Baby-bæ
Fra : Nielsen

Dato : 26-07-04 20:23

Hej med jer,

Er der ikke nogen der har et godt tip til hvordan man får baby-bæ af tøjet?

Det sker jo at det løber ud af bleen sådan noget, og så laver det jo nogle
dejlige lysebrune pletter på tøjet, som bare ikke lige er til at få af i
vask - i hvert fald ikke med det vaskemiddel jeg bruger (Neutral) og ved 40
grader.

Håber på nogle gode svar

mvh
Marianne Nielsen

Fra : Christina Puhakka Eg~

Dato : 26-07-04 22:28

"Nielsen" skrev...

> Er der ikke nogen der har et godt tip til hvordan man får baby-bæ af
tøjet?

Ja: sollys/dagslys! Efter du har vaske tøjet, hænger du det op eller
lægger det (inde eller ude) i sollys, hvis du er heldig at finde den
slags i vores danske sommer - og ellers bare i alm. dagslys. Det virker
rigtigt godt - vi oplevede vist kun to stykker tøj, der ikke fik fjernet
de gullige pletter på den vis.

Et andet råd, som jeg så ikke har haft brug for at prøve af, er at hælde
almindeligt opvaskemiddel på pletten og lade det sidde nogle
timer/natten over, inden det vaskes.

Christina

Fra : Dorthe

Dato : 27-07-04 20:49

"Christina Puhakka Egholm" <find.adressen@andetsteds.dk> skrev i en
meddelelse news:4105774e$0$14529$ba624c82@nntp02.dk.telia.net...
> [...]
> Et andet råd, som jeg så ikke har haft brug for at prøve af, er at hælde
> almindeligt opvaskemiddel på pletten og lade det sidde nogle

Det virker

/Dorthe