Kan ikke se hinaden
Fra : Ronnie Jensen

Dato : 06-05-01 16:30

Jeg har netop i mit hjem, installeret netværk i væggene, et stik i hvert
rum, samt en switch placeret et centralt sted. Alle tests indicerer at der
er "hul igennem", og switchen, samt begge netkort lyser som de skal. Mit
problem består imidlertid i at mine computere stadigvæk ikke kan se hinanden
selvom netbeui, tcp/ip er installeret på begge maskiner, og de får begge
timeout hvis jeg pinger andre end sig selv. Jeg har selvfølgelig sat IP til
192.l68.0.1 - 255.255.255.0 & 192.168.0.2 -255.255.255.0, og systemet på
begge maskiner er Win98-2.
Er der nogen der har en ide om hvad der kan være galt??

Mvh
Ronnie Jensen

Fra : Eivind Olsen

Dato : 06-05-01 19:00

"Ronnie Jensen" <rpj@pc.dk> wrote in message
> [...]
> begge maskiner er Win98-2.
> Er der nogen der har en ide om hvad der kan være galt??

hvilke netkort ?

mit gæt er forkert netværks driver

har du brugt den der kom med kortene eller hvordan installerede du kortene ?

Er der evt tale om kort med flere udgange ?

mvh

Eivind

Fra : Ronnie Jensen

Dato : 06-05-01 19:25

Nej. Det er de rigtige drivere, og der er kun een udgang på hvert kort...

Mvh
Ronnie Jensen

Fra : Ronnie Jensen

Dato : 06-05-01 19:27

PS. Det er standard Ethernet-netkort (10/100).

Ronnie

Fra : Bruun

Dato : 06-05-01 19:34

Hejsa,
> PS. Det er standard Ethernet-netkort (10/100).
>
> Ronnie

Det første jeg ville prøve er et crossed kabel. Så er du fuldstændig sikker
på at maskinerne kan snakke sammen. For du kan ellers stå med 2 problemer.
Software og / eller hardware.

Mvh Kim Bruun

Fra : Eivind Olsen

Dato : 06-05-01 21:27

"Ronnie Jensen" <rpj@pc.dk> wrote in message
> PS. Det er standard Ethernet-netkort (10/100).

det findes ikke - altså et standard kort

du må finde en rigtige driver - nu kan jeg ikke huske det helt
men jeg synes at have fået at vide engang at man på grundlag
af nummeret på den chip ens netkort har eller lign oplysninger
kan finde den rigtige driver på www.google.com

mvh

Eivind

Fra : Kristian Estrup

Dato : 11-05-01 22:53

Det undrede også mig i starten! men jeg erfarede at det problem findes mange
steder!!
Selvom jeg ikke kan "se" computeren inde i Andre Computere, kan de godt find
hinanden hvis man højreklikker på Andre Computere og går ind i søg efter
computere. Derfra kan man så lægge en genvej ind i mappen A.C.
Håber det lykkes...

MVH Kristian