Hjælp til ældre Compaq
Fra : Albert Petersen

Dato : 23-07-04 22:05

Hej er der en der kan hjælpe? Sidder med en Compaq med et AM35 board. Kan
ikke få den til at instalere Xp. Hvis jeg starter med at inst Win ME og
derefter sletter den igen kan jeg instalere win 98se ?? men så har jeg igen
problemet med at den skal bruge drivere. Selvom jeg finder dem jeg mener
hører til det board vil den ikke acceptere dem.
Jeg har en formodning om at den er designet til kun at tage drivere fra
compag. Men hvordan finder jeg dem? de oplysninger jeg kan finde på kassen
hjælper ikke ret meget på Compaq hjemmesiden.
Det der står på den er:
Compaq Presario 6000 på fronten
På bagsiden står der
HW BOM: 0bM0411 SW BOM: DK11
System nr DD372A
Sn NL31621467

Er der overhovedet nogen mulighed for at få den op at køre, når den også er
opgraderet med Grafikkort, processsor og nye ram.
Hilsen Albert

Fra : Thomas Hansen

Dato : 24-07-04 08:51

-snip-
Moralen er, hold dig fra Compaq.

/Thomas
--
"jeg blev perfekt da jeg stoppede med at overdrive"

Fra : LNC

Dato : 24-07-04 11:20

"Albert Petersen" <kop_aop@post4.tele.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
er
> opgraderet med Grafikkort, processsor og nye ram.

Prøv at kigge her :
http://h10025.www1.hp.com/ewfrf/wc/product?product=346314&lc=en&cc=us&dlc=en&submit.y=6&submit.x=9&lang=en&cc=us&y=6&x=7

Mvh Lars

Fra : Leony

Dato : 24-07-04 13:59

> Sidder med en Compaq med et AM35 board.
> Kan ikke få den til at instalere Xp.

Hvordan installerer du?
Skrives der en fejlmeddelse på skærmen? Hvis ja, hvad står der - gengiv
det ordret.

> Jeg har en formodning om at den er designet til kun at tage drivere
> fra compag. Men hvordan finder jeg dem?

Compaq's hjemmeside - under "software & driver downloads" i højre side.

> Er der overhovedet nogen mulighed for at få den op at køre, når den
> også er opgraderet med Grafikkort, processsor og nye ram.

Har du gjort det eller er det noget du planlægger (tror det sidste)?

Selvfølgelig kan den komme op at køre.
Forhåbentlig også selvom du ikke opgraderer.

--
mvh Leony.....Se mit Playboycasemod:
http://home.tiscali.dk/~vinci/

Fra : Albert Petersen

Dato : 28-07-04 12:02

Hej Leony
Den er allerede opgraderet, med grafikkort ram og processor. Jeg kan få den
til at boote på xp og den starter fint med at overføre instalationsfilerne.
Men så får jeg sort skærm med en blinkende curser. Formodentlig lige før
eller mens den er ved at skifte til det skærmbillede hvor man vælger hvad
man vil. (instalere xp, bruge ntfs mv )
hilsen Albert

Fra : Leony

Dato : 28-07-04 15:18

> [...]
> curser. Formodentlig lige før eller mens den er ved at skifte til det
> skærmbillede hvor man vælger hvad man vil. (instalere xp, bruge ntfs

Det lyder mystisk.
Jeg går ud fra at du har ladet den stå ved det sorte skærmbillede i
længere end et minut.

Har du tjekket harddisken for fejl?
Du kan downloade et program til det på producenten's hjemmeside.

Fra : Kurt B. Andersen

Dato : 28-07-04 21:04

> Det lyder mystisk.
> Jeg går ud fra at du har ladet den stå ved det sorte skærmbillede i
> længere end et minut.

Enig. Jeg har set ældre pc.er stå i op til 5 min lige der, inden de kom
videre.

Kurt

Fra : Albert Petersen

Dato : 28-07-04 21:20

Ok ja det med at lade den stå i lang tid har jeg ikke prøvet.
Hilsen Albert