En anden ting som undrer mig er, at CC ikke selv finder ud af, at de
ikke leverer det produkt man køber - CC må da alt andet lige kunne
tjekke forbindelserne løbende?

>
>> I bund og grund er jeg selvfølgelig træt af ikke at kunne få det
>> ønskede produkt af CC, når jeg hidtil har været utroligt tilfreds, men
>> jeg har selv muligheden for at vælge en anden udbyder, så skaden er
>> ikke så stor.
>
>Selvom du har været meget tilfreds, så ændrer det desværre ikke på de
>fysiske præmisser hvorpå den ADSL-løsning skal leveres. Cybercity er lige
>så ked af det som du er, for det er jo reelt en noget lavere indtægt den
>mindre hastighed giver. Problemet er bare at fejlretning på linjer så
>langt ude som regel aldrig er frugtbart og at linjen - hvis det lykkes at
>få den lidt op i hastighed - igen vil ryge ned og kræve fejlretning igen
>og igen.

Jeg må jo vælge TDC og så håbe, at når(hvis) elselskaberne kommer på
banen, at de leverer et konkurrencedygtigt produkt.

mvh Leif

Jesper Nielsen (04-08-2004)
Kommentar
Fra : Jesper Nielsen


Dato : 04-08-04 21:27

> Jeg vil skyde på, at der er ca. 6.000 m i fugleflugt til centralen -
> jeg bor i en "forstad" til/udkanten af Holstebro, hvor centralen
> ligger i centrum af Holstebro.

Kablets længde != afstand i fugleflugt... Langt fra.

--
Mvh. Jesper



Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177558
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408925
Brugere : 218888

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste