insert into syntax problem...
Fra : Christian Epstein

Dato : 24-07-04 13:24

Kære NG

nogen der kan forklarer mig hvad der er galt med min syntax her... kan
simpelt hen ikke se det...

Insert into messages (Reciever, Sender, Date, Head, Message)
values('[test]test','test','24. juli 2004 14:20','test','test')

Microsoft OLE DB Provider for ODBC Drivers error '80040e14'

[Microsoft][ODBC Microsoft Access-driver] Der er en syntaksfejl i INSERT
INTO-sætningen.

/C

P.S. [ og ] er der med vilje, må man egentlig bruge dem...

Fra : *XxX*

Dato : 24-07-04 14:28

"Christian Epstein" <epstein_NOSPAM_@sol.dk> skrev i en meddelelse
> Kære NG
>
> nogen der kan forklarer mig hvad der er galt med min syntax her... kan
> simpelt hen ikke se det...
>

> Insert into messages (Reciever, Sender, Date, Head, Message)

Du mnå højst sandsynligt ikke bruge Date som felt navn.

Fra : Jens Gyldenkærne Cla~

Dato : 25-07-04 12:48

*XxX* skrev:

> Du mnå højst sandsynligt ikke bruge Date som felt navn.

Nemlig. Derudover vil værdien '24. juli 2004 14:20' også give en
fejl hvis Date er et datofelt.

Det er bedst at undgå at bruge reserverede ord (som fx Date) som
feltnavne, men hvis man gør det alligevel, skal man bare bruge
klammer omkring: INSERT INTO messages (Reciever, Sender, [Date],...
--
Jens Gyldenkærne Clausen