*** en lille bøn !!! ***
Fra : P.L.

Dato : 09-01-01 10:18

Det vil være formålstjenligt, at indlæggets indhold ligger sidst ved
besvarelser.
Det har jo ikke mening, at man i en besvarelse først skal læse indlægget
igen inden det interessante kommer.

Peter

Fra : Hauge

Dato : 09-01-01 10:25

Hejsa

"P.L." <jessie-peter@get2net.dk> wrote in message
> Det vil være formålstjenligt, at indlæggets indhold ligger sidst ved
> besvarelser.

Nej.

> Det har jo ikke mening, at man i en besvarelse først skal læse indlægget
> igen inden det interessante kommer.

Man skal normalt kun medtage den del af spørgsmålet man svarer på, og ellers
klippe i det som jeg gør nu, det gør det nemmere at finde ud af hvad det er
der svares på.

Prøv at læse lidt på
http://www.usenet.dk/netikette/quote.html der står hvordan man bør gøre.

Mvh Hauge

Fra : N/A

Dato : 09-01-01 13:19

Fra : Hauge

Dato : 09-01-01 13:19

Hejsa

> Når man, som du, klipper i indlægger, for at besvare de forskellige dele,
er
> det helt perfekt, at man starter med indlægget.

Nemli'.

> Der bare så mange, som starter med indlægget, som ind imellem er meget
> langt, og derefter kommer til besvarelsen. Når det gøres på denne måde,
> synes jeg, det er irriterende at skulle læse hele indlægget igen inden det
> indhold (svaret), man søger efter, kommer.

Deri er vi helt enige, det var også derfor jeg gav linken til
http://www.usenet.dk/netikette/quote.html
der står hvordan man gør, det er den nemmeste måde at overskue en besvarelse
i forhold til spørgsmålet.

....spørgsmål..
....svar..
....spørgsmål..
....svar..
....spørgsmål..
....svar..
osv.

> Det er det jeg mener med min "*** en lille bøn !!! ***".

Jæps, men prøv selv at klippe når/hvis du besvarer dette indlæg, det er
faktisk ikke så svært, og som du selv kan se, så er det nemmere at se hvilke
dele af dit indlæg jeg svarer hvad på.
Det med at medtage hele det oprindelige indlæg til sidst i indlæget, er jo
ren spild af plads, da der jo ikke er nogen der læser det, de kan jo bare
læse indlægget før, men så er det ikke helt nemt at følge med i, hvis der er
flere spørgsmål i eet indlæg, og der svares på dem alle..

Lidt i stil med :
----
Spørgsmål 1 : Kan man....... osv.
Spørgsmål 2 : Kan man....... osv.
Spørgsmål 3 : Kan man....... osv.
Spørgsmål 4 : Kan man....... osv.

Så vil du bare svare :"ja ja nej ja" og bagefter gentage spørgsmålene.. Lidt
uoverskueligt.

Mvh Hauge

Fra : N/A

Dato : 09-01-01 13:52

Fra : Thomas P

Dato : 09-01-01 13:52

Hørt :)))

--
- Thomas [blomme@post.com] [http://www.FlowCode.f2s.com]

Thomas Riedel, LogiHouse <thr@image.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:ZAD66.9899$%c2.487744@news010.worldonline.dk...

Fra : Niels (niLLer)

Dato : 09-01-01 17:00

Just as I expected, "Thomas P" <blomme@post.com> came up with this:

>Hørt :)))

Men det ser altså ikke så pænt ud når der ligger en lang samling gamle
indlæg nederst i et svar, som du lige har gjort!
Desuden hjælper det tit at bruge en dedikeret newsreader, som f.eks.
Freeagent jeg bruger. <URL: http://www.forteinc.com/ >
Den markerer al tekst der er indrykket med > o.l. med en farve så det
er nemmere at se forskel på det.
Men den her diskussion handler vist ikke så meget om pascal!

Måske ville den passe bedre i en gruppe som dk.netikette?

Niels (aka. niLLer)
--
e-mail: nmartin at iname dot com ICQ UIN: 50187323
http://xoasis.com/~niller/ - niLLer's pages (My programs, in English)

Fra : Thomas P

Dato : 09-01-01 18:07

Måske skulle man anskaffe sig en newsreader som IKKE gengav quoted tekst :)

--
- Thomas [blomme@post.com] [http://www.FlowCode.f2s.com]

Niels (niLLer) <nmartin@ispam.com> skrev i en
nyhedsmeddelelse:3a5b3485.1189413@news.12move.dk...

Fra : Lars Bargmann

Dato : 09-01-01 14:00

Jeg tilslutter mig klart denne fremgangsmåde....

Fra : RoceKiller

Dato : 10-01-01 21:19

On Tue, 9 Jan 2001 13:41:39 +0100,
"Thomas Riedel, LogiHouse" <thr@image.dk>
used 39 lines to tell us:

> [...]
>så øger det overblikket væsentligt og giver en mere flydende dialog,
>hvis der bliver svaret i starten og ikke langt nede

Prøv at diskuterer det i dk.admin.netikette, det er dem der laver
reglerne på den danske del af usenet. Indtil da, så prøv at opfylde de
nuværende regler.

Greetings
RoceKiller

--
{E-Mail: RoceKiller(at)trashcan.dk UIN: #36155647 IRC: #RK at Undernet}
"Livet er et sygehus, hvor hver eneste patient er besat af længslen

Fra : Tobias Toft

Dato : 09-01-01 15:55

Det gør jeg også, men samtidigt er jeg blevet irettesat et par gange, og
bedt om at skrive nederst.
-Der er åbenbart delte meninger.

Fra : RoceKiller

Dato : 10-01-01 21:19

On Tue, 09 Jan 2001 14:54:31 GMT,
"Tobias Toft" <tobias@tt-media.com>
used 5 lines to tell us:

>Det gør jeg også, men samtidigt er jeg blevet irettesat et par gange, og
>bedt om at skrive nederst.

Af gode grunde.

>Der er åbenbart delte meninger.

Ja, meninger er der mange af, men der er også en regl som Hauge også har
henvist til. Men endnu engang læs http://usenet.dk/netikette/quote.html
og lær at besvarer indlæg rigtigt. Idetheletaget er http://usenet.dk
rigtig god læsning.

Jeg er personligt ved at blive lidt træt af, at folk generalt ikke kan
finde ud af at qoute rigtigt, i denne ng. Og jeg er lige på tærklen til
at plonke nogle af de store syndere. Men nogen af dem kommer af og til
med ret gode indlæg, så det ville jo være lidt synd at plonke dem.

Så min opfordring til alle, lær at qoute rigtigt. Det kan ikke siges nok
gange. Skriv under det du svarer på, og klip det væk du ikke svarer på.

Greetings
RoceKiller

Fra : Rune Simonsen

Dato : 14-01-01 14:27

On Tue, 9 Jan 2001 10:17:41 +0100, "P.L." <jessie-peter@get2net.dk>
wrote:

> Det vil være formålstjenligt, at indlæggets indhold ligger sidst ved
> besvarelser.

Nej.

> Det har jo ikke mening, at man i en besvarelse først skal læse indlægget
> igen inden det interessante kommer.

Jo. Men diskussionen er ikke relevant her. Der er vedtaget nogle
retningslinier for _hele_ dk.* om hvordan man skal gøre. Derfor skal
vi også gøre sådan i denne gruppe. Hvis du ikke synes om disse regler
skal du tage diskussionen op i dk.admin.netikette. Hvis dine
argumenter er gode nok er jeg sikker på at reglerne nok skal blive
lavet om. Læs videre på www.usenet.dk

--

Rune Simonsen