Rejse langt tid i fly med 6 mdr. gammel ba~
Fra : mh

Dato : 21-07-04 12:56

Hej.

Jeg vil høre om der er nogle af jer, som har erfaringer med at flyve
mange timer med 6 mdr gamle babyer.

Så vidt jeg har hørt, så er de dér bokse, som de for tilbudt at ligge i,
ret små. Er det korrekt?
Flyselskabet (Iberia) siger, at der er masser af plads, men jeg tvivler.
Vores søn vejer p.t. godt 9kg, og vi rejser om 1 måned.
Min kone rejser alene med ham på udrejsen, og det gør mig lidt extra nervøs.

Lidt rejsetips i forbindelse med de helt små ville være rart.
Vi skal til Lima (13 timers flyvetur) via Madrid (4 timers flyvetur), og
vi ved ikke om Madrid Lufthavn kan tilbyde nogen særlig hjælp m.h.t.
transport af den lille.

Vi satser på at tage en paraply-klapvogn med, men den er jo ikke særlig
god for babyen, skønt ryggen godt kan lægges ned. Vi skal vente hele 7
timer i Madrid lufthavn på vejen hjem (snøft, hulk).

Jeg har læst den avis-artikel, som for kort tid siden var i avisen (jeg
husker ikke hvilken avis det var ).
I artiklen stod, at babyer ikke kan få trykken for ørerne når de flyver.
Har nogle af jer oplevet det modsatte? Eller er der ikke grund til
bekymring?

Mvh Michael.

Fra : Ghita

Dato : 21-07-04 16:00

I news:40fe5982$0$246$bc7fd3c@news.sonofon.dk griflede mh:
> Hej.
>
> Jeg vil høre om der er nogle af jer, som har erfaringer med at flyve
> mange timer med 6 mdr gamle babyer.

Hvis han bliver ammet er det en god ting mens flyet letter og lander.

--
God bagjul...
Ghita
- Et LILLE juleønske er at se svar under det DU citerer...
TAK

---

Fra : Mette

Dato : 21-07-04 18:22

"mh" <mhFJERNES@tt.dk> skrev i en meddelelse
> Hej.
>
> Jeg vil høre om der er nogle af jer, som har erfaringer med at flyve
> mange timer med 6 mdr gamle babyer.

Det har jeg i høj grad! Da min datter var 6 mdr. rejste jeg alene med hende
frem og tilbage over Atlanten og USA. Det tog godt 11 timer fra London til
San Fran. Jeg købte én billet til mig selv og hun sad på skødet af mig
under hele turen og ...sov og ammede.
Hun sagde ærligt talt ikke en lyd og da jeg ammede under opstigning og
landing mærkede hun ikke noget trykken for ørerne.

Jeg tjekkede vores klapvogn (med bærelift, som hun sad i normalt) ind ved
Gaten, så i lufthavnen og venteområdet havde jeg den med mig hele tiden,
hvilket var rigtigt godt. Så snart jeg steg af flyveren stof klapvognen klar
og jeg kunne trille afsted med hende.

Der var ingen problemer.

Fra : Daniela Althof

Dato : 21-07-04 23:14

Hejsa..

Vi har efterhånden prøvet det med at flyve med de små et par gange.
Første gang vi gløj med den store sørgede vi for tre ting af hesyn til
tryk på ørene: Jeg ammede ham, han havde en sut og så have vi en
saltvandsspray der også kan lette trykket ved at man giver et pift i næsen.
Sprayen fik vi vist brugt en gang på den lange flyvetur over atlanten
til Lukas.. Han ville ikke holde op med at skrige, og da vi så sprayede
ham holdt han op. Det var ikke nødvendigt med mere end et pift ad gangen..

Nu har vi næsten lige været i DK igen og havde så to børn med på turen.
Ruben blev lidt umulig da vi var på vej ned i Kastrup, så jeg brugte
sprayen igen, og derefter lagde han sig til at sove.. På det tidspunkt
ville han nemlig absolut ikke spise, og jeg kunne jo ikke tvinge ham, så
derfor var jeg meget glad for sprayen..

Selvom den lille normalt ikke bruger en sut havde vi også en med til ham
på flyveturen.. Bare for en sikkerheds skyld, og det må jeg sige at jeg
også var meget glad for. Han ville nemlig meget gerne ligge og sutte på
den mellem måltiderne... Da vi dog landede ville han ikke have den sut
nær sig på nogen måde, så jeg går ud fra at den lettede på trykket...

De der bokse de har er ikke lige de største, det er rigtigt, men det er
nu rart nok alligevel at lægge den lille fra sig når den sover og vil gå
med til det.. I kan jo altid se om i kan få en plads med boks, og få den
vist når i flyver, og hvis den er for lille så giver i den bare retur
igen.. Det burde ikke være noget problem.

Mht. Barnevognen i lufthavnen ser selskaberne meget forskelligt på det
der med hvor store de må være for at få dem tjekket ind ved Gaten. Da vi
fløj fra USA var det ikke noget problem at få den store klapvogn med
hele vejen igennem, men da vi fløj fra KBH ville de absolut ikke gå med
til at vi måtte få den med hele vejen igennem. Så der ville en
paraplyklapvogn have været godt. Heldigvis havde vi bæreselen med til
den mindste, for ellers havde vi haft et bæreproblem.

Om ikke andet så sørg for at i får liften til barnevognen med hele vejen
igennem, den kan man sætte på en bagagevogn mens barnet ligger deri og
sover. Den kan man altid få plads til i flyveren også. Det var i hvert
fald det vi gjorde første gang, og det var vi meget glade for.

I kan altid spørge om der er mulighed for hjælp til dine kone med den
lille i lufthavnen. Spørg når i tjekker ind. De plejer godt at kunne
finde ud af noget (I det mindste i Amsterdam lufthavn, her blev vi endda
kørt igennem lufthavnen fordi jeg var højgravid).

Så, det var vist alle de gode råd jeg sådan lige kunne komme i tanker
om.. Nogle af vores bekedte foreslog også at vænne den lille til
høretelefoner og så have en disc/ walkman med ynglingsmusik med så der
ikke er så meget støj, men det fik vi aldrig gjort med vores...

Held og lykke med turen!

Hilsen Daniela..

Fra : Hans Ole Kjeldsen

Dato : 22-07-04 10:48

"mh" <mhFJERNES@tt.dk> skrev i en meddelelse
> Hej.
>
> Jeg vil høre om der er nogle af jer, som har erfaringer med at flyve
> mange timer med 6 mdr gamle babyer.

Jeg har inddirekte erfaring, idet jeg relativt tit i flyver som passager i
flyvere hvor mødre har deres spædbørn med.

Generelt vil jeg sige at det _næsten_ aldrig ser ud til at skabe problemer,
der er selvfølgeligt lidt gråd fra barnet tid til anden, men det er jo fuldt
forståeligt.

Alle StarAlliance og OneWorld flyselskaber, som er dem jeg primært flyver
med, virker meget professionelle i deres håndtering af familier med
spædbørn.

Ellers så er der jo altid bagageboksene som er forbavsende lydtætte, og hvor
der da gerne skulle være luft til et par timer

God tur!

H.O

Fra : mh

Dato : 23-07-04 07:50

Tak for de mange gode svar. Specielt Danielas med de mange detaljer.

Mvh Michael.

Fra : Daniela Althof

Dato : 23-07-04 14:50

Det var da så lidt.. Jeg havde ønsket der var nogen der havde flere råd
dengang vi skulle afsted første gang..

Hilsen Daniela..