/ Forside / Teknologi / Hardware / Bundkort / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Bundkort
#NavnPoint
tedd 7545
BjarneD 3920
peet49 3555
Gambrinus 2905
dk 2525
Klaudi 1680
Manse9933 1215
dos-man 1010
Brommi 1005
10  srhansen 945
Fra 866 til 1000 Mhz
Fra : Thomas G. Madsen


Dato : 27-07-04 14:14

Tror I der vil være nogen mærkbar forskel rent ydelsesmæssigt på
et bundkort (Asus CUV4X-D) med 2 x 866 Mhz P3 sammenlignet med
det samme bundkort med 2 x 1000 Mhz P3?

--
Hilsen
Madsen

 
 
JK (27-07-2004)
Kommentar
Fra : JK


Dato : 27-07-04 15:02

On Tue, 27 Jul 2004 15:13:49 +0200, "Thomas G. Madsen"
<nospam@madsen.tdcadsl.dk> wrote:

>Tror I der vil være nogen mærkbar forskel rent ydelsesmæssigt på
>et bundkort (Asus CUV4X-D) med 2 x 866 Mhz P3 sammenlignet med
>det samme bundkort med 2 x 1000 Mhz P3?

Nej, det tror jeg ikke.

De 866' er ganske givet med fsb133.

Men 1000 MHz kan enten være fsb100 og fsb133. Hvis det kun er en
fsb100, så tror jeg, at ydelse er nøjagtig ligesom en 866'er med
fsb133.

Det betyder en del om ram kører på fsb100 eller fsb133.

Men iøvrigt tror, jeg at forskellen, fra 866 til 1000, - er kun ganske
lidt mærkbar.

mvh

John



Thomas G. Madsen (27-07-2004)
Kommentar
Fra : Thomas G. Madsen


Dato : 27-07-04 16:20

JK skrev:

> Nej, det tror jeg ikke.

Jeg har også min tvivl.

> De 866' er ganske givet med fsb133.

Ja. <http://home18.inet.tele.dk/madsen/cuv4xd/cpu.htm>.

> Det betyder en del om ram kører på fsb100 eller fsb133.

Den kører pt. 133.
<http://home18.inet.tele.dk/madsen/cuv4xd/ram.htm>.

> Men iøvrigt tror, jeg at forskellen, fra 866 til 1000, - er
> kun ganske lidt mærkbar.

Ok. Jeg overvejede blot at opgradere i stedet for at investere
i helt ny computer, som jeg vist ikke får råd til alligevel i
denne omgang. En ny P3 på 1000 Mhz koster kun 749 kr.(*) så det
kunne man vel nok få råd til, men hvis man ikke kan mærke nogen
forskel, er det jo penge ud af vinduet.

(*) http://www.compumail.dk/vare-oversigt.php?varenummer=10338&type=hardware
Det forvirrer mig bare, at der i overskriften står '133MHz',
men hvis man klikker på 'Udvidede Specifikationer', står
der '100 MHz FSB'.

--
Hilsen
Madsen

Flemming Joensson (27-07-2004)
Kommentar
Fra : Flemming Joensson


Dato : 27-07-04 19:03

"Thomas G. Madsen" <nospam@madsen.tdcadsl.dk> wrote in
news:ce62rb.2n0.1@tgm.dyndns.dk:

>
> Ok. Jeg overvejede blot at opgradere i stedet for at investere
> i helt ny computer, som jeg vist ikke får råd til alligevel i
> denne omgang. En ny P3 på 1000 Mhz koster kun 749 kr.(*) så det
> kunne man vel nok få råd til, men hvis man ikke kan mærke nogen
> forskel, er det jo penge ud af vinduet.

Hvis du alligevel beslutter dig for at opgradere så er jeg interesseret i
dine gamle CPU'er :)

Mvh.
Flemming

--
For at skrive til mig skal 'invalid' i min adresse udskiftes med 'org'

Thomas G. Madsen (27-07-2004)
Kommentar
Fra : Thomas G. Madsen


Dato : 27-07-04 19:18

Flemming Joensson skrev:

> Hvis du alligevel beslutter dig for at opgradere så er jeg
> interesseret i dine gamle CPU'er :)

Ok. :)
Jeg overvejer pt. situationen. Måske skulle man prøve at skifte
dem og så samtidig købe nogle nye CPU-kølere, som ikke støjer så
meget som de standard-kølere, jeg kører med nu.

Er blot i tvivl, om bundkortet i det hele taget kan køre med 1 Ghz
CPU'er. Pt. kan jeg ikke gå højere end 866 Mhz i BIOS, men er nu
ret sikker på, at en af de ældre BIOS-versioner netop åbnede op
for 1 Ghz.

--
Hilsen
Madsen

Leony (28-07-2004)
Kommentar
Fra : Leony


Dato : 28-07-04 15:33

"Thomas G. Madsen" <nospam@madsen.tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse
news:ce6da3.2f4.1@tgm.dyndns.dk

> Jeg overvejer pt. situationen. Måske skulle man prøve at skifte
> dem og så samtidig købe nogle nye CPU-kølere, som ikke støjer så
> meget som de standard-kølere, jeg kører med nu.

Spire Whisperrock IV.
God ydelse til små penge.

> Er blot i tvivl, om bundkortet i det hele taget kan køre med 1 Ghz
> CPU'er. Pt. kan jeg ikke gå højere end 866 Mhz i BIOS, men er nu
> ret sikker på, at en af de ældre BIOS-versioner netop åbnede op
> for 1 Ghz.

Kan du ikke sætte den til manual og så ændre din FSB?
Sådan kørte den på mit CUV4X.

http://www.asus.com.tw/support/cpusupport/cpusupport.aspx
Dit bundkort understøtter P3 fra BIOS 1016. Det er sikkert den du
allerede har.

Personligt tror jeg ikke du vil få andet end lommesmerter ud af
opgraderingen.
Jeg clockede mit CUV4X fra 1000 til 1150 MHz og det kunne ikke mærkes
ved andet end videokonvertering.

Brug i stedet for pengene på et dual AMD board og nogle tilhørende MP
XP'ere.
Du kunne evt lave modtricket på et par alm. XP'ere, så de kan køre dual.
En Athlon MP 2200+ (1800 MHz - så kan det mærkes) koster hos Midtdata
831 kr.
Så er der selvfølgelig en hurdle der hedder motherboard (edbpriser siger
1500 for det billigste).
Det betyder vist også et RAM skift. Budgettet er vist overskredet

Dit nuværende system har selvfølgelig en rimelig værdi på brugtmarkedet.

--
mvh Leony.....Se mit Playboycasemod:
http://home.tiscali.dk/~vinci/
Mit Chieftec røntgen mod + "The MetallicAse".


Thomas G. Madsen (28-07-2004)
Kommentar
Fra : Thomas G. Madsen


Dato : 28-07-04 15:56

Leony skrev:

> Spire Whisperrock IV.
> God ydelse til små penge.

Det er lige præcis dem jeg har tænkt på jf. dit råd i:
http://www.google.com/groups?&as_umsgid=Khn0c.101301$jf4.6098916@news000.worldonline.dk
(Jeg fik ikke skiftet dengang).

> Kan du ikke sætte den til manual og så ændre din FSB?

Jo, det kan jeg vist.

> Sådan kørte den på mit CUV4X.

Så er det nok sådan man skal gøre.

> http://www.asus.com.tw/support/cpusupport/cpusupport.aspx
> Dit bundkort understøtter P3 fra BIOS 1016. Det er sikkert den
> du allerede har.

P3 har det altid understøttet, men du mener sikket 1000 Mhz og
ja; det er BIOS 1016 jeg kører med. :)

> Personligt tror jeg ikke du vil få andet end lommesmerter ud
> af opgraderingen.

Du har nu nok ret.

> Jeg clockede mit CUV4X fra 1000 til 1150 MHz og det kunne ikke
> mærkes ved andet end videokonvertering.

Mit håb var, at jeg ville kunne mærke forskel i et program som
f.eks. Photoshop CS, men så skal der nu nok mere til. Øv.

> Brug i stedet for pengene på et dual AMD board og nogle
> tilhørende MP XP'ere.

Min oprindelige plan var at købe et dual-Xeon-system, men det
bliver der vist ikke råd til alligevel i denne omgang.

> Du kunne evt lave modtricket på et par alm. XP'ere, så de kan
> køre dual. En Athlon MP 2200+ (1800 MHz - så kan det mærkes)
> koster hos Midtdata 831 kr.

Jeg troede ikke, at man kunne modde dem til at køre dual.

> Så er der selvfølgelig en hurdle der hedder motherboard
> (edbpriser siger 1500 for det billigste).
> Det betyder vist også et RAM skift. Budgettet er vist
> overskredet

Det er jeg også bange for.

> Dit nuværende system har selvfølgelig en rimelig værdi på
> brugtmarkedet.

Måske. Det ville være en knaldhamrende god hjemme-server at
have stående, tror jeg. Til nymodens spil og tunge grafik-
programmer, er den ved at være for langsom.

--
Hilsen
Madsen

Leony (30-07-2004)
Kommentar
Fra : Leony


Dato : 30-07-04 09:21

"Thomas G. Madsen" <nospam@madsen.tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse
news:ce8lrm.388.1@tgm.dyndns.dk

> P3 har det altid understøttet, men du mener sikket 1000 Mhz og
> ja; det er BIOS 1016 jeg kører med. :)

Det er helt klart det jeg ville have skrevet.
De "1000 MHz" lavede bare en undvigemanøvre.

>> Jeg clockede mit CUV4X fra 1000 til 1150 MHz og det kunne ikke
>> mærkes ved andet end videokonvertering.
>
> Mit håb var, at jeg ville kunne mærke forskel i et program som
> f.eks. Photoshop CS, men så skal der nu nok mere til. Øv.

Du vil sikkert kunne mærke det i Photoshop også (du vil kunne mærke det
i alle processorkrævende opgaver), men spørgsmålet er om ydelsen står
mål med prisen - jeg tror det ikke.

> Min oprindelige plan var at købe et dual-Xeon-system, men det
> bliver der vist ikke råd til alligevel i denne omgang.

Husk at undersøge ydelsen (hvis du ikke har gjort det).
Synes jeg har hørt/læst noget med at dual Xeon er ret sløvt.

>> Du kunne evt lave modtricket på et par alm. XP'ere, så de kan
>> køre dual. En Athlon MP 2200+ (1800 MHz - så kan det mærkes)
>> koster hos Midtdata 831 kr.

> Jeg troede ikke, at man kunne modde dem til at køre dual.

Det er vist også rimeligt let:
http://www.livepublishing.co.uk/pcextreme/page_316.shtml

Har selv overvejet et dual AMD system i stedet for mit P4.
Det bliver dog mest ved overvejelserne.

Svjh så har Frodo Nifinger lavet ovenstående modtricket.

--
mvh Leony.....Se mit Playboycasemod:
http://home.tiscali.dk/~vinci/
Mit Chieftec røntgen mod + "The MetallicAse".


Thomas G. Madsen (29-07-2004)
Kommentar
Fra : Thomas G. Madsen


Dato : 29-07-04 22:13

Leony skrev:

> Spire Whisperrock IV.

Jeg tror desværre bare ikke der er plads til dem.
Kølerprofilen på en Whisperrock IV er 80 x 80 og dem der sidder der
nu, er kun 60 x 50 (ca.). Den ene CPU er ret tæt på RAM-soklerne og
der er derfor ikke plads til en kølerprofil på 80 mm. ovenpå den.

Har så i stedet kigget på:
http://www.studiedata.dk/productitem.asp?id=ACNC004&Fane=SILENT,SICP,SICP370
- men den er gudhjælpemig også 80 i bredden, så den kan heller ikke
være der.

--
Hilsen
Madsen

Jesper G. Poulsen (30-07-2004)
Kommentar
Fra : Jesper G. Poulsen


Dato : 30-07-04 06:41

Thomas G. Madsen wrote:

> nu, er kun 60 x 50 (ca.). Den ene CPU er ret tæt på RAM-soklerne og
> der er derfor ikke plads til en kølerprofil på 80 mm. ovenpå den.

Køleprofilet er kun 80mm lige under blæseren. I bunden er det ikke
bredere en CPU-soklen.


--
Med venlig hilsen
Jesper G. Poulsen

Leony (30-07-2004)
Kommentar
Fra : Leony


Dato : 30-07-04 09:30

"Jesper G. Poulsen" <ms2mogens@ingensteder.dk.invalid> skrev i en
meddelelse news:xn0dldmos1pdouo005@dtext.news.tele.dk

>> nu, er kun 60 x 50 (ca.). Den ene CPU er ret tæt på RAM-soklerne og
>> der er derfor ikke plads til en kølerprofil på 80 mm. ovenpå den.

> Køleprofilet er kun 80mm lige under blæseren. I bunden er det ikke
> bredere en CPU-soklen.

Tog lige et billede som illustrerer ovenstående:
http://hjem.get2net.dk/legeplads/IMG_2258.jpg

Jeg fik nemlig lidt sved på panden, da jeg havde indkøbt en Spire til
kæresten bundkort.
RAMslots var klods op og ned af soklen, men det passede uden problemer.
Det er selvfølgelig ikke ensbetydende med at det passer hos dig.

Bundkortet på billedet er et gammelt Socket 7 og Spiren er ny, så der er
stadig det plastic på som beskytter bunden/thermalpad'en. Taget da et
billede siger mere end 1000 ord.

--
mvh Leony.....Se mit Playboycasemod:
http://home.tiscali.dk/~vinci/
Mit Chieftec røntgen mod + "The MetallicAse".


Thomas G. Madsen (30-07-2004)
Kommentar
Fra : Thomas G. Madsen


Dato : 30-07-04 15:01

Leony skrev:

> Tog lige et billede som illustrerer ovenstående:
> http://hjem.get2net.dk/legeplads/IMG_2258.jpg

Hmm, det kan godt være, at det lige kan lade sig gøre, men det
bliver så snævert, at det er svært at måle sig nøjagtigt frem til.

Det er ikke noget problem ved den ene CPU, men den anden er kun
1,5 cm. fra den første RAM-klods, men da RAM-klodsen er 2,5 cm høj
(målt fra bundkortet og op til toppen af klodsen), er det muligt
at Whisperrock IV lige nøjagtig kan snige sig forbi klodsen, fordi
køleprofilen skråner.

Se evt.: <http://home18.inet.tele.dk/madsen/cuv4xd/01.jpg> og:
<http://home18.inet.tele.dk/madsen/cuv4xd/02.jpg>.

--
Hilsen
Madsen

Jesper G. Poulsen (30-07-2004)
Kommentar
Fra : Jesper G. Poulsen


Dato : 30-07-04 15:47

Thomas G. Madsen wrote:

> Se evt.: <http://home18.inet.tele.dk/madsen/cuv4xd/01.jpg> og:

Det største problem bliver nok om de kan være der for hinanden.


--
Med venlig hilsen
Jesper G. Poulsen

Leony (31-07-2004)
Kommentar
Fra : Leony


Dato : 31-07-04 07:50

"Jesper G. Poulsen" <ms2mogens@ingensteder.dk.invalid> skrev i en
meddelelse news:xn0dle11stshd004@dtext.news.tele.dk

> Det største problem bliver nok om de kan være der for hinanden.

Umiddelbart er det også min tanke efter at have set billederne.
Jeg tror ikke de kan være der.

--
mvh Leony.....Se mit Playboycasemod:
http://home.tiscali.dk/~vinci/
Mit Chieftec røntgen mod + "The MetallicAse".


Leony (31-07-2004)
Kommentar
Fra : Leony


Dato : 31-07-04 07:55

"Thomas G. Madsen" <nospam@madsen.tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse
news:cedrbe.3n4.1@tgm.dyndns.dk

> Det er ikke noget problem ved den ene CPU, men den anden er kun
> 1,5 cm. fra den første RAM-klods, men da RAM-klodsen er 2,5 cm høj
> (målt fra bundkortet og op til toppen af klodsen), er det muligt
> at Whisperrock IV lige nøjagtig kan snige sig forbi klodsen, fordi
> køleprofilen skråner.

Det tror jeg ikke er et problem.
Hvis det bliver aktuelt med Whisperrock, så skal jeg gerne hive hatten
af kærestens computer og måle afstanden. Jeg tror det var noget lignende
1,5 cm.

En anden mulighed kunne være at besøge webconsult, de har nogle som
profiler med meget lydløse blæsere, men de koster også mere end 200 kr.

> <http://home18.inet.tele.dk/madsen/cuv4xd/02.jpg>.

Hvad kaldes det stik som sidder under ATX strømstikket?
Hvis du ved det. Det er vel et som giver ekstra strøm.

--
mvh Leony.....Se mit Playboycasemod:
http://home.tiscali.dk/~vinci/
Mit Chieftec røntgen mod + "The MetallicAse".


Thomas G. Madsen (30-07-2004)
Kommentar
Fra : Thomas G. Madsen


Dato : 30-07-04 16:43

Jesper G. Poulsen skrev:

> Det største problem bliver nok om de kan være der for hinanden.

Ja, det har du da egentlig ret i. Når man tænker på, at de er en
hel del bredere i toppen end de nuværende, så kan det måske godt
komme til at knibe.

--
Hilsen
Madsen

Thomas G. Madsen (31-07-2004)
Kommentar
Fra : Thomas G. Madsen


Dato : 31-07-04 12:55

Leony skrev:

> Hvis det bliver aktuelt med Whisperrock, så skal jeg gerne
> hive hatten af kærestens computer og måle afstanden. Jeg tror
> det var noget lignende 1,5 cm.

Tak for tilbuddet, men du har nu nok ret i, at den sagtens kan
gå fri af RAM'en. Et større problem er nok det med at få to
Whisperrock's klemt derned.

> En anden mulighed kunne være at besøge webconsult, de har
> nogle som profiler med meget lydløse blæsere, men de koster
> også mere end 200 kr.

Dem Studiedata har til socket 370, koster også over 200 kr.,
kan jeg se, men hvis det kan bringe støjniveauet mærbart, eller
vel rettere hørbart ned, er jeg også villig til at betale det
(jeg har droppet at købe nye 1000 Mhz CPU'er).

> Hvad kaldes det stik som sidder under ATX strømstikket?

Vist bare '6-pin AUX power connector'.

> Det er vel et som giver ekstra strøm.

Ja til CPU'erne.

--
Hilsen
Madsen

Leony (02-08-2004)
Kommentar
Fra : Leony


Dato : 02-08-04 12:27

"Thomas G. Madsen" <nospam@madsen.tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse
news:ceg8as.2dg.1@tgm.dyndns.dk

> Dem Studiedata har til socket 370, koster også over 200 kr.,
> kan jeg se, men hvis det kan bringe støjniveauet mærbart, eller
> vel rettere hørbart ned, er jeg også villig til at betale det
> (jeg har droppet at købe nye 1000 Mhz CPU'er).

Har du prøvet at give dine nuværende blæsere 7 volt?
Virker selvfølgelg kun hvis du ikke bruger rpm-målerne.

Et eventuelt alternativt kunne være et par almindelige 80mm blæsere og
nogle fanducts.
80mm blæsere monteret på profilen kunne også være en hjemmegjort
mulighed (1 stk 120mm kunne måske også gøre det).

Ved ikke om det er en ide der er til at gennemføre, men det ville i
hvert fald være billigere end nye profiler med lydsvage blæsere.

Bare lige et par billigere ideer jeg kom til at tænke på.

--
mvh Leony.....Se mit Playboycasemod:
http://home.tiscali.dk/~vinci/
Mit Chieftec røntgen mod + "The MetallicAse".


Jesper G. Poulsen (02-08-2004)
Kommentar
Fra : Jesper G. Poulsen


Dato : 02-08-04 14:09

Leony wrote:

> Et eventuelt alternativt kunne være et par almindelige 80mm blæsere og
> nogle fanducts.

Det vil give samme pladsproblemer som 2 WhisperRocks.


--
Med venlig hilsen
Jesper G. Poulsen

Leony (03-08-2004)
Kommentar
Fra : Leony


Dato : 03-08-04 12:17

"Jesper G. Poulsen" <ms2mogens@ingensteder.dk.invalid> skrev i en
meddelelse news:xn0dljktj2h8mv3000@dtext.news.tele.dk

>> Et eventuelt alternativt kunne være et par almindelige 80mm blæsere
>> og nogle fanducts.

> Det vil give samme pladsproblemer som 2 WhisperRocks.

Nej, ikke helt.

Profilerne er fra "In-A-Box".
Dvs blæserne passer ikke på profilerne alligevel. Dette giver friheden
til at placere dem, så pladsproblemer ikke er et problem.

--
mvh Leony.....Se mit Playboycasemod:
http://home.tiscali.dk/~vinci/
Mit Chieftec røntgen mod + "The MetallicAse".


Jesper G. Poulsen (03-08-2004)
Kommentar
Fra : Jesper G. Poulsen


Dato : 03-08-04 14:03

Leony wrote:

> Dvs blæserne passer ikke på profilerne alligevel. Dette giver friheden
> til at placere dem, så pladsproblemer ikke er et problem.

Ikke forstået.


--
Med venlig hilsen
Jesper G. Poulsen

Leony (05-08-2004)
Kommentar
Fra : Leony


Dato : 05-08-04 12:55

"Jesper G. Poulsen" <ms2mogens@ingensteder.dk.invalid> skrev i en
meddelelse news:xn0dlkz7z1ecqft001@dtext.news.tele.dk

>> Dvs blæserne passer ikke på profilerne alligevel. Dette giver
>> friheden til at placere dem, så pladsproblemer ikke er et problem.

> Ikke forstået.

Ved ikke rigtigt om jeg kan forklare det bedre på en anden måde.

Thomas skal have noget luft på sine profiler. Da det er box-profiler, er
de mindre end 80x80mm (dvs han er ikke bundet af placeringen på
profilet).
Han har dermed friheden til at "tweake" dem, så der ikke bliver
pladsproblemer. Kølebehovet burde ikke være så stort, derfor kunne man
forestille sig en alternativ placering, da de ikke kan monteres direkte
på profilet - i hvert fald ikke uden en kreativ løsning.

Sig til hvis jeg skal fyre op under Paint (et billede siger jo mere end
1000 ord).

--
mvh Leony.....Se mit Playboycasemod:
http://home.tiscali.dk/~vinci/
Mit Chieftec røntgen mod + "The MetallicAse".


Thomas G. Madsen (02-08-2004)
Kommentar
Fra : Thomas G. Madsen


Dato : 02-08-04 13:35

Leony skrev:

> Bare lige et par billigere ideer jeg kom til at tænke på.

Tak for ideerne. :)

--
Hilsen
Madsen

Jesper G. Poulsen (27-07-2004)
Kommentar
Fra : Jesper G. Poulsen


Dato : 27-07-04 18:21

Thomas G. Madsen wrote:

> Tror I der vil være nogen mærkbar forskel rent ydelsesmæssigt på
> et bundkort (Asus CUV4X-D) med 2 x 866 Mhz P3 sammenlignet med
> det samme bundkort med 2 x 1000 Mhz P3?

Kan du mærke 15%


--
Med venlig hilsen
Jesper G. Poulsen

Leony (26-08-2004)
Kommentar
Fra : Leony


Dato : 26-08-04 20:21

"Thomas G. Madsen" <nospam@madsen.tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse
news:ce5rfd.3io.1@tgm.dyndns.dk

> Tror I der vil være nogen mærkbar forskel rent ydelsesmæssigt på
> et bundkort (Asus CUV4X-D) med 2 x 866 Mhz P3 sammenlignet med
> det samme bundkort med 2 x 1000 Mhz P3?

Selvom du nok har droppet opgraderingen, så kan du tage en SiSoft test.
Du kan sikkert vælge at sammenligne dit system med et P3 1 GHz.
http://www.sisoftware.net/index.html?dir=dload&location=sware_dl_x86&langx=en&a

Jeg har lige købt A7M266-D med 2xMP1700+ og faldt derfor over
testprogrammet (kendte godt SiSoft, men vidste ikke det kunne teste
SMP).

Nu vil jeg læne mig tilbage i stolen og vente på at MP2800+ falder i
pris

--
mvh Leony.....Se mit Playboycasemod:
http://home.tiscali.dk/~vinci/
Mit Chieftec røntgen mod + "The MetallicAse".


Thomas G. Madsen (27-08-2004)
Kommentar
Fra : Thomas G. Madsen


Dato : 27-08-04 15:18

Leony skrev:

> Selvom du nok har droppet opgraderingen, så kan du tage en
> SiSoft test.

Tak for tippet.

> Jeg har lige købt A7M266-D med 2xMP1700+ og faldt derfor over
> testprogrammet (kendte godt SiSoft, men vidste ikke det kunne
> teste SMP).

Den må da også kunne arbejde sådan en 2 x MP1700+.

> Nu vil jeg læne mig tilbage i stolen og vente på at MP2800+
> falder i pris

Fornuftigt. :)

--
Hilsen
Madsen

Leony (27-08-2004)
Kommentar
Fra : Leony


Dato : 27-08-04 17:04

"Thomas G. Madsen" <nospam@madsen.tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse
news:cgnmqr.3rg.1@tgm.dyndns.dk

>> Jeg har lige købt A7M266-D med 2xMP1700+ og faldt derfor over
>> testprogrammet (kendte godt SiSoft, men vidste ikke det kunne
>> teste SMP).

> Den må da også kunne arbejde sådan en 2 x MP1700+.

Det går rimeligt.
Jeg er spændt på at få sammenlignet den med min P4 2,2 GHz.

--
mvh Leony.....Se mit Playboycasemod:
http://home.tiscali.dk/~vinci/
Mit Chieftec røntgen mod + "The MetallicAse".


Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177552
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408847
Brugere : 218887

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste