Console appl.
Fra : Jesper Krog Andersen

Dato : 11-01-01 09:50

Hej

Jeg har en console application, som jeg gerne vil starte fra Delphi. Det er
der i sig selv ikke noget problem i. Men jeg vil gerne gøre flg.

1: Programmet må ikke åbne et console-window, det skal køre "i baggrunden"
2: Man skal, fra Delphi, kunne læse output fra programmet, og sende
"tastaturtryk" til det.

Kan det overhovedet lade sig gøre?

Mvh
Jesper

Fra : Niels (niLLer)

Dato : 11-01-01 17:33

Just as I expected, data@krikkit.removethis.dk (Jesper Krog Andersen)
came up with this:

>Jeg har en console application, som jeg gerne vil starte fra Delphi. Det er
>der i sig selv ikke noget problem i. Men jeg vil gerne gøre flg.
>
>1: Programmet må ikke åbne et console-window, det skal køre "i baggrunden"

Jeg ville nok bruge en named pipe hvis det skal simulere et
konsol-program.

>2: Man skal, fra Delphi, kunne læse output fra programmet, og sende
>"tastaturtryk" til det.

Jeg vil tro at man kan lave en ny underklasse af THandleStream (f.eks.
TNamedPipeStream). Den kan man så bruge som en almindelig fil
(næsten). Man kan bruge messages til at få server-programmet (det der
kører i baggrunden) til at fortælle klinten om pipens handle.

Desværre har jeg ikke noget kode.

Niels (aka. niLLer)
--
e-mail: nmartin at iname dot com ICQ UIN: 50187323
http://xoasis.com/~niller/ - niLLer's pages (My programs, in English)

Fra : Jesper Andersen

Dato : 11-01-01 23:06

nmartin@ispam.com (niLLer)) wrote in <3a5ddf6b.1738864@news.12move.dk>:

>Jeg ville nok bruge en named pipe hvis det skal simulere et
>konsol-program.

Jeg takker og bukker. Jeg fandt ud af at redirecte mit console-programs
input/output til pipes.

Jeg fik vist ikke skrevet det helt nøjagtigt, men jeg kan ikke pille i source-
koden til programmet. Til gengæld kan jeg specificere i kaldet til
CreateProcess at jeg ikke gider se på det grimme Console-window.

> [...]
>(næsten). Man kan bruge messages til at få server-programmet (det der
>kører i baggrunden) til at fortælle klinten om pipens handle.

Mit lille demo-program redirecter stdin og stdout til pipes, som så åbnes som
filer. Ganske simpelt (og tyvstjålet fra hjælpen til Windows API'et .

Mvh
Jesper