Skærme
Fijala 3554
Samsung 172X eller Eizo L550?
Fra : Klavs

Dato : 29-07-04 09:49

Hej alle

Da jeg i sin tid købte CRT-skærm var Eizo kongen, men gælder det også på
TFT-området? Jeg har kig på ovenstående skærme og mit brug er 50% arbejde og
50% spil.

Den første er 12mS respons-tid, hvorimod Eizo er 16mS. Til gengæld lokker
Eizo-navnet jo lidt.

Derudover skal skærmen have mulighed for at jeg kan skifte mellem to
computere (som D-sub på en CRT). Eizo ser ud til at kunne dette, men kan
Samsung 172X?

Og tilsidst - hvilken ville I vælge?

Fra : Ukendt

Dato : 29-07-04 19:17

> [...]
> TFT-området? Jeg har kig på ovenstående skærme og mit brug er 50% arbejde

Har ikke erfaring med Eizo, men har læst mig frem til gennem reviews på
nettet og i blade og i denne newsgroup, at de ikke er ligeså konge på
TFT-markedet.

> Den første er 12mS respons-tid, hvorimod Eizo er 16mS. Til gengæld lokker
> Eizo-navnet jo lidt.

Husk at du skal have fat i den 172x der hedder DS17BSDS for at få 12ms,
DS17ASDS har 16ms!
Lad dig ikke lokke af Eizo-navnet, TFT-markedet er anderledes end
CRT-markedet!

> Derudover skal skærmen have mulighed for at jeg kan skifte mellem to
> computere (som D-sub på en CRT). Eizo ser ud til at kunne dette, men kan
> Samsung 172X?

172x har både D-SUB og DVI-D indgang, og kan skifte mellem dem ved et enkelt
tryk på en knap.

> Og tilsidst - hvilken ville I vælge?

Er top-glad for min 172x! Den fylder intet, virker perfekt fra start (har
næsten ikke pillet ved lys og kontrast) og klarer fejlfrit spil og video.

Christian Spøer
Omskriv "SNABELA" fra mail-adressen

Fra : Klavs

Dato : 31-07-04 11:21

Tak for svaret - andre som har kommentarer?

MVH,
Klavs