Aldi ADLS Router/Firewall
Fra : Michael Lund Sørense~

Dato : 07-08-04 23:20

Aldi havde for et par uger siden en ADSL Router/Firewall til ca 300 kr.
Nogen der fik købt den ?

Jeg tænker købe en og bruge den som adskillelse mellem boligforeningens
netværk og mit eget netværk.
Jeg vil gerne have skilt mit netværk fra og slippe for ZoneAlarm.

Nogen der ved om Aldi Firewallen kan sættes på et alm ether netværk 100
MB/sek og ikke på et "ADLS Modem" eller kender en anden der kan.

Michael Lund Sørensen
www.milux.dk
www.gromit.dk/dvd/

Fra : Jesper Laursen

Dato : 08-08-04 01:44

"Michael Lund Sørensen" <laeses-ikke@gromit.dk> wrote in message
> [...]
>
> Nogen der ved om Aldi Firewallen kan sættes på et alm ether netværk 100
> MB/sek og ikke på et "ADLS Modem" eller kender en anden der kan.

Ved ikke om det er den samme, men jeg købte en i den lokale ALDI til 149 kr.
Det er en NorthQ 9100 mener jeg. Den kører fint.

VH Jesper Laursen

Fra : Anders Pedersen

Dato : 08-08-04 08:17

On Sun, 8 Aug 2004 02:44:22 +0200, Jesper Laursen wrote:

> [...]
Routeren er ikke til gigabit
mon ikke du mener 100mbit/sek

> Ved ikke om det er den samme, men jeg købte en i den lokale ALDI til 149 kr.
> Det er en NorthQ 9100 mener jeg. Den kører fint.

Det jeg kan se på billedet så er det den samme router

Vi har selv haft købt den og har haft lidt problemer med den
det har før været sådan at vi lide pludselig ikke kunne logge på sofanet.
før end jeg resetter den

Men her i sig uge vil ikke mere.
Vi kunne ikke få forbindelse via lan 1.
Og eller ikke til de to pcer som
var tilslttet routeren

og for bindelsen var nogle gange
skiftevis i ca 1min 30sek

så vi gik tilbage til aldi med og fik pengene tilbage 6mdr. efter købet
--
Med venlig Hilsen
Anders Bøgh Pedersen

Fra : Niels Elgaard Larsen

Dato : 08-08-04 17:00

Jesper Laursen skrev:

> Ved ikke om det er den samme, men jeg købte en i den lokale ALDI til 149
> kr. Det er en NorthQ 9100 mener jeg. Den kører fint.

Ja, sådan en har jeg også. Men det er en switch, ikke en ruter.

--
Niels Elgaard Larsen
http://www.agol.dk/elgaard

Fra : Asbjorn Hojmark

Dato : 08-08-04 19:46

On Sun, 08 Aug 2004 18:00:22 +0200, Niels Elgaard Larsen
<elgaard@agol.dk> wrote:

> Ja, sådan en har jeg også. Men det er en switch, ikke en ruter.

NorthQ synes sjovt nok at være uenige, for de omtaler den som
"NorthQ 9100 Broadband Router" på http://tinyurl.com/3vqzq

-A

Fra : Niels Elgaard Larsen

Dato : 08-08-04 20:08

Asbjorn Hojmark skrev:

> NorthQ synes sjovt nok at være uenige, for de omtaler den som
> "NorthQ 9100 Broadband Router" på http://tinyurl.com/3vqzq

Min fejl. Min er en NorthQ 805AX

--
Niels Elgaard Larsen
http://www.agol.dk/elgaard

Fra : Michael Lund Sørense~

Dato : 08-08-04 22:49

Niels Elgaard Larsen skrev :

> Ja, sådan en har jeg også. Men det er en switch, ikke en ruter.

Men spørgsmålet er : Kan jeg bruge WAN porten som forbindelse til
boligforeningens netwærk (jeg kan læse at jeg så skal bruge Fixed-IP xDLS
opsætningen) ?
Og jo det er en router, men det jeg skal bruge er en "Switch med firewall" -
kan jeg bruge den til det ?

Michael Lund Sørensen
www.milux.dk
www.gromit.dk/dvd/

Fra : Jan Bachman

Dato : 09-08-04 16:15

> [...]
>opsætningen) ?
>Og jo det er en router, men det jeg skal bruge er en "Switch med firewall" -
Umiddelbart vil jeg mene JA. Endda med 100Mbit til boligforeningens
netværk. Men jeg har den ikke selv.

Prøv at give NorthQ et ring på 70 27 18 18.
http://www.northq.dk/contact.html

/Jan

Fra : Michael Lund Sørense~

Dato : 09-08-04 20:24

Jan Bachman skrev :
> [...]
> netværk. Men jeg har den ikke selv.
>
> Prøv at give NorthQ et ring på 70 27 18 18.

Tak for svaret - jeg ringer i morgen!

Michael Lund Sørensen
www.milux.dk
www.gromit.dk/dvd/