Asrock Suspend - Internet
Fra : Jan Rasmussen

Dato : 21-07-04 23:48

Hej gruppe

Tja, om det er det rette forum ved jeg ikke...

Jeg har et Asrock P4S55FX Mainboard, GeForce5700LE 256MB (Daytona) Intel P4
2,8 Mhz (800FSB) 512MB Elexir 1 Part. Ram. Win XP SP1.
onboard Net kort 10/100

Ovenstående mainboard har den option at man kan sætte den i "suspend" mode,
enten via Bios (kræver man trykker på keyboardet) eller via strømstyring i
Win XP.

Problem:
Når jeg vågner min maskine fra suspend mode, har jeg svært ved at komme i
kontakt med internettet...

Så er muligheden enten at logge af og på igen, eller at genstarte... så er
der fuld kontakt til internettet igen... men så er idéen med suspend mode jo
også lidt væk...

Er der nogen der har erfaringer, eller forslag til hvad der sker på
mainboardet, eller det onboard netkort, og hvad man evt. kan gøre for at
løse dette problem... kan man "reset" hardwaren? eller ligger det et herlt
andetsted?

Hvis der er et bedre forum til løsning af dette problem hører jeg gerne om
det også...

Med venlig hilsen
JR

Fra : JK

Dato : 22-07-04 07:46

On Thu, 22 Jul 2004 00:48:13 +0200, "Jan Rasmussen"
<jr@XXYYXXvejen-net.dk> wrote:

> [...]
>
>Problem:
>Når jeg vågner min maskine fra suspend mode, har jeg svært ved at komme i

Jeg vil tro, at det er dit netkorts opsætning af power save. Gå ind i
kontrolpanel, system, enhedskontrol, netkort, egenskaber. Fjern det
flueben, der er ved at netkortet må sættes på standby.

Det burde hjælpe. Du skal naturligvis reboote een gang med den
ændring.

Noget andet du kan prøve:

Når det er, at internet ikke vil.

Åbn et dos vindue

Skriv: ipconfig /renew

se om internet så ikke brager på

mvh

John

Fra : J Pind

Dato : 22-07-04 11:09

"JK" <(please reply to group, email invalid) junk@mail.dk> skrev i en meddelelse newsouf052dsl11n731fo7cl8rdnvijfiqjf@4ax.com...
> On Thu, 22 Jul 2004 00:48:13 +0200, "Jan Rasmussen"
> <jr@XXYYXXvejen-net.dk> wrote:
> Noget andet du kan prøve:
>
> Når det er, at internet ikke vil.
>
> Åbn et dos vindue
>
> Skriv: ipconfig /renew

eller højreklikke på netværksikonet og vælg >reparer<

Fra : Jan Rasmussen

Dato : 22-07-04 23:02

Tak for svarene, jeg vil lige prøve jeres tip.

Jeg har dog fået en fornemmelse af at det er min firewall der er årsagen til
problemet.

Men jeg vil prøve jeres tips

Mvh.
JR