K7S5A og RAM
Fra : malfoy_96

Dato : 25-07-04 17:04

Hej NG.

Kan det være rigtigt hvad jeg har hørt i min ørebollesnegl, at 2 RAM DDR
klodser kan lave ballade når de sidder i et K7S5A? Og ikke mindst hvorfor
når der nu er 2 RAM slots.

Mvh
Malfoy

Fra : JK

Dato : 25-07-04 21:34

On Sun, 25 Jul 2004 18:04:07 +0200, "malfoy_96"
<malfoy_96@hotmail.com> wrote:

> [...]
>klodser kan lave ballade når de sidder i et K7S5A? Og ikke mindst hvorfor

Jah

Der er da 4 ram slots, 2 til hver slags: sdram og ddr, hvor man kan
køre med det ene eller det andet.

Det er en konstruktionsfejl.

Nogle har kunnet leve med det med en kanon kraftig strømforsyning,
4-500 watt.

mvh

John

Fra : Nils Emil P. Larsen

Dato : 26-07-04 15:25

Hej

<malfoy_96@hotmail.com> wrote:

>Kan det være rigtigt hvad jeg har hørt i min ørebollesnegl, at 2 RAM DDR
>klodser kan lave ballade når de sidder i et K7S5A? Og ikke mindst hvorfor
>når der nu er 2 RAM slots.

Der findes flere revisioner at K7S5A og der findes både mange gode og
mange dårlige erfaringer med dette bundkort (hvilket er naturligt, da
det er utroligt udbredt).

Jeg har stort set kun gode erfaringer. Jeg kører dog kun med SDR
SD-RAM, da det er billigst/nemmest at få fat på og da DDR RAM ikke vil
give en hastighedsforbedring i dette bundkort.

De dårlige erfaringer:
Ofte er jeg stødt på et RAM-modul, der ikke "vil" sammen med K7S5A.
Jeg har ikke kunnet finde noget mønster, men jeg har altid kunne løse
problemet ved at bytte lidt rundt på RAM-modulerne i bundkortet eller
bytte RAM-moduler ud med et andet bundkort.

http://www.memtest86.com er forøvrigt et rigtig gidt værktøj til at
checke om RAM'en virker sammen med bundkortet.

Min mening er:
Tro ikke på alt hvad du hører (især ikke med K7S5A, hvor der findes en
hel kult, der rakker ned på bundkortet) og prøv dig i stedet frem.

mvh
Nils Emil P. Larsen
--
My reply-address is valid. www.bios-flash.dk
Min svar-adresse er gyldig. Redning af døde BIOS'er

Fra : malfoy_96

Dato : 26-07-04 16:41

Tak for svarerne JK og Nils. Så må jeg jo bare prøve at rode lidt med det og
se hvad der giver det bedste resultat.

Mvh
Malfoy

Fra : LNC