Virkelighed ctr. fetichisme
Fra : Bo Warming

Dato : 26-07-04 23:42

Mine forslag om frivillige, enkle, billige tiltag bliver rutinemæssigt
fordrejet til at jeg vil tvinge ældre til at smøre sig ind i lort, eller jeg
er psykotisk fetichist og får orgasme af at lege med krops-output osv osv.

Giv virkeligheden en chance, og læs ordret hvad jeg har foreslået, og som
Ugeskrift for Læger har besluttet at trykke i august 2004

Har jeg "for god tid". og bør mødes med irettesættelsen "skomager bliv ved
din læst"?
Gid læger ville tage sig tid til at tænke enkelt og uakademisk på folks
jordnære behov og tidssvarende intermediate tecknology, i stedet for kun at
forske i bevirkningsbefængt kirurgi og medicin imod urininkontinens.
----------------------
_Selvhjælp vedrørende natlig vandladning_

Det sker, at ældre mennesker, der ofte skal på toilettet om natten, falder
undervejs til eller fra deres seng. Blandt de mange gode tiltag imod
inkontinens, mener jeg følgende enkle tiltag fortjener mere åbenhed og
omtale overfor motiverede, ikke-rigidt-tænkende plejehjems- og andre
patienter, og at det kan lette livet og øge sikkerheden for virkelig mange
danskere i forskellige aldersgrupper.

Man bør indenfor rækkevidde fra sin seng have et eller flere redskaber til
urinopsamling parat. Et marmeladeglas med skruelåg kan være velegnet. En
(evt. skålformet-sammenfoldet) moderne papir-plastik-ble med stor sugeevne
er velegnet for nogle. Nogle vil indvende, at der er fortrinlige bækkener og
kolber i brug på de institutioner, der behøver sådant. Jeg mener, at disse
er ofte for store og klodsede, og i mobiltelefonens og engangs-emballagernes
tidsalder er små, lette, bløde-men-tilpas-stive plastbægre den rette
løsning. Tilpasset det enkelte individ. Tilbudt ligesom kommunernes
socialcentrer tilbyder ble-underlag, uridomer og andre hjælpemidler.

Begge mine forældre fik deres død fremskyndet af ubehagelige fald på hårdt
toiletgulv, og kunne have haft gavn af løsninger som her foreslået -
ligesom afbrydelse af søvnen bliver minimal, når man slumrende rækker ud,
presser, sætter fra sig, og glider tilbage til drømmeland uden at have
skiftet stilling på det trygge, bløde leje.

Cand.scient. Bo Warming, København
E-mail: Bo.Warming@spamfilter.dk

-- ----------------------------
Bo Warming
Bjelkes Alle 46, 2200 København N
Tel: 3586 1000, fax: 3586 1001
http://www.glistrup.com

Fra : Claus Sørensen

Dato : 27-07-04 19:03

Du er en klovn Bo

Fra : David A. D. Konrad

Dato : 27-07-04 19:11

"Claus Sørensen" <bananclaus@get2net.dk> wrote in message
> Du er en klovn Bo

Det ved nu ikke. Det er helt igennem rigtigt, at mange ældre falder på deres
badeværelsesgulv om natten - og ældre skal jo mere på toilettet om natten,
og har samtidig skørere knogler, mindre muskelmasse og større hang til
ildebefindener - og badeværelser er altså ikke designet til at ældre skal
kunne komme galt afsted - så det er da fornuftigt nok at opfordre til en
anden samfundsmæssig adfærd eller holdning på det her område, hvis det kan
afhjælpe en masse skader og sågar dødsfald (og det tror jeg det kan).

Fra : G.B.

Dato : 27-07-04 19:45

"Claus Sørensen" <bananclaus@get2net.dk> skrev i meddelelsen

> Du er en klovn Bo

....(snip 50 linjer Bo Warming-gylle)...

Det er du også, Claus.

FUT dk.familie.børn

--
The individual is the smallest minority.
Med venlig hilsen

Fra : Martin Jørgensen

Dato : 28-07-04 20:21

Claus Sørensen wrote:

> Du er en klovn Bo

Det er jeg egentligt enig i, for Bo´s lorte-indlæg (i bogstaveligste
forstand) har ikke noget med videnskab at gøre og de af os som læser
indlæggene i videnskabsgruppen, irriteres *uendeligt* meget mere end dem
som f.eks. læser lorte-indlæggene i dk.familie.barn eller politik (kan
jeg se og gætte mig til)... Og Bo krydsposter, som en lort og det vil
han ikke ændre på...

Men til Claus, og andre vil jeg da gerne opfordre jer til at få jer en
newsreader der kan putte ham i killfilteret og gerne én som kan ignorere
hele trådene som Bo starter... Var det ikke fordi jeg lige har
opgraderet min newsreader, ville jeg slet ikke have blandet mig (og fået
mig et billigt grin af Bo´s lorteindlæg), men jeg ved med mig selv at
jeg i længden går ud af mit gode skind, hvis jeg skal blive ved med at
læse den slags lort fra Bo, i dk.videnskab...

Så jeg kan fanges på privat mail, hvis nogen har kommentarer. Jeg gider
ikke læse Bo Warming´s lort mere (ihvertfald indtil næste opdatering)...

mvh.
Martin Jørgensen