Sikring af låger
Fra : Bo Kamp Dudek

Dato : 26-07-04 21:08

Hejsa

Min brors datter på knap 11 måneder kravler lystigt afsted i hjemmet.
Hun er utroligt glad for at åbne skuffer og låger, men glemmer
desværre tit, at hun får fingrene i klemme.

Hvad findes der af gejl til at sikre (læs: låse) låger og skuffer med
og hvor køber man det?

Mvh
Bo Kamp Dudek
www.bodudek.dk

Fra : SE

Dato : 27-07-04 07:44

"Bo Kamp Dudek" <bo@bodudek.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> desværre tit, at hun får fingrene i klemme.
>
> Hvad findes der af gejl til at sikre (læs: låse) låger og skuffer med

Hvis man (din bror) melder sig ind i Baby-Falck, så får man en kasse med
alskens "gejl" til sikring af diverse. Ellers har Ikea stort set det hele.
Babysam og lign. har også, men det koster vel det dobbelte af Ikeas.

Mht. til låger, så er der et fif her.....
Hvis lågerne sidder 2 og 2 med håndtagene mod hinanden, så kan man sikre dem
med to af de store "hønseringe" som man bruger til at hænge legetøj op med
(ca. 30 kr for en kasse i BR)
En ring i hvert håndtag og SNUP - ringene hægtes sammen og lågerne kan ikke
åbnes af pilfingre.

/se

Fra : Benedikte Stein

Dato : 27-07-04 08:32

Hej,

Vi har netop købt små "plastickroge", som skal monteres indvendig i skabet.
De er temmelig billige 25 kr. for 6 stk. og kan fås hos Ikea. Du kan se dem
på denne side:
http://www.ikea.dk/webapp/wcs/stores/servlet/CategoryDisplay?catalogId=10101
&storeId=14&categoryId=10197&langId=-12&parentCats=10106*10197&cattype=sub

mvh.
Benedikte

Fra : Jacob

Dato : 27-07-04 18:47

Fjern i stedet det fra skabene, som børnene kan komme til skade med og lad
dem så bare åbne de låger. De gør det jo af nysgerrighed og det er en sund
ting. Vi har selv to tvillinger på 18 mdr. og vi har ikke låst noget som
helst, men derimod møbleret med omtanke.
Det mener jeg er den rigtige måde.

Hilsen Jacob

Far til 6!

Fra : Bo Dudek

Dato : 28-07-04 07:24

[...]

tak for besvarelserne, alle sammen..

Mvh
Bo Kamp Dudek
www.bodudek.dk

Fra : Søren Mors

Dato : 28-07-04 20:47

Jacob wrote:
> [...]
> ting. Vi har selv to tvillinger på 18 mdr. og vi har ikke låst noget som
> helst, men derimod møbleret med omtanke.

Det er det også et langt stykke af vejen. Det er bare ikke altid muligt,
vi har f.eks. haft et skab med vandmåler, som små pilfingre kunne komme
til. Det er ikke hensigtsmæssigt. Det kan også være et problem hvis de
små fingre komer for meget i klemme.

Søren Mors

Fra : Jacob

Dato : 28-07-04 22:47

"Søren Mors" <soerenmors@stofanet.dk> skrev i en meddelelse

> Det er det også et langt stykke af vejen. Det er bare ikke altid muligt,
> vi har f.eks. haft et skab med vandmåler, som små pilfingre kunne komme
> til. Det er ikke hensigtsmæssigt.

Det er vi enige i - det var også mest pricippet i ikke at pakke børnene ind
i vat.

Det kan også være et problem hvis de
> små fingre komer for meget i klemme.

Så kan de lære det

Jacob

Fra : Dorthe Eshington

Dato : 29-07-04 17:54

"Søren Mors" <soerenmors@stofanet.dk> skrev i en meddelelse
> Det kan også være et problem hvis de
> små fingre komer for meget i klemme.
>
> Søren Mors

Nu ved jeg ikke, hvordan I andres børnesikringer fungerer, men vores
børnesikringer sikrer selvfølgelig, at børnene ikke kan åbne skabene, men de
sikrer altså ikke klemte fingre.

For at vi voksne kan få fingrede ind og åbne børnesikringen, skal man jo
kunne åbne skabet en lille smule, og det kan barnet jo dermed også og dermed
også få fingrene i klemme.

Så hvis man ønsker børnesikringer mod klemte fingre, skal man nok være
opmærksom på, hvilke børnesikringer man køber.

Mange hilsner Dorthe

Fra : Daniela Althof

Dato : 29-07-04 19:08

Hej!

Her i USA kan man faktisk få en sikring til låger og skuffer hvor det er
umuligt at klemme fingrene.. Der bruges nemlig en form for
magnetsikring. Så for at kunne åbne lågerne skal man blot holde magneten
imod.. Så her skal man kun sørge for at man ikke gør magneten som man
åbner lågerne med væk, for selv voksne mennesker kan ikke komme til at
åbne skuffer og låger uden..

Hyggehilsner Daniela

Fra : Dorthe Eshington

Dato : 29-07-04 20:34

Hold da op hvor smart !!!

Mange hilsner Dorthe

Fra : SE

Dato : 29-07-04 22:43

"Dorthe Eshington" <dorthe"slet"@eshington.dk> skrev i en meddelelse
> Hold da op hvor smart !!!

Ja..... indtil man finder på at gemme magneten nede i skuffen *GGGGG*

/se

Fra : Dorthe Eshington

Dato : 30-07-04 07:23

Hø hø ....))))

Hilsen Dorthe

Fra : Daniela Althof

Dato : 30-07-04 19:30

He he.. Jaaa.. men her bliver den nu altid sat på køleskabet udenfor
børnerækkevide...

Daniela..

Fra : Jacob

Dato : 31-07-04 07:37

Jeg synes bare at det hører med til at have børn, at køkkenskabet bliver
tømt en gang imellem. Så kan man jo også se hvad der gemmer sig bagest i
skabet.
Eller skal alle "gener" ved at have børn bekæmpes, så vi forældre kan være i
fred?

Jacob

Fra : Dorthe Eshington

Dato : 31-07-04 09:14

"Jacob" <madFJERNsen.jacobFJERN@FJERNtiscali.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> skabet.
> Eller skal alle "gener" ved at have børn bekæmpes, så vi forældre kan være

Jeg syntes, at der skal være plads til begge dele.

Vi har flere køkkenskabe som børnene kan åbne og lege med, og de to store
demed også selv kan tage tallerkener fra, når de hjælper med at dække bord.
Men til gengæld er vores køkkenskab med alle rengøringsmidlerne låst af med
børnesikring.

Vi har et ikke særlig stort køkken, og dermed er det umuligt at flytte alle
de "farlige" ting op hvor børnene ikke kan nå. Så syntes jeg kun, at der er
den mulighed tilbage at børnesikre de skabe og skuffer med "farlige" ting.

Mange hilsner Dorthe