daytrader aktier?
Fra : J. Fragemann

Dato : 04-08-04 16:23

hej..
Jeg er ny her og har et par spørgsmål om aktier.

Hvad for aktier er typiske "daytrader aktier"? Jeg tænker både på
danske og amerikanske. Hvilke firmaer bliver der ofte daytradet med?
Hvordan ser man hvilke aktier der svinger meget på en dag? Er der en
enkel måde at få et overblik over hvilke aktier der svinger meget?

MVH Jürgen

Fra : Ukendt

Dato : 06-08-04 08:44

> [...]
> Hvordan ser man hvilke aktier der svinger meget på en dag? Er der en
> enkel måde at få et overblik over hvilke aktier der svinger meget?

En lidt omvendt måde at gøre det på ville være at se på hvilke aktier de
tilhørende optioners volatilitet er størst. Det kan man gøre f.eks. gøre
vha. websiten http://www.optionetics.com eller nærmere bestemt
http://platinum.optionetics.com/cgi-bin/oamerge/stktables/yhhrankSV

../Anders

Fra : Frithiof Andreas Jen~

Dato : 06-08-04 08:59

"J. Fragemann" <jfragemann@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> hej..
> Jeg er ny her og har et par spørgsmål om aktier.
>
> Hvad for aktier er typiske "daytrader aktier"?

Du vil have et højt styktal og volumen primært så du kan komme *af* med
aktierne (man kan *altid* købe), så vil du have høj volativitet (dvs store
prisudsving) og til sidst vil du have gearing så der skal gerne være
warrants/optioner tilgængelige.

Ericsson B opfylder kravene.