IE Explore og Acrobat Reader
Fra : Martin Møller

Dato : 09-08-04 13:25

Jeg er begyndt at få et problem med at når jeg går ind på en hjemmeside,
hvor der skal bruges acrobat reader for at læse noget så åbner reader godt
nok som den skal, men når jeg lukker reader ned igen så fryser min pc'er og
efter 10 sekunder så crasher det explorevindue hor jeg brugte readeren. Har
prøvet at opdatere reader, men uden virkning.

--
/Martin
- Ved svar på email - fjern SPAMFILTER i adressen.

Fra : Jens Gyldenkærne Cla~

Dato : 09-08-04 13:33

Martin Møller skrev:

> Jeg er begyndt at få et problem med at når jeg går ind på en
> hjemmeside, hvor der skal bruges acrobat reader for at læse
> noget

Hvilken version benytter du af:

- Internet Explorer?

- Acrobat Reader?

- Windows?

> Har prøvet at opdatere reader, men uden virkning.

Har du prøvet at tømme midlertidige internetfiler?
--
Jens Gyldenkærne Clausen

Fra : Martin Møller

Dato : 09-08-04 13:53

Jens Gyldenkærne Clausen wrote:

> Hvilken version benytter du af:
>
> - Internet Explorer?
>
> - Acrobat Reader?
>
> - Windows?

> Har du prøvet at tømme midlertidige internetfiler?

Sidste nye versioner af begge. Og ja til det sidste. Stadig uden helt. Gad
vide om jeg bare skal afinstallere Acrobat og installere det igen.

Fra : Martin Møller

Dato : 09-08-04 14:15

> [...]
>
> - Acrobat Reader?
>
> - Windows?

> Har du prøvet at tømme midlertidige internetfiler?

Det underlige er at det sker både på arbejdet og hjemme.

Fra : Jens Gyldenkærne Cla~

Dato : 09-08-04 14:16

Martin Møller skrev:

> Sidste nye versioner af begge.

Hm - der var tre ting jeg spurgte om...

Mener du XP (i givet fald, Home eller Pro?)

IE6? (er den så opdateret via Windows Update?)

Acrobat 6 eller Acrobat Reader 6?

Jeg kan godt gætte, men det er noget lettere hvis du selv kommer
med svarene.

> Gad vide om jeg bare skal afinstallere Acrobat og installere det
> igen.

Det er sikkert det hurtigste (næst efter at prøve en genstart af
systemet).
--
Jens Gyldenkærne Clausen

Fra : Jens Gyldenkærne Cla~

Dato : 09-08-04 14:31

Martin Møller skrev:

> Det underlige er at det sker både på arbejdet og hjemme.

Er det på alle sider der indeholder PDF eller er det kun en enkelt
side (evt. et enkelt site)?

Giv gerne links til nogle af de sider der fejler.
--
Jens Gyldenkærne Clausen

Fra : Martin Møller

Dato : 09-08-04 19:38

Jens Gyldenkærne Clausen wrote:

> Er det på alle sider der indeholder PDF eller er det kun en enkelt
> side (evt. et enkelt site)?
>
> Giv gerne links til nogle af de sider der fejler.

Detg er på alle sider der indeholder pdf filer.

Jeg har xp home derhjemme og xp proff på arbejde. Det er acrobat reader 6
jeg kører med begge steder. Esploren er den sidst nye fra update.

--
/Martin Møller

- Ved svar via email - fjern SPAMFILTER i emailadressen.

Fra : Dennis Andersen

Dato : 09-08-04 20:07

Martin Møller wrote:

> [...]
> efter 10 sekunder så crasher det explorevindue hor jeg brugte readeren. Har
> prøvet at opdatere reader, men uden virkning.

Jeg har haft samme problem. Problemet forsvandt da jeg installerede en
opdatering til Acrobat Reader (gennem programmet).

Med venlig hilsen
Dennis Andersen

Fra : Tommy Ipsen

Dato : 10-08-04 11:18

Martin Møller wrote:
> [...]
> efter 10 sekunder så crasher det explorevindue hor jeg brugte readeren. Har
> prøvet at opdatere reader, men uden virkning.

Jeg har prøvet noget der kunne lyde lidt som det samme - hvor
browseren/adobe reader tilsyneladende fryser - men hvis jeg minimerer
alle vinduer, viser det sig, at der ligger en dialogboks fra Adobe
Reader og spørger om man vil opdatere skidtet - den kan ikke ses blandt
de kørende programmer, men dukker op, hvis resten minimeres - den har
jeg efterhånden set en del gange - også hos andre - ikke den
pæneste/smarteste løsning fra Adobe's side...

Mvh Tommy

Fra : Gevaldi

Dato : 10-08-04 12:39

Tommy Ipsen skriblede:

> [...]
> har jeg efterhånden set en del gange - også hos andre -
> ikke den pæneste/smarteste løsning fra Adobe's side...

Denne dialog box kan dog slås fra.

Der er et utilitie der kan optimere Acrobat Readers
opstartstid og det kan hentes her:
http://www.tnk-bootblock.co.uk

--
/Gevaldi

Fra : Anders Lund

Dato : 10-08-04 19:13

Gevaldi wrote:
> Der er et utilitie der kan optimere Acrobat Readers
> opstartstid og det kan hentes her:
> http://www.tnk-bootblock.co.uk

Jeg har ikke kigget på det program, men ellers fandt jeg et tip på
Firefoxs hjemmeside et sted (mener at det var der), om at man skulle
fjerne en hel masse ting fra Readerens plugin mappe - faktisk kun
efterlade EWH32.api, printme.api og Search.api.

Nu tager den ikke en gang et sekund at starte op. :)

--
Anders Lund - anders@andersonline.dk

Fra : sniperdk

Dato : 12-08-04 10:48

HER KOMMER SVARET MARTIN :
Jeg havde præcist samme problem. Gør følgende:
1. Start din ADOBE READER
2. Gå ind i REDIGER og nederst INDSTILLINGER
3. Vælg INTERNET
4. Fjern markeringen fra "Vis PDF i browser"

Dit problem er nu løst !
PS : Det "speed-up" program der nævnes ovenfor er også en god tilføjelse
til Reader. Den starter dobbelt så hurtigt op, og det er vel ikke så
ringe endda... !

http://www.kandu.dk/