Sidst logget på
Fra : Gert Simonsen

Dato : 23-07-04 16:02

Hej

Jeg har en side hvor man kan logge sig på med brugernavn og kode....
Jeg vil gerne have lavet det sådan at man kan se hvornår man sidst var
logget på.
Jeg kan godt lave det sådan at dags dato bliver lagt ind i databasen, men
hvad med datoen man sidst loggede på..... hmmmm????? skal man så have 2
felter i sin database - eller...???

Det skal lige nævnes at jeg bruger Acces database

På forhånd tak
Gert Simonsen

Fra : Mikoangelo

Dato : 23-07-04 16:35

[On fr, 23 jul 2004 15:02:22 GMT, "Gert Simonsen" wrote (link:

> [...]
> hmmmm????? skal man så have 2 felter i sin database - eller...???
>
> Det skal lige nævnes at jeg bruger Acces database

Jeg tror bare du skal lave et felt til brugrnavn/-id, of et til dato,
og så bare skrive Now ind i den, hver gang en bruger logger ind.
Tadaaa

--
Mikoangelo - webmaster of
http://harrypotter.lk-data.net

Fra : Gert Simonsen

Dato : 23-07-04 16:45

> Jeg tror bare du skal lave et felt til brugrnavn/-id, of et til dato,
> og så bare skrive Now ind i den, hver gang en bruger logger ind.
> Tadaaa

Jamen - hvad så med datoen hvor man sidst var logget ind?
Hvis den hver gang bliver overskrevet med date(Now) så bliver det jo dags
dato....eller er det mig der ikke lige kan gennemskue det?

Hilsen Gert

Fra : Ukendt

Dato : 23-07-04 17:08

"Gert Simonsen" <gsimon@adoptioner.dk> skrev i en meddelelse

> Jamen - hvad så med datoen hvor man sidst var logget ind?
> Hvis den hver gang bliver overskrevet med date(Now) så bliver det jo dags
> dato....eller er det mig der ikke lige kan gennemskue det?

Hvad med at lave en tabel "ved siden af", som du kalder "log" eller
lignende, og skriver hvert login i den... så har du også en mulighed for
altid at følge hvornår folk har været logget på, og ikke kun hvornår de
sidst loggede på...

> Hilsen Gert

Lars B

Fra : bsn

Dato : 23-07-04 19:09

> [...]
> Jeg kan godt lave det sådan at dags dato bliver lagt ind i databasen, men
> hvad med datoen man sidst loggede på..... hmmmm????? skal man så have 2
Læs "SidstLoggetInd", før du opdaterer med Now().
Hilsen
Bjarne

Fra : SpookiePower

Dato : 24-07-04 14:12

Gør det når en bruger logger ind, så læser du datoen over i
en variable. Bagefter overskriver du databasen med dagsdato.
Nu har du sidstelogin i en variable som du kan vise på hjemmesiden,
mens dagsdato bliver vist næste gang du logger ind.

Mit fotoalbum -
www.activewebsite.dk/fotoalbum/index.php

Fra : Gert Simonsen

Dato : 26-07-04 13:57

> [...]
> Nu har du sidstelogin i en variable som du kan vise på hjemmesiden,
> mens dagsdato bliver vist næste gang du logger ind.

Hmmmm...det tror jeg egentligt godt jeg forstår - men så skrap er jeg
desværre ikke, at jeg selv kan lave koden.
Så hvis der lige var en der kunne sætte mig lidt igang, det ville bare være
dejligt!

Hilsen Gert

Fra : Martin Jensen

Dato : 26-07-04 15:23

Prøv http://www.html.dk/tutorials/asp/

Fra : Gert Simonsen

Dato : 27-07-04 14:37

> Prøv http://www.html.dk/tutorials/asp/

Er det den her du mener: http://www.html.dk/tutorials/asp/lektion10.asp
jeg syntes ikke rigtigt.........???

Hilsen
Gert Simonsen

Fra : Christian M. Nielsen

Dato : 27-07-04 15:00

tehDate skal du selv hente ud af databasen på vanlig vis.

Function DiffADate(theDate)
DiffADate = "Days from today: " & DateDiff("d", Now, theDate)
End Function

--

Mvh / Regards
-=< Christian >=-