Findes der alternativer til frames
Fra : Martin

Dato : 26-07-04 11:38

Jeg er ved at opbygge en hjemmeside, som kommer til at bestå af
mindst 50 html dokumenter.

For hver side har jeg en hovedmenu, som der går igen.

Dette betyder, at hvis der kommer en ændring i hovedmenuen, så
skal jeg ind på samtlige sider og tilrette dette.

Så her vil det måske være oplagt at benytte frames.

Findes der nogle alternativer til at benytte frames, så man ikke
skal ind på samtlige sider og tilrette menuen.

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : Christian M. Nielsen

Dato : 26-07-04 12:03

"Martin" <martin@husgeraad.dk> wrote in message
> [...]
>
> Findes der nogle alternativer til at benytte frames, så man ikke
> skal ind på samtlige sider og tilrette menuen.

Ja, prøv at læse om CSS og brugen af bokse (boxes). Der er en ok tutorial på
http://www.html.dk/tutorials
--

Mvh / Regards
-=< Christian >=-

Fra : Christian M. Nielsen

Dato : 26-07-04 17:12

"Christian M. Nielsen" <look.for.it@my.webpage> wrote in message

> Ja, prøv at læse om CSS og brugen af bokse (boxes). Der er en ok tutorial

> http://www.html.dk/tutorials

mente nu SSI, ala det Martin foreslår

Fra : Martin Jensen

Dato : 26-07-04 13:26

"Martin" <martin@husgeraad.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Findes der nogle alternativer til at benytte frames, så man ikke
> skal ind på samtlige sider og tilrette menuen.

Hvis hovedmenuen f.eks. er i toppen af dokumentet er det en god ide med asp,
hvor du kan bruge
<!-- #include file = "menu.asp" -->

øverst i alle dine dokumenter...

Så kan du rette i menu.asp, og ændringerne vil træde i kraft på alle
siderne.

Fra : Martin

Dato : 26-07-04 19:18

Martin Jensen wrote in dk.edb.internet.webdesign.serverside.asp:
> [...]
> <!-- #include file = "menu.asp" -->
>
> øverst i alle dine dokumenter...
>
> Så kan du rette i menu.asp, og ændringerne vil træde i kraft på alle

Hej

Det er et meget kraftigt værktøj, som er nem at bruge, og som vil spare en del
tid i den daglige vedligehold af hjemmesiden.

Jeg siger mange tak for hjælpen

MVH

Martin