Modem-problemer
Fra : Jørgen

Dato : 25-07-04 16:24

Min udskiftede PC har kørt på bredbånd, og der er et netkort i den. Den er
nu forvist til kælderen, hvor den skal være reservemaskine, og jeg vil
tilslutte den til en eksisterende "Orange"forbindelse, der bare skal køre på
gammeldags modem, og det er den, der volder kvaler.

Jeg kørte en Belarc-udskrift på den, inden jeg formatterede den. Der ser
jeg, at den indeholdt en 10/100M PCI Fast Ethernet Adapter. Jeg antager, at
det er modemet. Jeg har fundet en driver til den, og den hedder NIC6000.zip.
Den er downloadet, udpakket og indlæst i maskinen. Jeg har indlæst alle data
til Orange, så jeg skulle kunne køre på Nettet, men den siger, at modemet
ikke er installeret.

Hvor gør jeg fejl? Har det mon noget med netkortet at gøre? Skal jeg fjerne
det igen? Hvad sad der mon, før netkortet i sin tid blev installeret?

Mvh Jørgen

Fra : Ivan V. Klattrup

Dato : 25-07-04 16:34

"Jørgen" <skjelm@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> den. Der ser
> jeg, at den indeholdt en 10/100M PCI Fast Ethernet Adapter. Jeg antager,
at
> det er modemet.

Det er det ikke, det er netkortet den har fundet.

--
Ivan V. Klattrup
www.klattrup.dk

Fra : Jørgen

Dato : 25-07-04 17:00

> Det er det ikke, det er netkortet den har fundet.
>
> --
> Ivan V. Klattrup
> www.klattrup.dk

Vil det så sige, at der slet ikke er et modem i maskinen? Det er måske
fjernet, da netkortet blev sat i?
Jørgen

Fra : Ivan V. Klattrup

Dato : 25-07-04 17:39

> Vil det så sige, at der slet ikke er et modem i maskinen?

Har du sat et kabel i fra PC'en til det almindelige telefon-stik ?
Hvis ja, så er der et modem
Hvis nej, undersøg om du kan, hvis det ikke er muligt, er der ikke noget
modem

>Det er måske fjernet, da netkortet blev sat i?

Det kunne da være tilfældet

--
Ivan V. Klattrup
www.klattrup.dk

Fra : Ivan V. Klattrup

Dato : 25-07-04 17:44

"Ivan V. Klattrup" <nyhedsgruppespam@webspeed.dk> skrev i en meddelelse
> Har du sat et kabel i fra PC'en til det almindelige telefon-stik ?

Lige lidt extra, på modemmet er der normalt to "stik" de hedder "Phone"
(eller noget lignende) og "Line"

--
Ivan V. Klattrup
www.klattrup.dk

Fra : John

Dato : 25-07-04 16:58

"Jørgen" skrev i en meddelelse

> Fast Ethernet Adapter. Jeg antager, at
> det er modemet.

Nej, det er det ikke, bruges til bl. a. ADSL

> Hvor gør jeg fejl?

Er der overhovedet et modem i maskinen? Prøv at gå til 'enhedshåndtering' i
'denne computer', og kig efter modem'et. (I min win98-2: Telefon-icon og
teksten 'modem'). Kontroller, at det er rigtigt installeret, ellers opdater
driver.

Fra min Belarc udskrift:
'AMR Voice Modem
Microsoft TV/Video Connection
Opkaldskort
SiS 900 PCI Fast Ethernet Adapter'

Så når din Belarc ikke viser et modem, tyder det jo på, der ikke er noget :)
Du kan i så fald sikkert erhverve et hos din udbyder, eller TDC, og det
koster næppe nogen bondegård.

Mvh John

Fra : Jørgen

Dato : 25-07-04 17:50

Jeg har en ældre maskine, der gerne må blive slagtet. Deri finder jeg et
modem på 56 k
Jeg tror også, jeg har fundet driveren, der hører til. Nu vil jeg prøve at
sætte kortet i.

Kan jeg mon have både modemkortet og netkortet i samtidig, eller skal
netkortet ud?

Jørgen

Fra : Ivan V. Klattrup

Dato : 25-07-04 18:00

"Jørgen" <skjelm@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> Kan jeg mon have både modemkortet og netkortet i samtidig, eller skal
>netkortet ud?

Du kan sagtens lade det blive siddende, det sker der intet ved.

--
Ivan V. Klattrup
www.klattrup.dk

Fra : Jørgen

Dato : 25-07-04 20:04

Det modem, jeg fandt, var åbenbart for gammelt.
Kort og stiksokkel passede ikke sammen.
I morgen må jeg på jagt efter et nyt til en billig pris.
Jørgen