Internet utroligt langsomt!
Fra : peet_dk

Dato : 07-08-04 17:25

Udbyder: galnet.dk, men har talt med en anden der også har galnet.dk (dog
har han fast ip) Men han har ingen problemer.

IRC virker fint

Mail/news virker også, men er utrolig langsom. Eks. får jeg timeout når
prøver at hente indlæg fra grupper.

Web: google virker fint, men det er som om den går i stå på de "store"
sites. Eks. virker tv2.dk+galnet.dk ikke (galnet.dk går i stå når der står
"henter side")

Når jeg prøver at kører http://bandwidthplace.com/speedtest/ går den i stå
midt i testen.

Har prøver ipconfig /renew men den virkede ikke, genstart virker heller
ikke. Har I nogle ideer til hvad det kan være? Det hjælper heller ikke hvis
jeg lukker antivirus+firewall ned. Og når jeg ser i netlimiter så ser det
heller ikke ud til at der er et specielt program der stjæler båndbredden..

--
peet_dk was here
http://www.peet.dk

Fra : peet_dk

Dato : 08-08-04 13:13

Har talt med galnet support i dag, de kunne ikke se der skulle være noget i
vejen.. Fatter det ikke...

Har prøvet:

Afinstallere Antivirus+firewall (McAfee)

Installeret browseren "Opera" Men der er samme problem med den.

Fjernet netkortet inde i enhedshåndtering, i håb om der var nogle
indstillinger i kortet som blev "glemt" whatever..

Men intet af det hjalp.

Når jeg ser i "Opera" Modtager den kun med ca. 100 B/s, sidder på en
128kbs/64kbs forbindelse!

Fra : Ukendt

Dato : 08-08-04 14:01

"peet_dk" <no@spam.com> wrote in message
> [...]
>
> Men intet af det hjalp.
>
> Når jeg ser i "Opera" Modtager den kun med ca. 100 B/s, sidder på en

Du er opmærksom på at bits og bytes ikke er det samme?

Alf

Fra : peet_dk

Dato : 08-08-04 16:38

"Alf" <alfblume(snabela)hotmaildotcom> skrev i en meddelelse

> Du er opmærksom på at bits og bytes ikke er det samme?

Ja, men hastigheden lægger mellem 100 B/s og 1 kB/s... Det er da alt for
lavt for en 128/64 linje.

Fra : Bjarke Hansen

Dato : 13-08-04 23:16

> "Alf" <alfblume(snabela)hotmaildotcom> skrev i en meddelelse

> Ja, men hastigheden lægger mellem 100 B/s og 1 kB/s... Det er da alt for
> lavt for en 128/64 linje.

hvorfor fejlmelder du så ikke din linie?

Fra : Thunder

Dato : 14-08-04 12:13

Du skulle gerne kunne modtage 16 Kilobyte/sec eller lidt derunder. Lyder som
en god ide at fejlmelde din linie.

Jan Johansson

---

Fra : peet_dk

Dato : 21-08-04 08:51

> hvorfor fejlmelder du så ikke din linie?

Har jeg også gjort.. Men om søndagen sagde supporten at der ikke var noget
med linjen... Hmm.. Efter 3 timers roden med computeren om søndagen gav jeg
op. Og kontaktede deres support igen om mandagen.. Det var en anden en, og
han kunne sagtens se at de havde lavet noget bøvl.. Hmm bare de kan finde ud
af det.. Men siden har linjen virket fint.

--
peet_dk was here
http://www.peet.dk