Knap til indsætning af tegn i <textarea>
Fra : Magnus

Dato : 09-08-04 19:28

Jeg har et <textarea></textarea> hvor jeg indskriver nyheder på min
hjemmeside og mange gang indeholde nyhederne det samme som fx.kontakt info
tlf/email adresser på forskellige personer.

Kan jeg så ikke lave en knap som blot indsætter en linie med teksten
"Kontakt mig på 2222 2222" det sted i <textarea> hvor curseren står?

Derved vil man være sikker på at man får skrevet det rigtige tlf./email hver
gang.

Kan man det?

/Magnus

Fra : *XxX*

Dato : 10-08-04 04:54

"Magnus" <arnason_fjern_@email.dk> wrote in message
> [...]
> "Kontakt mig på 2222 2222" det sted i <textarea> hvor curseren står?
>
> Derved vil man være sikker på at man får skrevet det rigtige tlf./email

Du kan evt. indætte den nederst i textareaet med

document.form.tekst.value+='Kontakt mig på 22222222'

Fra : Marten Ølgaard

Dato : 10-08-04 14:06

Du kan også benytte en redigerbar iframe (du vist også gøre det med et
textarea). Derved kan du sætte tekst ind hvor cursoren står ligesom du kan
formatere teksten og meget andet. Det er dog noget mere kompliceret end at
jeg har lyst til at skulle forklare det her, men forsøg at søge på "editable
iframe" eller "editable textarea".

/Marten