Søgestreng er uafsluttet (IE 6)
Fra : Hans-Jørgen Sindholt

Dato : 28-07-04 09:59

Hej.

Som det sikkert er de fleste brugere bekendt, kræver en
række netbanker, at der på
kundernes maskiner er installeret Internet Explorer (nyere
versioner) for at systemerne
vil fungere korrekt.
Foruden browseren skal og installeret en *JavaMachine --*

Problem:
Linie 34: Søgestreng er uafsluttet - forekommer ved kald
til bgnetbank, hvorefter intet
mere sker. Det medfører, at brugeren ikke kan logge sig ind
i systemet.

Den pågældende computer er forsynet med de sædvanlige
sikkerhedssystemer.
Problemet forekom ikke for få dage siden.
Diverse test, som anbefales af bankens support, viser
tilsyneladende ingen fejl.
Supporterens opfattelse er i skrivende stund, at nærværende
IE-version må indeholde
en fejl og bør reinstalleres eller opgraderes. Versionen er
den senest opgraderede.

Spørgsmål:
Hvem har kendskab til noget lignende?
Hvem vil hjælpe med et forslag til en løsning?

Hans-Jørgen

Fra : Jens Gyldenkærne Cla~

Dato : 28-07-04 11:35

Hans-Jørgen Sindholt skrev:

> [...]
> til bgnetbank, hvorefter intet
> mere sker. Det medfører, at brugeren ikke kan logge sig ind

Hvilken side optræder fejlen på (giv et link)?

Har du installeret Norton Antivirus (der vist indeholder noget
scriptblokering der kan give problemer)?

Har du tjekket din maskine for spyware (se fx www.spywarefri.dk)

Har du prøvet at tømme midlertidige internetfiler?

> Den pågældende computer er forsynet med de sædvanlige
> sikkerhedssystemer.

Hvilke? Vi er ikke synske, og der er mange forskellige muligheder.

> Versionen er den senest opgraderede.

Hvilken? (Tjek i hjælp-menuen, om Internet Explorer)
--
Jens Gyldenkærne Clausen

Fra : Hans-Jørgen Sindholt

Dato : 28-07-04 12:42

"Jens Gyldenkærne Clausen" <jens@gyros.invalid> skrev i en
meddelelse

Linie 34: Strengkonstanten er uafsluttet

Sar på følgende spørgsmål:
>Hvilken side optræder fejlen på (giv et link)?
BgNetbank - hvor log-in ikke virker på grund fejlmeldingen
Linie 34: Strengkonstanten er uafsluttet.

> Har du installeret Norton Antivirus (der vist indeholder
noget
> scriptblokering der kan give problemer)?
Nej, men Norman - og det skal anføres, at indtil for 4 dage
siden
var der intet i vejen.
Selv uden anvendelse af Firewall forekommer nævnte fejl.

> Har du tjekket din maskine for spyware (se fx
www.spywarefri.dk)
Der er tjekket for spyware med AdAware.

> Har du prøvet at tømme midlertidige internetfiler?
De midlertidige internetfiler er slettet.

> Hvilke? Vi er ikke synske, og der er mange forskellige
muligheder.

Hermed mentes antivirusprogram, firewall. (nævnt før).
Endvidere er Internet Explorer i forbindelse med netbanken
sat op
efter de givne anvisninger.
Det skal anføres at computeren og den forgængere har været
tilsluttet
netbanksystemet i al den tid, systemet har eksisteret. Ja,
helt fra DOS-tiden,
om man så må skrive. (Omkring 10 år).
Den her anførte fejlmelding er aldrig tidligere set her.

Hans-Jørgen

Fra : Jens Gyldenkærne Cla~

Dato : 28-07-04 14:25

Hans-Jørgen Sindholt skrev:

> BgNetbank - hvor log-in ikke virker på grund fejlmeldingen

Altså på siden her?

<https://netbank.bgbank.dk/html/index.html?site=BGNB>

- eller er det login-linket fra siden her: <http://www.bgbank.dk/>?
`

> Hermed mentes antivirusprogram, firewall. (nævnt før).

Altså Norman Antivirus og Firewall - og kun det?
--
Jens Gyldenkærne Clausen

Fra : Hans-Jørgen Sindholt

Dato : 28-07-04 17:48

> [...]
<http://www.bgbank.dk/>?
> `

> Altså Norman Antivirus og Firewall - og kun det?

Se, det var jo et par fornuftige spørgsmål, du er så venlig
at stille.
Det sidste link (www.bgbank.dk) er problemet.
Imidlertid fik jeg i dag fra support angivet lige præcis
det først
angivne link
(https://netbank.bgbank.dk/html/index.html?site=BGNB),
hvorefter forholdene blev bragt i orden.
--
Hvorfor problemet så først er opstået ved anvendelse af det
tidligere link
og med Norman anitivirus og firewall, som blev installeret i
begyndelsen
af 2004, ved jeg ikke. I øvrigt er der ikke installeret
andre sikkerhedspakker
end den nævnte.
Desuden har jeg været på webstedet daglig indtil sidste
fredag, hvorefter
det ikke var virksomt mere.
-
Supplerende kan jeg fortælle, at der er søgt efter spywares
med
programmet AdAware - der var ved den seneste gennemsøgning
ingen spywares, hvilket heller ikke forekomme ret tit her.

Men sluttelig vil takke meget for velviljen og de opklarende
spørgsmål.
Det glæder mig meget, at der er mulighed for hjælp og gode
råd.

Hans-Jørgen