Javascript: IE siger syntaxfejl
Fra : S?ren Nielsen

Dato : 26-07-04 21:19

Hej...

Jeg er ved at skrive en dropdown-menu, med noget javascript og css.

For at lette tilføjelsen af nye menupunkter har jeg valgt at bruge
javascript til at "lave" menuerne. Det foregår ved at jeg kører en
for-løkke på et array der derefter sætter de rette værdier ind i de
rette <div>-tags.

Det er der tilsyneladende ingen problemer i, idet menuen virker som
den skal. Den folder ned på de rigtige tidspunkter og folder op på de
lige så rigtige tidspunkter.

Scriptet kan ses på http://www.oik.dk/v3/nymenu.htm

Selvom det hele virker og ser ud som det skal, så mener min Internet
Explorer at der er en syntax-fejl på linje 209 (en linje der er uden
for <scripts>-tagsne). Jeg har siddet og stirret mig blind, skrevet
kode forfra og revet mit pandehår af i irritation et par dage nu...

Kan I se hvad der er galt? Jeg kan ikke...

Fra : Ryan Kristensen

Dato : 26-07-04 21:42

On 26 Jul 2004 13:18:31 -0700, S?ren Nielsen <soren@oik.dk> wrote:

> [...]
> javascript til at "lave" menuerne. Det foregår ved at jeg kører en
> for-løkke på et array der derefter sætter de rette værdier ind i de

Jeg går ud fra, at du godt er klar over det uheldige i at bruge javascript
på en sådan måde.

> [...]
> for <scripts>-tagsne). Jeg har siddet og stirret mig blind, skrevet
> kode forfra og revet mit pandehår af i irritation et par dage nu...

I linie 190 skriver du:
document.write('<tr><td class="ddoff" onMouseOver="this.className =
\'ddon\';" onMouseOut="this.className = \'ddoff\';" onClick="location.href
= "' + mCSplit[2] + '";">

Oversat til html bliver det:
onMouseOut="this.className = 'ddoff';" onClick="location.href =
"forsiden";">

Hvis du kigger lidt nærmere på din onClick, så vil du nok bemærke, at der
er et problem med dine doublequotes.

Sådan her burde det virke:

--
Ryan Kristensen

Fra : S?ren Nielsen

Dato : 27-07-04 08:56

Ryan Kristensen <ryankristensen@hotmail.com> wrote in message news:<opsbrigssor6tdig@news.CIS.DFN.DE>...
> Jeg går ud fra, at du godt er klar over det uheldige i at bruge javascript
> på en sådan måde.

Ja, men har man ikke javascript kan man ikke komme til at se
menupunkterne alligevel... Dog laver jeg nok samtidig en måde at
navigere rundt på for dem der ikke har javascript...

> [...]
> document.write('<tr><td class="ddoff" onMouseOver="this.className =
> \'ddon\';" onMouseOut="this.className = \'ddoff\';" onClick="location.href

Hvor dum kan man være? Mange tak for hjælpen!!

Fra : Martin Hintzmann And~

Dato : 27-07-04 09:15

S?ren Nielsen wrote:

> Ja, men har man ikke javascript kan man ikke komme til at se
> menupunkterne alligevel... Dog laver jeg nok samtidig en måde at
> navigere rundt på for dem der ikke har javascript...

Du kan bruge (X)HTML-koden som datagrundlag for selve javascript-menuen,
istedet for at have det hele i javascript.
Du kan f.eks. bruge følgende menu som benytter en uordnet liste som data
for menuen.
http://www.hintzmann.dk/articles/mhalist/

--
Martin Hintzmann Andersen