Hvorfor virker denne kode ikke...
Fra : DENNIS LARSEN

Dato : 08-01-01 10:31

Hvorfor for jeg en adresse fejl som hedder FFFFFF ( kan ikke huske om det 6
eller 8 F'er ).

Procedure MainForm.button1click(sender ...... );
Var
X: Integer;
BEGIN
FOR X := 0 TO ListView1.Items.Count DO
IF ListView1.Items.Item[X].Selected = True THEN
MainForm.ListView1.Items.Item[X].Delete;
END;

Og det gir den samme kode hvis der er denne kode:

Procedure MainForm.button1click(sender ...... );
Var
X: Integer;
BEGIN
FOR X := 0 TO ListView1.Items.Count - 0 DO
IF ListView1.Items.Item[X].Selected = True THEN
MainForm.ListView1.Items.Item[X].Delete;
END;

Hvad går der galt?

--

Hilsen
Dennis Larsen

ICQ: 65241472
Hjemmeside: http://hjem.get2net.dk/DennisLarsen
E-Mail: larsen.dennis@get2net.dk

Fra : Lars Bargmann

Dato : 08-01-01 11:17

Fordi du tæller 1 for langt...

Sådan :
For x := 0 to ListView1.Items.Count - 1 do

Fra : Hauge

Dato : 08-01-01 11:19

Hejsa

"Lars Bargmann" <lars.bargmann@mail.tele.dk> wrote in message
> Fordi du tæller 1 for langt...

Det er vel ikke nok, for i det samme han sletter en Item, er -1 jo ikke nok.

Mvh Hauge

Fra : Lars Bargmann

Dato : 08-01-01 11:47

Det havde jeg ikke lige skænket en tanke...
Der skal jo bare køres en while-løkke, der tjekker på om en index-variabel
er mindre en Count, og index'en skal jo så kun tælles op, hvis man IKKE
sletter....

Idx := 0;
While Idx < ListView.Items.Count do
Begin
If ListView.Items[Idx].Selected then
ListView.Items.Delete(Idx)
Else
Inc(Idx);
End;

Bare et gæt.....
Skrevet ud af den blå luft....

Fra : Hauge

Dato : 08-01-01 11:14

Hejsa

> [...]
> FOR X := 0 TO ListView1.Items.Count DO
> IF ListView1.Items.Item[X].Selected = True THEN
> MainForm.ListView1.Items.Item[X].Delete;

Umiddelbart er det fordi du bruger .Count som max antal i din tæller, men i
det øgeblik du har slettet en Item, så er der een mindre, og når din X når
til .Count og der er slettet en, er X jo en større end max Item.

Derfor. Håber du forstår.

Procedure MainForm.button1click(sender ...... );
Var
X,Y: Integer;
BEGIN
Y := 0;
FOR X := 0 TO ListView1.Items.Count DO
IF ListView1.Items.Item[X-Y].Selected = True THEN
Begin
MainForm.ListView1.Items.Item[X-Y].Delete;
Inc(Y);
End
END;

Jeg er ikke sikker på at det virker, men noget i den stil.

Mvh Hauge

Fra : Hauge

Dato : 08-01-01 11:19

Hejsa igen

> Derfor. Håber du forstår.

Ja udover at din tæller skal være:
FOR X := 0 TO ListView1.Items.Count - 1 DO

Så lav den om til
FOR X := ListView1.Items.Count - 1 DownTo 0 DO

I din oprindelige kode, så får du ikke det problem som jeg skrev.

Mvh Hauge

Fra : Jan Pe\"d\"ersen

Dato : 08-01-01 16:57

Hej.

Og den helt rigtige at bruge er SelCount.