Valg af router
Fra : Mathias

Dato : 22-07-04 12:48

Hey

Jeg skal bruge en router med en fornuftig firewall til at dele internet
mellem 1-3 pc'er. Hvad er vigtigt at se efter/bemærke til mit behov?

Har kigget på flg. 3:
http://www.shg.dk/link.asp?goto=infobox&varenr=240230
http://www.shg.dk/link.asp?goto=infobox&varenr=240155
http://www.shg.dk/link.asp?goto=infobox&varenr=240302

Jeg hælder nok selv mest til Netgear, men hvad er gruppens mening? Evt.
andre forslag i samme prisklasse er velkomne!

--
Mathias

Fra : Severino

Dato : 22-07-04 13:10

> Jeg skal bruge en router med en fornuftig firewall til at dele internet
> mellem 1-3 pc'er. Hvad er vigtigt at se efter/bemærke til mit behov?
> Mathias
Jeg har brugt en D-Link DI-804, som virkede upåklageligt, men måtte
pensioneres ude på hylden da jeg skulle have et trådløs koblet på.
Hertil har jeg valgt TopCom's Skyr@cer WBR654 Pro med et tilsvarende PCMCIA
netkort, som lokalt kan køre op til 108 mb og understøtter både 802.11B og
802.11G - Se
http://www.topcom.net/products/product.php?groep=2&cat=18&catsub=53
Den kan alt det du har brug for med hensyn til sikkerhed.

m.v.h.
Severino

Fra : Mathias

Dato : 22-07-04 13:19

Severino wrote:
> Hertil har jeg valgt TopCom's Skyr@cer WBR654 Pro med et tilsvarende
> PCMCIA netkort, som lokalt kan køre op til 108 mb og understøtter
> både 802.11B og 802.11G -

Ups, glemte vist at skrive at den ikke skal være trådløs. :)

-Mathias

Fra : Jan Vestergaard

Dato : 22-07-04 13:35

Mathias wrote:
> Jeg skal bruge en router med en fornuftig firewall til at dele
> internet mellem 1-3 pc'er. Hvad er vigtigt at se efter/bemærke til
> mit behov?

Så længe du kigger routere i den prisklasse, så er der ikke den store
forskel - de kan stort set det samme - så vælg den, der ser pænest ud

Jan (som har en Unex router, der fungerer helt problemfrit)

Email: jan@jve.invalid Web: www.jve.dk

Fra : Mathias

Dato : 22-07-04 13:48

Jan Vestergaard wrote:
> Så længe du kigger routere i den prisklasse, så er der ikke den store
> forskel - de kan stort set det samme - så vælg den, der ser pænest ud

Hehe... men vil du dermed sige at routere i den prisklasse er noget
skrammel - og at jeg får mere udaf at spendere fx. et par hundrede mere?

-Mathias

Fra : Jan Vestergaard

Dato : 22-07-04 14:05

Mathias skrev i et indlæg på usenet:
> [...]

Det er der nok ingen tvivl om - men min Unex router er i samme
prisklasse - og den kører problemfrit med internet, mail, FTP og 4
tilsluttede PC'er i lokalnet.

Men det råd med at købe den pæneste, var det råd, som jeg fik her i
gruppen - og egentlig tror jeg heller ikke at der er den store forskel
på kvaliteten, når man holder sig i samme prisklasse og holder sig til
de kendte mærker.

Jeg har hørt godt om 3com, NorthQ, Topcon - men kender også flere der er
tilfredse med deres Netgear, D-Link og flere andre, så da jeg skulle
købe en, så var det med at kigge efter den pæneste og dem der var de
bedste tilbud på - men det var et tilfælde, at det blev Unex.......

Jan

Email: jan@jve.invalid Web: www.jve.dk

Fra : Bent Nielsen

Dato : 22-07-04 14:48

Mathias wrote:
> [...]
>
> Jeg hælder nok selv mest til Netgear, men hvad er gruppens mening? Evt.
> andre forslag i samme prisklasse er velkomne!

Du kan vælge den du synes er bedst, men du skal værre opmærsom på at
Netgear ikke tillalder loopback paa 614, det er der hvis igen af
netgear router det gør, da jeg en gang spurgte support, men min er ok og
kan det den skal. Webserver mailserver ircserver ftpserver og en UT
gameserver og 10 PC paa en 512 512 forbindelse.

Men alt aftet hvad du vil, saa er der mange andre at vælge imellem, men
nogle er bedre en andre, og alt after hvad der skal køre bag dens nat.

Jeg selv bruger Pheenet Netgear Longshine Trendnet topcom men de har
alle forskellige mulighed, og forskellige realtime log. Så om det er
vigtigt at kunne se hvem der snakker med hvem o.s.v

http://www.trendnet.dk/home/specs.asp?86
Den er pris billig og så har den en realtime log på tcp og udp, og den
går ikke i knæ ved at en Spiller lige lave et opslag på UT marster
server saa det lige komme 2700 udp tråde i log.

Men andre har bedre muligheder i bruger adgang til porte og hvornår.

Men hvis du skulle bruge mere info saa kan du skrive til mig, men ikke
fra en hotmail da det er lukket fra på mailserveren.