Erfaringer med Bare støvle og Turtlefins ?
Fra : Johnny Christensen

Dato : 10-08-04 04:58

Da jeg har fået ny Bare tørdragt, står jeg nu med det problem at jeg ikke
kan passe de gamle finner. Er der nogen derude der har erfaring med om
Turtlefins er store nok til at rumme en 3XL (ca skostørrelse 45-46) Bare
støvle. Det er den sædvanlige heavy duty model som de anvender på alle deres
dragte.

Mvh
JZC

Fra : Morten Christiansen

Dato : 10-08-04 07:20

Johnny,

Støvlerne på min dragt er str. 13 (46-47?) og de er også en slags
heavy duty model. Jeg bruger Turtlefins og denne kombination
virker fint.

Mvh
Morten

Fra : Jan Birk

Dato : 10-08-04 08:01

> [...]
> støvle. Det er den sædvanlige heavy duty model som de anvender på alle deres

Jeg har en BARE (str. 45) og bruger Turtle. De passer perfekt!

/Jan

Fra : Morten Dall

Dato : 10-08-04 19:10

"Johnny Christensen" <Johnny_chri@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> Da jeg har fået ny Bare tørdragt, står jeg nu med det problem at jeg ikke
> kan passe de gamle finner. Er der nogen derude der har erfaring med om
> Turtlefins er store nok til at rumme en 3XL (ca skostørrelse 45-46) Bare

som di andre skriver så har jeg også en BARE 3XL og bruger Turtle. De passer
perfekt!

det kan du rolig købe.

mvh Morten Dall Darmer

Fra : Johnny Christensen

Dato : 11-08-04 04:47

Kanon, tak for svarene.
Jeg ringede i går til min udstyrs pusher i Brønshøj og 45 minutter senere
var der leveret et sæt finner med springstraps i Helsingør. Så i eftermiddag
vil jeg afprøve dem i vandet.

Tak for hjælpen
JZC

Fra : Johnny Christensen

Dato : 13-08-04 05:00

AV mine fødder !!!!!
Har nu afprøvet de fantastiske XXL gummifinner og det var da det mest
ubehagelige stykke torturudstyr jeg har prøvet længe. Fodlommen er udformet
så de klemmer de allermest ubehagelige steder. Efter 15 minutter i vandet
gik jeg op igen...

Er der nogen der ved om der laves XXXL eller XXXXL gummifimmer, eller skal
jeg bare tilbage til mine oprindelige finner i en større størrelse.

JZC
Nu med ømme fusser

Fra : Morten Dall

Dato : 13-08-04 07:21

> [...]
udformet
> så de klemmer de allermest ubehagelige steder. Efter 15 minutter i vandet

nej nej nej nu går det da helt galt ;-(((((

jeg kan i min villeste fantasi ikke forestille mig at du har købt turtel
finner,
deres fod lomme er MEGET stor og dejlig rund og høj den klemmer ikke,
jeg bliver fluks også nervøs når du snakker "XXL gummifinner" fordi der er
ikke nogle størelser på Turtel finner, de findes kun i den ene størelse,
hvis det er turtel finner du har fået, så står der ikke andet på over siden
af finden end "turtel" og så er der en skildpade på dem, så har de dobelt
jet kanaler altså 6 stk i alt, i forhold til de normale 3, på bagsiden af
finnerne står der ikke andet end "made in U.S.A."

hvis den beskrivelse ikke passer på dine finder er du blevet snyt og har
ikke købt Turtel finner.

hvis dem du har købt ikke er turtel finner og du kunne tænke dig at prøve et
par, så kan du bare futte til falster et smut, så kan du få lov til at prøve
mine.

mvh Morten

Fra : Tommy Larsen [Scubag~

Dato : 13-08-04 09:17

Hej Johnny

De finner du fik fra din "pusher" var ikke TURTLE Fins , men TECHFIN´s fra
DiveSystem og de er ikke så store som
TURTLE fins. Så hvis du lige kontakter din leverandør igen så har han de
rigtige til dig.

Tommy

Fra : Johnny Christensen

Dato : 13-08-04 15:58

Aha, der kan man bare se.
At det var en DS Techfin var jeg godt klar over, men jeg var ikke klar over
at der faktisk var forskel mellem de 2 mærker da det er tale om kopiprodukt
fra den oprindelige scubapro form.
Så må jeg prøve en ægte turtle finne når jeg kommer tilbage fra kattegat.

JZC
Skildpadde på ryggen, skildpadde på fødderne... bare jeg nu ikke ender på
skjoldet !

"Tommy Larsen [Scubagear ApS] scubagear.dk>" <info@<sletmig> wrote in
message news:eK_Sc.30619$Vf.1923092@news000.worldonline.dk...

Fra : Morten Dall

Dato : 13-08-04 17:02

> [...]
over
> at der faktisk var forskel mellem de 2 mærker da det er tale om

så må jeg lige korigere, Turtel finner er ikke et kopi af scubapro's
oprindelige form,
ved et hurtig blik ligner de hianden, men ved nærmer efter syn kan man se at
turtel finner har en makant aldeledes opbygning af og omkring fodlommen, jet
kanalerne er dobbelte og andeledes vinklet, hele turtel finden virker
kraftiger og mere solid end scubapro's

mvh Morten